Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Vraagje over K1

Gestart door Bundesbahnfreak, 04 oktober 2009, 22:54:26 PM

Bundesbahnfreak

Hallo,

Ik heb bij Olaerts Diepenbeek de kappen van de K1's zien staan.  Die mij intereseren zijn de internationale versie TP4.  Er stonden daar in de versie met zwart en met groen dak.
Kent iemand het verschil tussen deze? Ik had ook de indruk dat het groen van de versie met het zwarte dak donkerder was dan het andere

Groeten

Rudy

Rochevalien

Het enige verschil is het B logo op de zijkanten.Dat is trouwens typische voor rijtuigen in internationale dienst.
Het groen zou -in principe- voor alle rijtuigen hetzelfde moeten zijn.
En de daken kunnen verschillen van rijtuig tot rijtuig maar dat zou je op kleurenfoto's moeten kunnen zien.

Gerrit

Bundesbahnfreak

Bedankt,

Het viel me op dat de K1's die in Schaarbeek staan allemaal een groen dak hadden.
En bij Guido stonden ze gemenengd.

Grten

Rudy

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Bedankt,

Het viel me op dat de K1's die in Schaarbeek staan allemaal een groen dak hadden.
En bij Guido stonden ze gemenengd.

Grten

Rudy



Dat is omdat deze pas nog in revisie geweest zijn
 

swa

Na de show zondag op TV dacht ik dat K2 terug K3 was, maar K1 .....?[:D][:D][:D]

poco loco

Rudy,

Ik veronderstel dat je het over de K1's van "OVB-Models" hebt.

Ik heb enkel interesse voor TP.III.
Wat intenationale rijtuigen betreft, ben ik momenteel in bezit van 'Set3200' + 4 zelfbouwkits.

Deze zijn allemaal met zwart dak.

Wanneer alle daken groen waren geschilderd: geen idee.

Luc.




Peter

citaat:
Wanneer alle daken groen waren geschilderd: geen idee


Zal waarschijnlijk in dezelfde periode gebeurt zijn als de daken van de tweetjes enz.
Met vriendelijke groeten
Peter