Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Dubbeltractie type 25

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 29 september 2009, 20:30:38 PM

Mr-tsjoektsjoek

Geachte collega's treinliefhebber,

Ik heb twee BR 50 staan die ik wil ombouwen naar een dubbeltractie van type 25. E?n is een M?rklin lok, de ander een Fleischmann tweerail. Bij deze laatste wil ik de motor uitbouwen en hem als dummy gebruiken samen met de M?rklin lok.

Maar hier wringt het schoentje : in de vele fotoboeken over de stoomperiode vind ik geen voorbeelden van twee types 25 in dubbeltractie. Verschillende voorbeelden van een 25 en een 26, of twee 26'ers. Maar geen twee 25'ers.

Kan iemand hierover uitsluitsel geven ?

Het liefst zou ik een realistische dubbeltractie inleggen, desnoods een 25 koppelen met een 26.

Alvast van harte bedankt voor jullie raad. :D


Michiel

Mr Tsjoektsjoek,

ik heb ook eens liggen rondzoeken naar beelden van het type 25 in dubbeltractie, maak kom ook niet verder dan de gemengde dubbeltractie: type 25 + type 26.

Maar ik kan geen argument bedenken waarom er geen 2 types 25 in dubbeltractie zouden zijn geweest. Ik vermoed dat toeval heeft beslist dat de dubbeltractie met 2 types 25 de gevoelige plaat niet heeft gehaald.

Ik zou de 2 types 25 zonder schroom in dubbeltractie gooien. Ik denk dat je er de waarheid geen geweld mee aandoet. In't tegendeel! [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Mr-tsjoektsjoek

Michiel, bedankt voor je reactie.

Je verklaring zou wel eens dicht bij de waarheid kunnen liggen.

Temeer : er waren slechts 22 types 25 en 100 types 26.
Hieruit kunnen we concluderen :
Primo : dat de kans op foto's van het type 25 80% lager ligt als foto's over het type 26.
Secundo : dat het beperkt aantal type 25 de oorzaak kan zijn waarom ze 'niet' (?) aan elkaar gekoppeld reden, maar wel soms met een 26.

rixke rail

Het is niet omdat er moeilijk foto's van te vinden zijn, Rik, dat het niet gedaan werd, h?.
Niet ?lle treinen zijn immers gefotografeerd !
Laat U dus vooral niet tegenhouden !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN