nieuw uniform nmbs-personeel

Gestart door rixke rail, 11 oktober 2009, 20:23:12 PM

rixke rail

Klik url="http://spoorvreter.be/blog/?p=3858"HIER/url voor foto's.
Ik weet niet niet wat ik ervan moet denken : kan het nog meer "fashion victim" ? :(
Uw mening graag !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

conducteur

citaat van de door rixke vernoemde site, en ze hebben groot gelijk: Het spijt me, maar als ik zo?n treinbegeleider met een carnavalshoedje (en zo'n badhandoek en een spannende buikvermageringsriemdink) zie flaneren door de trein, zal ik mijn lach niet kunnen bedwingen vrees ik. Neen, een echt gemiste kans om het trein- en stationspersoneel deftig te kleden. Als de testen goed verlopen, wordt het nieuwe uniform eind 2010 ingevoerd.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Valt precies toch wel mee , ik ben 14 dagen geleden nog eens naar Engeland gemoeten voor mijn werk , omdat de vluchten vol zaten heb ik de Eurostar moeten nemen, niet dat ik daar iets op tegen had hoor, integendeel , bij Eurostar hebben ze nu ook een nieuwe dress-code , knappe dingen hoor, ziet er heel verzorgd uit.

Peter

Met oranje!!! heeft de NS soms de NMBS overgenomen ????[:0][:0][;)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Uniformen mogen tegenwoordig blijkbaar geen gezag meer uitstralen.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom
Uniformen mogen tegenwoordig blijkbaar geen gezag meer uitstralen.
... en de gevolgen zijn er naar ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
Uniformen mogen tegenwoordig blijkbaar geen gezag meer uitstralen


OK, de vrouwelijke begeleiders dan in Hula rokje en de mannelijke  in punkers-look[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Hebben ze nu echt niks beters te doen dan nieuwe kleding te introduceren? Zo oud is de hedendaagse toch nog niet[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Men kan deze situatie vergelijken met de politie uniformen ,die stralen ook geen gezag uit en hebben veel weg van carnavalkostuums. Flahaut wou bij het leger hetzelfde proberen maar het is niet gelukt (gelukkig maar.Er is dus weer gewoon een firma in geslaagd om een lelijk ontwerp te maken dat goedgekeurt is door mensen die er geen idee van hebben hoe dit zal overkomen bij personeel en klanten.
 

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

...Zo oud is de hedendaagse toch nog niet[:0][:0][:0]

Ik denk toch dat het huidige uniform al een zo'n 10 jaar in dienst is. Zelf draag ik ook geen 10 jaar dezelfde kleren, en bij de post verander de kleding ook regelmatig, maar ik denk dat dit hier een gemiste kans is heb je die stopdas al gezien? [xx(]

Wat Flahaut betreft: dat was een parade-uniform waar een dorpsgenoot van hem goed zijn zakken aan gevuld heeft, maar die zo lelijk was dat geen enkele militair hem durfde dragen ( en terecht). Een van de eerste maatregelen van De Crem was de afschafing van dat uniform...
Tom

Pol

Wat ben ik blij dat ik geen uniform moet dragen! Zeker als je dit ziet!!![xx(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

chef garde

In Gent is er ook een 'proefdrager', vanmorgenvroeg een eerste keer van nabij mogen kennismaken met ons nieuw uniform, hilarisch.  Het grijs van de jas is een blinkend grijs dat bij het minste vuil zal zijn.  De kepie ronduit belachelijk, doet denken aan een picolo, zo'n man die valiezen versleurt.  Er was keuze tussen drie uniformen, stemming gebeurde via onze Ibis (toestel dat wij dagelijks meesleuren), het kostuum dat nu in 2010 zal ingevoerd worden blijkt volgens NMBS het meeste stemmen gekregen te hebben.

Pol

citaat:
Geplaatst door chef garde

In Gent is er ook een 'proefdrager', vanmorgenvroeg een eerste keer van nabij mogen kennismaken met ons nieuw uniform, hilarisch.  Het grijs van de jas is een blinkend grijs dat bij het minste vuil zal zijn.  De kepie ronduit belachelijk, doet denken aan een picolo, zo'n man die valiezen versleurt.  Er was keuze tussen drie uniformen, stemming gebeurde via onze Ibis (toestel dat wij dagelijks meesleuren), het kostuum dat nu in 2010 zal ingevoerd worden blijkt volgens NMBS het meeste stemmen gekregen te hebben.



Was er een deurwaarder aanwezig bij de telling? Anders is die compleet ongeldig geloof ik ... [}:)][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Klik HIER voor foto's.
Ik weet niet niet wat ik ervan moet denken : kan het nog meer "fashion victim" ? [:(]
Uw mening graag !
Modelspoorse groeten,
Eric.


Die zullen bij mij in 1/160 niet snel rondlopen !

Maar Eric, heb je enig idee waar er info te vinden is over deze uniformen tijdens de verschillende tijdperken ? In een vroeger leven heb ik nog historische figurines beschilderd, en daar hou je een stevige graad aan muggenzifterij aan over... Dus ook voor de aanpassing van Preiserkes.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Maar Eric, heb je enig idee waar er info te vinden is over deze uniformen tijdens de verschillende tijdperken ?


Ik heb wat documentatie over de petten en kepies van de vorige generatie, mocht je dat interesseren. (Nog niet in de on-line archieven).
Misschien wat foto's van personeel.
Ook van de huidige generatie (grijs) kan ik wel wat terug vinden ...
Edit : voor de gegadigden !
Dit zal het volgende item in mijn archieven worden. Even geduld dus, als alles on-line staat, zal het in de desbetreffende rubriek aangekondigd worden !

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Maar Eric, heb je enig idee waar er info te vinden is over deze uniformen tijdens de verschillende tijdperken ?


Ik heb wat documentatie over de petten en kepies van de vorige generatie, mocht je dat interesseren. (Nog niet in de on-line archieven).
Misschien wat foto's van personeel.
Ook van de huidige generatie (grijs) kan ik wel wat terug vinden ...
Edit : Ik merk het wel in mijn e-brievenbus, wie interesse heeft ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.


Het tijdperk dat me momenteel interesseerd, zijn de jaren '70-'80 van de vorige eeuw. En zoals ik in een ander draadje opmerkte, vind je praktisch niets over het'gewone leven' toen. De boeken beperken zich meestal dat het 'grote nieuws': oorlogen, aanslagen, betogingen, ...
Voor politie-uniformen heb ik mijn licht al opgestoken bij het politiemuseum in Antwerpen. Maar bij gebrek aan spoorwegmuseum, postmuseum, telefoonmuseum, etc...

In jouw on-line archieven zijn twee uniformen uit de beginjaren te vinden onder 'geschiedenis van de spoorwegen'. Dat interesseerd mischien andere forumleden.