Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Metalen rijtuigen

Gestart door Peter, 08 september 2009, 12:56:37 PM

Peter

In het boekje van Andr? ver Elst staat op pagina 123 een foto van een paar metalen 2-assige rijtuigen, die afkomstig (zouden) zijn van de Beierse spoorwegen. Het dichstbijzijnde rijtuig heeft nummer 85303. Waren deze rijtuigen een of twee-kleurig groen, en wat was hun (oude) Duitse omschrijving .
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Volgens Verzameling schema's van de gewezen duitse rijtuigen van de NMBS van Ir. J. Vandenberghen, Uitg. NMBS, zou het gaan over :
ex 27.312, ex 85.687 Halle, geb. 1930, type Ci-30 Ci 01.000, in dienst 02/08/1945, buiten dienst 17/12/1958.
Volgens mij (en het jaartal) een kleurig groen.

Peter

Hoi Patrick,

Enig idee hoeveel rijtuigen van die soort, of gelijkaardige, de NMBS in dienst heeft gehad in tijdperk III
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Hoi Patrick,

Enig idee hoeveel rijtuigen van die soort, of gelijkaardige, de NMBS in dienst heeft gehad in tijdperk III



1 (een) type Ci-30 Ci 01.000 [:)]

Peter

Zoals gezeg: op de foto in dat boekje van Andr? ver Elst, "De Belgische treinen in beeld" zijn op die foto er toch TWEE - 2 goed zichtbaar. Dan zal er toch meer dan een rijtuig geweest zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Zoals gezeg: op de foto in dat boekje van Andr? ver Elst, "De Belgische treinen in beeld" zijn op die foto er toch TWEE - 2 goed zichtbaar. Dan zal er toch meer dan een rijtuig geweest zijn.


En als je goed kijkt (ik heb dat boekje ook) zie je onmiddellijk dat dat tweede rijtuig van een andere type is [;)]
Welk type [?] I don't know [:D]

In de reeks 85.301-85.323 zijn er :

    Cd-21a Bh 80
    Cd-21b Bh 400
    Ci-30 Ci 01.000 (EEN)
    Cd-21 Saar
    C Sa 16 38 127
    Ci-28 Ci 01.000
    Cd-27 D 01.000
    CCidtr-23/34 Bi 1200
    enz....

Meer kan ik U niet vertellen [:(]

Peter

Patrick,

Het was niet mijn bedoeling op je tenen te trappen (zo zwaar ben ik nu ook weer niet) Het is gewoon mijn bedoeling een paar van die rijtuigen op schaal na te bouwen, met bestaande schaalmodellen, zoals Roco, Fleischmann, Brawa enz.
Bedankt voor de informatie.[:D][:D][:D]
Nu nog op zoek naar meer foto's en/of tekeningen.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Patrick,

Het was niet mijn bedoeling op je tenen te trappen (zo zwaar ben ik nu ook weer niet)



En het was ook niet de bedoeling dat mijn antwoord zo vernomen word [:)]
Misschien is mijn Nederlands toch niet zo goed [;)][;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter


Nu nog op zoek naar meer foto's en/of tekeningen.[:)]



Een aanrader : de boek van mijn eerste antwoord [;)]
Alle tekeningen zijn er in [:p]
Maar verwacht geen scans want al deze boeken (meer bepaald samen gebonden fotokopies) vallen uiteen [:(]