het perron uit peipschuim

Gestart door Binco, 08 september 2009, 19:09:34 PM

Binco

ik heb overlaatst wel goed bruikbare piepschuime latten gevonden (denk ik:D)
ze zijn 1cm x 10cm x 58cm
ik denk dat die mss wel bruikbaar zijn voor eventueel perrons maar zijn er zo nog andere dingen waar je ze nog voor zou kunnen gebruiken?
:)


foto:
img=lefthttp://lh5.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/SqaPQ7BDoaI/AAAAAAAAAEo/-jRHSPdBbEM/s512/Foto's-0001.jpg/img=left
imghttp://lh3.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/SqaPROeISpI/AAAAAAAAAEs/acdWKE7uTyM/s512/Foto's-0002.jpg/img
img=lefthttp://lh3.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/SqaPRPMwDaI/AAAAAAAAAEw/eFy_keureh8/s640/Foto's-0003.jpg/img=left



foto1: hoogte goed/slecht
foto2: hoogte goed/slecht (op de computer msm forum:D:p)
foto3: breedte goed/slecht (modelspoormagazine:D:p)

Gerolf

#1
Goed om de hoogte op te vullen, maar als imitatie-grondbedekking zie ik geen toepassing.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#2
Wat zijn dat ISOMOLATTEN ????????????????????????????
wim

boke

#3
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wat zijn dat ISOMOLATTEN ????????????????????????????
wim


Isomo wordt er hier al eens gezegd tegen piepschuim. En een lat zal je wel kennen? Ik als Belg weet wat Binco gevonden heeft... [;)][:I]

Gerolf

#4
Maar dan isimo ipv isomo ... en het gaat om een eerder grof piepschuim, zoals vroeger gebruikt werd in de bouwsector, en nu nog als verpakkingsmateriaal.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#5
ISOMO ook Gerolf... van het woord isolation! (google)
Heb het al gezegd: De Vlaamsche taal is wonderzoet....

Peter

#6
Nadeel van Isimo is dat als er een lok ontspoort naast dat perron, het zwaar beschadigd zal zijn. Isimo is zeer kwetsbaar. Een beter oplossing zijn Styrodur strips. Veel steviger en iets meer drukbestendig
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#7
citaat:
Geplaatst door Peter

Nadeel van Isimo is dat als er een lok ontspoort naast dat perron, het zwaar beschadigd zal zijn. Isimo is zeer kwetsbaar. Een beter oplossing zijn Styrodur strips. Veel steviger en iets meer drukbestendig

Of bekleden met strookjes karton of plasticard (perronranden, betegeling...). Dan kunnen ze ook tegen een stootje. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#8
Maak dan geen problemen en neem een restje MDF voor de perrons, daar kan je dan nog groeven in trekken, of aan vijlen, ik denk zoals gerolf, juist goed voor ergens op te hogen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

INFO

#9
Gewoon tempex dus.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

#10
Probeer het anders eens zoals ik bezig ben op mijn Belgisch gedeelte.
Zie onderstaan draadje/

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=7785
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

#11
in de volksmond zeggen we wel eens isomo maar het is net hetzelfde als piepschuim[:D]
nu voor de tegels en perronboorden weet ik het niet goed kan altijd kopen maar zelfbouw is ook een optie.
ik heb dit aleens geprobeerd volgens het voorbeeld van 13erke[:D](goed voorbeeld) had er alleen niet bij stilgestaan dat hij met marlin (denk C) rails rijd en ik met fleischmann profi rails (verschil in hoogte[xx(]) dus telkens mn treinen aankwamen zonken ze bijna weg in het perron[xx(] en de perronboorden is wel veel werk (vind ik persoonlijk)

iemand een idee
moet er wel bij vermelden dat ik hier de karton van de achterkant van een papierblok met hopen heb liggen (+100[:)]) waarschijnlijk is daar wel iets me te doen.

ERVIN

#12
Ik gebruik MDF- latten , en net als U , Fleischmann Profi-rails, en dit zijn mijn perrons.




Jurgen

#13
citaat:
Geplaatst door Peter

Nadeel van Isimo is dat als er een lok ontspoort naast dat perron, het zwaar beschadigd zal zijn. Isimo is zeer kwetsbaar. Een beter oplossing zijn Styrodur strips. Veel steviger en iets meer drukbestendig



Dat is dan gewoon zoals in het echt als er eens een locomotief op hol slaat en zomaar het perron gaat oprijden. [:D]

Enige gelijkenis met de realiteit berust op louter toeval.

[:D][:D][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

#14
citaat:
Geplaatst door Peter

Nadeel van Isimo is dat als er een lok ontspoort naast dat perron, het zwaar beschadigd zal zijn. Isimo is zeer kwetsbaar. Een beter oplossing zijn Styrodur strips. Veel steviger en iets meer drukbestendig


Ja dat zal wel,maar omgekeerd is ook waar.
Als je lok met power tegen het perron rijdt ..........!
Maar ik heb ook gewoon gips perrons hoor en nog geen lok verspeelt.
wim