Digirails DR400 en DR5010/5020

Gestart door T03, 22 september 2009, 19:58:37 PM

T03

Ik ben van plan om mij een DR400 keerlusmodule aan te schaffen, later misschien een booster.
Iemand ervaring met deze produkten ?

Dank u
SpGr;)
Marc
"I have a train riding in my brain"

INFO

De DR400 werkt op basis van het laten onstaan van een kortsluiting, deze zou ik je niet adviezeren.

De Booster is afhankelijk bij welk digital systeem je ze wil gebruiken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

T03

Beste INFO,

het is juist om kortsluiting te vermijden dat ik de DR400 wou aanschaffen. Ik had gelezen in MSM84 dat het gaat om een microprocessor gestuurde/ geen relais/ niet werkt zoals de meeste modules die pas reageren na kortsluiting en de schakeling zo snel zou werken dat er geen kortsluiting zou onstaan.
Ik heb dezelfde informatie op hun site gevonden:
http://www.digirails.nl/producten_view.php?uid=3&cid=1&pid=4
Heb jij hier een "aangepaste" mening over ?

De booster zou ik op een Uhlenbrock intellibox IR aankoppellen.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

INFO

De keerlus werkt op het naar beneden gaan van de spanning, wanneer is dat het geval, als er een kortsluiting is. De schakeling is zo snel dat er geen volledige kortsluiting ontstaat, maar het onstaan van die bijna kortsluiting kan het digital signaal ernstig verstoren.

De boosters zou ik je niet aanraden bij een Intellibox. De boosters zijn ontwikkeld voor gebruik bij systemen zoals LENZ en andere systemen ,die niet met een gemeenschappelijke aansluiting werken (common-ground).

De juiste booster voor jouw systeem is een POWER 4 van Uhlenbrock. UH63240

Deze beide discussies zijn al vele malen op diverse fora's gevoerd, zoek ze eens op.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Deze module schakelt niet zoals alle andere modules pas na een kortsluiting maar detecteert supersnel een toename van belasting waardoor er op de overgang geen kortsluiting zal ontstaan
Digirails claimt hier in de beschrijving van hun keerlusmodule dat er geen kortsluiting ontstaat. Maar die claim is onterecht. Zodra je spoorstaven van tegengestelde polariteit met elkaar verbindt heb je een kortsluiting, dat kan niet anders.
Wat dat betreft kan ik de visie van INFO alleen maar ondersteunen.
Het enige verschil met andere keerlusmodules die op kortsluiting reageren is dat de module van Digirails veel sneller reageert, maar het blijft een werking op basis van kortsluiting.

T03

Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer veel wijzer geworden.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"