Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Steentjes op kurk

Gestart door n/a, 11 oktober 2009, 12:31:12 PM

n/a

Hoe kan ik steentjes op de schuinen zijde van kurk leggen? De methode met verdund houtlijm werkt niet op de schuinen kant omdat de steentjes daar neit op blijven liggen.
Is hier een methode voor?

Stefan Appelmans

Eerst niet verdunde houtlijm op de schuine kanten aanbrengen, en er dan "de eerste laag" op duwen. Daarna, wanneer het goed gedrogen is, en als er niet genoeg steentjes liggen, het overschot aanbregen met verdunde houlijm + een druppel afwas-zeep, anders gaat de verdunde lijm niet (of moeilijk) tussen de steentjes.
OK, chef?[:)]
stefan.

conducteur

Ik heb een vraag die ook over aanleggen van ballast gaat:
Hoe kan je gemakkelijk vermijden dat er bij sporen zonder prefab bedding (peco streamline, rocoline zonder bedding) geen steentjes liggen op de dwarsliggers, en tegen de rail. Heb geprobeerd met een verfborsteltje alle overtollige steentjes weg te doen. (wat een gepruts, 2 ? 3 uur bezig geweest voor 30 cm)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Lars

Geen verdunde houtlijm gebruiken maar latex lijm,dat wordt niet zo hard en dat geft beter rijeigenschappen en minder herrie

Ik strijd al jaren tegen die verdunde (verdo....de)houtlijm maar helaas nog al eens tevergeefs ,het is net griep het steek steeds de kop weer op.

Rain
Eerst de zijkant doen zoals boven geschreven,kleine steenjes gebruiken van een goed merk,dus geen busch of preiser zand.
Er in strooien en met kwast naar een kant weg borstellen,
En veel oefenen ,ik doe 3 meter per uur met gemak,gelijmd en al.
Belangrijk,koop goede ballast van b.v asoa niet te groot dat is alles.
wim

conducteur

...ook als je geen geluidsisolatie gebruikt eerst de kanten doen?
P.S. Ik hou niet zo graag van regen (rain-Rian)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

...ook als je geen geluidsisolatie gebruikt eerst de kanten doen?
P.S. Ik hou niet zo graag van regen (rain-Rian)



sorry Rian [:I](komt door die enorme regen buien van van middag denk ik)
Bedoel je plat op de plank,nou dan lijkt me dat niet nodig.
Maar dat is niet natuurgetrouw ,er hoort echt wat onder 5mm bij Ho is oke.

wim

n/a