Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

I6 rijtuigen

Gestart door PeterBrz, 22 september 2009, 20:41:19 PM

PeterBrz

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem;
Ik zou graag een belgisch-zwitserse trein samenstellen, dit met de HLE 20.
Het probleem echter is dat ik met Marklin rij. De zwitserse rijtuigen heb ik alvast maar deze zijn 26.5cm lang. (omdat marklin de rijtuigen op schaal 1/100 uitbrengt)
Het rijtuig van roco (I6) is namelijk 30.3cm en dit zou kunnen storen in combinatie met de marklin rijtuigen.

Nu is mijn vraag of nog een andere frabricant de I6 rijtuigen heeft gemaakt, eventueel op schaal van marklin, of in de buurt van de 26cm lengte. Want ik vrees er wat voor dat 4cm erg gaat opvallen :(

Alvast bedankt, Peter

Anarchy

Marklin heeft vroeger I6 of 10 uitgebracht, weet niet juist meer welke. In ieder geval ook new look en beiden inzetbaar met die INT.

Dreha

Roco had vroeger ook een I6 op 1/100 maar wel enkel in oranje C1 livrei.
Dit rijtuig zie je nog regelmatig op e-bay en op beurzen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem;
Ik zou graag een belgisch-zwitserse trein samenstellen, dit met de HLE 20.
Het probleem echter is dat ik met Marklin rij. De zwitserse rijtuigen heb ik alvast maar deze zijn 26.5cm lang. (omdat marklin de rijtuigen op schaal 1/100 uitbrengt)
Het rijtuig van roco (I6) is namelijk 30.3cm en dit zou kunnen storen in combinatie met de marklin rijtuigen.

Nu is mijn vraag of nog een andere frabricant de I6 rijtuigen heeft gemaakt, eventueel op schaal van marklin, of in de buurt van de 26cm lengte. Want ik vrees er wat voor dat 4cm erg gaat opvallen [:(]

Alvast bedankt, Peter


HIER al eens gekeken ?

PeterBrz


Jurgen

De bovenstaande link is misschien wel een goeie link, maar ik vind deze toch iets duidelijker.

Zowel Roco als M?rklin hebben I6 rijtuigen gemaakt op schaal 1/100.

Roco heeft 4 verschillende nummers gemaakt, allemaal in C1 livrei (oranje):
4236F, 4236D, 44307, 44311

M?rklin heeft ze in verschillende livreien gemaakt. Zowel de C1 livrei als de Memling en Vauban schildering. Ook een rijtuig in Ricola jasje en ik dacht dat ze ook de ligrijtuigen (purper met rose streep) gemaakt hebben.

Maar dat kan je allemaal terugvinden op de links die je nu gekregen hebt.

De oranje M?rklin rijtuigen komen nog regelmatig langs op Ebay, net als de Memling rijtuigen. De Vauban-rijtuigen en de ligrijtuigen komen niet zo vaak langs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De bovenstaande link is misschien wel een goeie link, maar ik vind deze toch iets duidelijker.


Inderdaad [:)]
Het enigste nadeel is wel dat Helmut Kern al vier jaar geen update meer doet. En hij spreekt (sprak) maar alleen over de modellen van M?rklin, Trix, Roco, Fleischmann en Liliput.
De link waarvan ik sprak gaat maar alleen over Belgische modellen, maar dan van alle merken. Het werk is ook ver van gedaan te zijn. Er moeten nog honderden items toegevoegd worden. Maar alles komt op tijd [;)]
Nog een ding : de site van Helmut is onleesbaar voor mensen die Firefox gebruiken [:(]

Artologic

Patrick,

Helmut gaat hier perfect open in firefox hoor??? Heb je de juiste plug ins geinstalleerd staan?

Mvg
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Artologic

Patrick,

Helmut gaat hier perfect open in firefox hoor??? Heb je de juiste plug ins geinstalleerd staan?

Mvg


De site van Helmut gaat ook perfect open bij mij. Er zijn geen plug-ins nodig. Helmut gebruikt CSS codes die alleen van toepassing zijn voor IE en niet voor andere browsers. That's all [:(]


dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De bovenstaande link is misschien wel een goeie link, maar ik vind deze toch iets duidelijker.



