Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Melle

Gestart door jeroen, 21 september 2009, 21:29:26 PM

jeroen

Na een korte zoektocht op internet leek dit station wel een grote kanshebber voor toekomstig project voor op mijn baan.
Ik vermoed dat dit gebouw - of iets HEEL gelijkaardigs - niet echt bestaat in HO-kit ?
Of is de oplossing dan toch delen samenvoegen uit andere kits...
Ik vond het wel een interessant gebouw omdat het het oudste bakstenen stationsgebouw zou zijn !

Groeten, Jeroen

Michiel

Ik ben het toch even op internet gaan opzoeken om eens te kijken hoe het oudste bakstenen station van Belgi? eruit zou zien. Is dit het station? Van beschikbare bouwpakketen in H0 ken ik geen snars, dus een antwoord op je vraag blijf ik je wel schuldig. [:I]

bron: www.wikimedia.org
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Dat is inderdaad het stationsgebouw van Melle.
Dat het het oudste bakstenen station is, zou wel kunnen kloppen, aangezien Wetteren ook een van de oudste was/is.

Ik woon maar een paar km van Melle af, dus als je foto's wilt dan geef je maar een seintje!
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

Was vroeger toch mooier [:(]


jeroen

Bedankt voor de reacties !

@ dgrr57 : goed eens de vroegere situatie te zien. Er staat op het perron links op de foto nog een gebouwtje in die stijl (misschien een wachthuisje of zo) Mooie foto !

@ treinfreak : wetteren heeft ook een oud wachthuisje dacht ik, maar ze hebben daar gewerkt zeker, enkele jaren terug ? En Station Kwatrecht vind ik ook wel mooi...

@ saraan : misschien kan ik de gevels met de gebogen ramen gebruiken uit de kibri-sets, kzal eens moeten zoeken wat er past...

Groeten, Jeroen


Peter

Jeroen,

Waarom niet als zelfbouw. Duurt wel wat langer maar.......geeft veel voldoening als het klaar is, en je hebt een gebouw dat niemand (of zeeeeeer weinigen ook hebben [:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Ik denk ook dat je met de gevels van kibri kunt werken, en een middengebouw extra, moet je alleen het dak verbouwen. Peter zijn idee van het toch zelf te doen lijkt mij ook niet slecht

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

op mijn hulp kan je ook rekenen!

trainfreak

citaat:
Geplaatst door jeroen



@ treinfreak : wetteren heeft ook een oud wachthuisje dacht ik, maar ze hebben daar gewerkt zeker, enkele jaren terug ? En Station Kwatrecht vind ik ook wel mooi...




Wetteren heeft inderdaad nog een oud wachthuisje.
De werken van enkele jaren geleden waren voor de aanleg van nieuwe perrons en nieuwe onderdoorgangen (volledig in het beton[:(]).
Nu zijn er ook werken om het stationsgebouw te renoveren in oorspronkelijke staat, het wachthuisje zal volgen, dus wie foto's wil van het wachthuisje zoals het er nu staat...
Ik zou niet te lang meer wachten.

Via de Nieuwsbladsite van de gemeente weet ik wel dat er conflicten zijn met de bouwers en de NMBS. Het zal zeker nog een paar maand zijn tot het station opnieuw zal openen (dit dan na meer dan 1.5 jaar restoratie, waarbij men enkel zo'n containerloket plaatste waar 5 mensen in den droge kunnen wachten...)
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Oei...zijn er hier nog die Melle en bijhorende sporen in model willen zetten....

jeroen

@ Dimitri : foto's altijd welkom ![8D]

Ik zou (met tijd) misschien eens moeten uitkijken naar een plan van hoe de binnenkant er uitziet. Veel werk om helemaal in zelfbouw te doen, maar inderdaad misschien beter !

Vanaf het station Gent-Sint-Pieters tot over dit station vind ik het wel heel mooi, vooral ook met de vele sporen rond Merelbeke.
De oude gebouwtjes die daar zo overal tussen de sporenbundels liggen, vind ik wel iets hebben...

@ Loebaske : Ben jij er al mee bezig ? Ben wel benieuwd.

Groeten, Jeroen

patatje70

citaat:
Geplaatst door jeroen

@ Dimitri : foto's altijd welkom ![8D]

Ik zou (met tijd) misschien eens moeten uitkijken naar een plan van hoe de binnenkant er uitziet. Veel werk om helemaal in zelfbouw te doen, maar inderdaad misschien beter !

Vanaf het station Gent-Sint-Pieters tot over dit station vind ik het wel heel mooi, vooral ook met de vele sporen rond Merelbeke.
De oude gebouwtjes die daar zo overal tussen de sporenbundels liggen, vind ik wel iets hebben...

@ Loebaske : Ben jij er al mee bezig ? Ben wel benieuwd.

Groeten, Jeroen


ons loebaske zou wel eens verassend uit de hoek kunnen komen[:D]

chef garde

Loebaske en Patatje, ge zijt alletwee viswijven!!!  [:D][:D][:D][;)]

jeroen

Hey iedereen,

Iemand enig idee waar ik de plannen van dit gebouw kan opvragen ?

Jeroen

chef garde

Beste Jeroen, steek hier even uw licht op (zie link hieronder).  Online het formulier invullen en duidelijk vermelden dat je station Melle in miniatuur wilt nabouwen.  Korte tijd later krijg je dan antwoord dat je jou plannen in het Flandriagebouw aan Gent-Sint-Pieters kunt afhalen.

http://www.b-rail.be/corp-r/N/group/services/index.php