knipperende lichten

Gestart door RDH000, 06 oktober 2009, 11:04:02 AM

RDH000

Hallo,
Ik heb een kleine maand geleden denk ik, een BR185 van Trix gekocht, ben  ermee thuisgekomen, uiteindelijk 3 dagen gereden...we hebben de optrek/afremsnelheid vertraagd, toen ik terug thuis was knipperden de lampen, op een bepaalde snelheid blijven de lichten WEL normaal branden...

heel eind geleden ook een rocolocje gekocht; 260 028
het locje reed uitstekend, decoder ingeprikt, geen probleem...
we probeerden dan om de lichten langzaam te laten doven, thuisgekomen gingen de gewone lichten gewoon niet meer en de rangeerlichten gingen wel langzaam aan en uit...

(ik heb een roco lokmaus 2)
ligt het aan de locs? aan het systeem......?

mvg Robin
 

RDH000

Niemand?? Had gehoopt op zoon forum toch een antwoord te krijgen [|)]
 

didier1990

beste

misschien iets dom maar staan je stappen voor je decoder wel juist ingestelt?
Dit kan er aan liegen.
Heb je het bij even en oneven dat de lichten aan en uit gaan?

mvg
didier

INFO

citaat:
Geplaatst door RDH000

Hallo,
Ik heb een kleine maand geleden denk ik, een BR185 van Trix gekocht, ben  ermee thuisgekomen, uiteindelijk 3 dagen gereden...we hebben de optrek/afremsnelheid vertraagd, toen ik terug thuis was knipperden de lampen, op een bepaalde snelheid blijven de lichten WEL normaal branden...



De ingestelde snelheidsstappen komen niet overeen met die door de centrale worden verzonden.

B.V. decoder staat op 28 stappen CV29 = 6
En de centrale staat op 14 stappen voor dit decoder adres. Een klassieke fout, die door velen wordt gemaakt.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Artologic

Hey Info,

Zelf ben ik ook op de hoogte van de situatie bij RHD000, en een fout kan je het niet noemen als je de loc gewoon op fabrieksinstellingen staan hebt lijkt me. Het lijkt me nog sterker dat deze cv aan te spreken valt, gezien het een heel simpele decoder is, uit een trix hobby loc. In elk geval, welke waarde zou deze cv wel moeten krijgen, als ik hem kan programmeren?

Mvg
 

Klaas Zondervan

Welke waarde die CV moet krijgen, dat vind je in de handleiding van b.v. de Esu Lokpilot.
Je kunt CV29 hem op 4 zetten, dan staat hij op 14 rijstappen.
Maar je kunt er ook 0 van maken, dan is de analoogherkenning ook uitgeschakeld.

En mocht dat niet lukken, dan kun je altijd nog in de Lokmaus het aantal rijstappen aanpassen.

Artologic

Klaas,

Bij mijn weet heeft een trix hobby loc geen esu decoder? Ik zal echter wel de waarde 4 es proberen op cv 29, in de hoop dat de boel het aanvaard. Het analoog uitschakelen lijkt me niet echt een goed idee, omdat hij nog aan het overstappen is van analoog naar digitaal.

Mvg
 

Klaas Zondervan

Ik weet ook niet zeker of er een ESU decoder in zit, maar CV29 is universeel voor alle DCC decoders. Het is een van de verplichte CV's uit de NMRA normen voor DCC.

Artologic

Deze avond es proberen. Wel handig die normen.

Alvast bedankt