Wissels

Gestart door Peter, 06 september 2009, 18:06:16 PM

Peter

Op vele foto's van tijdperk II, III en zelfs IV kan men zien dat de kopeinden van de puntstukken en de strijkregels in het wit geschilderd zijn (verf of kalk?)
Wat was het doel van deze maatregel, en van wanneer tot wanneer werd dit gedaan.
Sorry Rixke-had weer geen geluk met het zoeken in je files:I:I
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Volgens mij wordt dat nog steeds gedaan. Het doel is dat onderhoudspersoneel ook in het duister kan zien waar die delen zitten, zodat ze er niet over struikelen.

Pol

Sorry, ik weet niet wat ik me erbij moet voorstellen ...
Heeft iemand van jullie hier een foto van?
Of is dit een domme vraag?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Da's geen domme vraag, Pol. Alleen jammer dat ik geen foto bij de hand heb ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Op de voorgrond van deze foto zie wat er bedoeld is.

edit: foto kleiner gemaakt.

Peter

Het eigenaardig is dat dit blijkbaar niet overal gedaan wordt. Ik heb een hele reeks foto's van de stelplaats Antwerpen-Dam en daar heft geen enkele wissel deze schildering (opnames jaren '80 en helaas niet van mij en ik mag ze ook niet publiceren)[:0][:0][:0].
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Op de stelplaats is er misschien constant genoeg licht, zodat mensen niet kunnen struikelen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

In mijn vorige bericht heb ik de foto kleiner gemaakt, omdat die zelfs op mijn grote scherm over de rand viel.
Maar nu blijkt toch het oorspronkelijke grote vlak gereserveerd te blijven, zodat het bericht toch te breed blijft. Ik zie geen kans om dit aan te passen. Kan iemand van het beheer dit doen?

Gerolf

Klaas, ik kan er niks aan verhelpen.
Ik heb zo'n idee dat de rand van je foto (het "papier" dus) even groot is gebleven. Bijsnijden?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Gerolf, dat was het. Na het verkleinen was ik vergeten het bladformaat aan te passen. Is nu verholpen.

Peter

Eigenaardig dat ik dit nog op geen enkele baan naar Belgisch voorbeeld heb gezien (of niet op gelet[:I])
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Hoeft niet perse Belgisch te zijn. In Nederland vind je ook van die witgeschilderde struikelblokken. En ook in Frankrijk heb ik dat gezien.
Zelfs in combinatie: in Nederland liggen een  paar Franse wissels die ook witgeschilderde delen hebben.

Gerolf

Ik pleit schuldig. (Voorlopig) ben ik dit detail vergeten [:I]
... ik ga er dan van uit dat dit in tpIII ook al werd gedaan. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Op een minibaantje dat ik enkele jaren geleden maakte heb ik het wel toegepast. [^]

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Op een minibaantje dat ik enkele jaren geleden maakte heb ik het wel toegepast. [^]
[:(!] [:(!] [;)] [:D]
en ... TPIII, bestond het daar ook al ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw