Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

rijregelaar ECOS

Gestart door railbusje, 24 september 2009, 16:34:18 PM

railbusje

Hallo,
Sinds kort kan ik met de linker rijregelaar van mij ECOS niet meer van rijrichting veranderen, ik moet hiervoor de rijrichting aantoetsen op het scherm om te veranderen. Op zich vind ik dit niet erg want het gebeurde soms wel eens dat ik de regelaar te ver terugdraaide om af te remmen en zo ongewild van richting veranderde.
Ik vraag me echter af of ik toevallig een instelling heb veranderd of dat dit een storing van de Ecos is. De rechter regelaar werkt normaal.

dikken

ik zou eens contact opnemen met http://www.loksound.be. Hij zal je wel verder helpen.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

LokSound

citaat:
Geplaatst door railbusje

Hallo,
Sinds kort kan ik met de linker rijregelaar van mij ECOS niet meer van rijrichting veranderen, ik moet hiervoor de rijrichting aantoetsen op het scherm om te veranderen. Op zich vind ik dit niet erg want het gebeurde soms wel eens dat ik de regelaar te ver terugdraaide om af te remmen en zo ongewild van richting veranderde.
Ik vraag me echter af of ik toevallig een instelling heb veranderd of dat dit een storing van de Ecos is. De rechter regelaar werkt normaal.



Railbusje,

je schrijft zelf: want het gebeurde soms wel eens dat ik de regelaar te ver terugdraaide om af te remmen.
Als U deze te ver terugdraaide dan heeft U deze blijkbaar geforceerd. Ik begrijp niet wat dit dan te maken heeft met een instelling.
Ik vrees dat deze regelaar moet worden vervangen. In uw geval meen ik dat dit buiten garantie valt.
Raar dat U hiervoor nooit contact opneemt met ons?
support@tsdbvba.be met opgave van uw serienummer + naam dealer. Wij kunnen U dan een prijsopgave sturen. Herstelling via uw dealer.

LokSound

railbusje

Het is pas sinds verleden week. De regelaar op zich en de motor erin werken trouwens nog wel, ik kan nog wel een trein besturen. Wanneer ik de regelaar helemaal terug draai gaat ie met de motor terug naar boven zoals normaal, enkel wordt de rijrichting niet veranderd.
Wanneer ik schreef dat ik de regelaar te ver terug draaide bedoelde ik niet dat ik hem forceerde, enkel dat ik ongewild bij het afremmen de regelaar te ver terugdraaide zodat hij van rijrichting veranderde terwijl ik hem enkel wilde laten stoppen.

LokSound

citaat:
Geplaatst door railbusje

Het is pas sinds verleden week. De regelaar op zich en de motor erin werken trouwens nog wel, ik kan nog wel een trein besturen. Wanneer ik de regelaar helemaal terug draai gaat ie met de motor terug naar boven zoals normaal, enkel wordt de rijrichting niet veranderd.
Wanneer ik schreef dat ik de regelaar te ver terug draaide bedoelde ik niet dat ik hem forceerde, enkel dat ik ongewild bij het afremmen de regelaar te ver terugdraaide zodat hij van rijrichting veranderde terwijl ik hem enkel wilde laten stoppen.



neem contact op met ons via support@tsdbvba.be
met opgave van uw serienummer + naam dealer. Wij kunnen U dan een prijsopgave sturen. Herstelling via uw dealer.

mvg. LokSound

C-rail

Kan bij de instellingen liggen, heb het ook eens voorgehad met de eCos van een kennis, en een week later werkte hij plots weer.

railbusje

Het is spontaan ongelost, blijkbaar bleeft de microswitch aan de rijregelaar die zorgt voor de omschakeling hangen.

Ludwig

Zou mij verwonderen dat daar een microswitch aan te pas komt.
Maar je kan ook niet alles weten h
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

railbusje

Ge hoort het nogtans klikken als het schakelt.