Jurgen, de gegevens van 'traintamarre' zitten in een database. Het weergeven van de gegevens op het scherm gebeurd via een klein programma in PHP. Het vraagt niet veel inspanning om het te veranderen.
Wat zou jij dan veranderen om de site nog duidelijker te maken ?
Aarzel niet om te antwoorden. De bedoeling van een site is toch om gelezen te worden. Dit kan dan best op de duidelijkste manier gebeuren.
Voor dat ik het vergeet : een vertaling is gepland [;)]

Jurgen

Misschien kan je een lijstje maken waarin men kan klikken. Ik bedoel dan dat als je op "I6" zou klikken dat je enkel de info over de I6 rijtuigen zou krijgen.

Nu staan alle rijtuigen op 1 pagina onder elkaar en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk. Dat is mijn mening natuurlijk en uit ervaring weet ik dat ik meestal de enige ben met mijn mening want ik heb nog nooit iemand akkoord weten gaan met mij. [:D]

Wat ik dus bedoel is dat we al moe gescrolld zijn tegen dat we onze info over de I6 rijtuigen gevonden hebben. Blijkbaar is dit niet alleen het geval voor de rijtuigen, maar voor heel je website.

Beschouw dit zeker en vast niet als kritiek want zelf kan ik het toch ook niet beter denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien kan je een lijstje maken waarin men kan klikken. Ik bedoel dan dat als je op "I6" zou klikken dat je enkel de info over de I6 rijtuigen zou krijgen.

Nu staan alle rijtuigen op 1 pagina onder elkaar en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk....

Wat ik dus bedoel is dat we al moe gescrolld zijn .....


In plaats van te scrollen is het toch veel eenvoudiger om gewoon de zoekfunctie te gebruiken...

Geert

Jurgen

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien kan je een lijstje maken waarin men kan klikken. Ik bedoel dan dat als je op "I6" zou klikken dat je enkel de info over de I6 rijtuigen zou krijgen.

Nu staan alle rijtuigen op 1 pagina onder elkaar en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk....

Wat ik dus bedoel is dat we al moe gescrolld zijn .....


In plaats van te scrollen is het toch veel eenvoudiger om gewoon de zoekfunctie te gebruiken...

Geert



Ik zie nergens op die pagina's een zoekfunctie staan. Welke zoekfunctie bedoel je dan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien kan je een lijstje maken waarin men kan klikken. Ik bedoel dan dat als je op "I6" zou klikken dat je enkel de info over de I6 rijtuigen zou krijgen.

Nu staan alle rijtuigen op 1 pagina onder elkaar en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk....

Wat ik dus bedoel is dat we al moe gescrolld zijn .....


In plaats van te scrollen is het toch veel eenvoudiger om gewoon de zoekfunctie te gebruiken...

Geert



Ik zie nergens op die pagina's een zoekfunctie staan. Welke zoekfunctie bedoel je dan?



[ctrl] f [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien kan je een lijstje maken waarin men kan klikken. Ik bedoel dan dat als je op "I6" zou klikken dat je enkel de info over de I6 rijtuigen zou krijgen.

Nu staan alle rijtuigen op 1 pagina onder elkaar en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk. Dat is mijn mening natuurlijk en uit ervaring weet ik dat ik meestal de enige ben met mijn mening want ik heb nog nooit iemand akkoord weten gaan met mij. [:D]

Wat ik dus bedoel is dat we al moe gescrolld zijn tegen dat we onze info over de I6 rijtuigen gevonden hebben. Blijkbaar is dit niet alleen het geval voor de rijtuigen, maar voor heel je website.

Beschouw dit zeker en vast niet als kritiek want zelf kan ik het toch ook niet beter denk ik.



Ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen [:)]
Er bestaan twee grote categorie?n van sites :
  • klein pagina's :
    • pagina's komen sneller binnen
    • er moet niet gescrold worden
    • menu's moeten goed opgemaakt zijn
    • je moet weten waar op clicken(duidelijkheid van de link) en op voorhand weten welke merk wat gemaakt heeft
    • je kunt de ingebouwde zoekfunctie niet gebruiken (zie verder)
    • tientallen clicks nodig om iets te saven op uw pc
  • Grote pagina's :
    • pagina's komen trager binnen
    • er moet gescrold worden
    • simpeler menu's
    • [ctrl] f werkt prima
    • een click en alles is gesaved


Een site beheren is niet gemakkelijk. Je zet iets ter beschikking van veel verschillende personen maar je bouwt uw site volgens uw gevoelens.
Ik vind de inhoud belangrijker dan al die toeters en belletjes [;)]