Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Wel en wee van een modelbaan, wie?

Gestart door Michiel, 26 september 2009, 20:17:38 PM

ysbeer

Niet gevonden.(wie weet het nog wel???????????)
Maar het gaat ongeveer zo.
De wielen van vooral lange loks zitten soms nogal massief.
ligt de rails nu star en vast dan zal er als snel een kleine oneffenheid ontstaan waar de lok (heel miniem)op kantelt.
Het idee is niet van mij zelf maar uit een of ander engels blad
maar ik heb het wel geprobeert
keihard vast gezetten rails,met keihard ballast rijdt slechter dan los gelegde rails.
Volgens mij bewijst dit dat een lichte vering in de rail veel contact storing voorkomt.
Al mijn rail ligt op rubber met latex ballast lijm ,en ik heb weinig contact storing.
Bewijs van de kou grond natuurlijk maarja.
wim

wisselstromer

wat ik altijd voor heb is dat wanneer ik aan het rijden ben
en de kamerverlichting is aan alles goed verloopt
van de moment dat ik het licht uitdoe voor de sfeerverlichting op de baan goed te kunnen zien beginnen alle treinen te ontsporen of loopt er iets anders mis
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

citaat:
van de moment dat ik het licht uitdoe voor de sfeerverlichting op de baan goed te kunnen zien beginnen alle treinen te ontsporen of loopt er iets anders mis



[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

[:D][:D][:D] Is dat ook overdag, of alleen maar 's nachts? [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

wisselstromer

het is zowel overdag als snachts ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer