Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Nieuw bij ls en vbv

Gestart door dgrr57, 04 september 2009, 21:31:09 PM


Anarchy

Super!!! Waarop zovelen al lang wachten.

By the way, ook nieuw bij VB => Ter ere van de opendeurdag 26-27/09 brengen zij de HLE 2709 (LSM) uit in oplage van 150 stuks, voor de ge?nteresseerden ... [;)]

Jurgen

Hmm, lekker.

Geef mij maar die van M?rklin.
Voor de LS Modellen moet je toch veel te snel zijn en die zullen toch duidelijk verschillen van de M?rklin modellen die ik al heb.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ronny-vdv

Dit snap ik nu toch echt niet.

Het model 22/23/25/25.5 van Marklin is tot heden nog altijd vlot verkrijgbaar. Dat het model een koffiemolenmotor heeft, tot daar toe. Voor de rest is dit model voortreffelijk en je kan je budget spreiden over meerdere jaren. Bij lsm zal je heel snel moeten zijn.

Waarom dit model opnieuw door een andere fabrikant op de markt gooien ?
Voor de reeks 11/12/21/27 lijkt mij dit normaal, daar het vorig model van Lima reeds meer dan 20 jaar geleden geproduceerd werd.

Er zijn toch genoeg loks, om daar een model van te maken, bv. de reeks 28 (eerste reeks), AM 800 enz.

Op den duur zou men nog schrik krijgen om een model te kopen, want na drie jaar komt er iemand anders mee op de proppen. Zoals bv. de reeks 201/59.

Ik heb er mijn bedenkingen bij.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Dit snap ik nu toch echt niet.

Het model 22/23/25/25.5 van Marklin is tot heden nog altijd vlot verkrijgbaar. Dat het model een koffiemolenmotor heeft, tot daar toe. Voor de rest is dit model voortreffelijk en je kan je budget spreiden over meerdere jaren. Bij lsm zal je heel snel moeten zijn.

Waarom dit model opnieuw door een andere fabrikant op de markt gooien ?
Voor de reeks 11/12/21/27 lijkt mij dit normaal, daar het vorig model van Lima reeds meer dan 20 jaar geleden geproduceerd werd.

Er zijn toch genoeg loks, om daar een model van te maken, bv. de reeks 28 (eerste reeks), AM 800 enz.

Op den duur zou men nog schrik krijgen om een model te kopen, want na drie jaar komt er iemand anders mee op de proppen. Zoals bv. de reeks 201/59.

Ik heb er mijn bedenkingen bij.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]



Ik snap het wel, want dit model is bij uitstek een model wat in heel erg veel varianten op de markt gebracht kan worden en dat is nu net waar LSM zijn winst behaalt en wat M?rklin nooit zal doen, nog even afgezien van het feit dat de 'gewone' versie nog nooit in normale oplage is uitgegeven door M?rklin.

Dat het model van M?rklin inderdaad ook uitstekend is, zal er voor LS Models niet toe doen. Ik snap je punt, maar denk dat het in dit geval een verstandige keus is.

Wat ik minder goed snap, is waarom het allemaal zo snel achter elkaar moet komen. In dit tempo is tegen 2015 niks meer te verzinnen voor de fabrikanten

itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco


Wat ik minder goed snap, is waarom het allemaal zo snel achter elkaar moet komen. In dit tempo is tegen 2015 niks meer te verzinnen voor de fabrikanten



Ik denk dat men dan gewoon met heruitgaven zal beginnen; de I11 bijvoorbeeld wordt nu toch ook terug uitgebracht door LSM? Limited Series Models: om de X jaren een beperkte oplage... Ik denk dat LSM daar - op lange termijn - ook op rekent.

Edit: en waar is de reeks 22/23/25/25.5 dan wel nog 'vlot' verkrijgbaar? Dan wil ik graag nu twee blauwe 23ers bestellen.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Sicco
In dit tempo is tegen 2015 niks meer te verzinnen voor de fabrikanten
Er zijn nog hopen Belgische stomers - in varianten [:p] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Sicco
In dit tempo is tegen 2015 niks meer te verzinnen voor de fabrikanten
Er zijn nog hopen Belgische stomers - in varianten [:p] [;)]



Daar heb je zeker een punt, alleen zou het me commercieel gezien niet verantwoord lijken als na 2015 alleen nog maar tijdperk III-modellen uitgebracht (kunnen) worden [:)]

Sicco

Aanhakend ook op voorgaande, iets waar veel tijdperk III-rijders blij mee gaan zijn: nieuwe aankondiging van LS voor 2010: de fraaie Nord Belge rijtuigen (type N)

ERVIN

Als we elke keer zolang moeten wachten vooralleer er een model uitkomt, dat door LS is aangekondigd, dan zou het wel eens het jaar 2100 kunnen gaan worden i.p.v. 2010!![:(]

Zoals ik al in een ander draadje ( ook over LS-Models) al schreef , ik heb nog massa's locs en wagons en rijtuigen van deze fabrikant in bestelling staan, maar tot op heden is het dus nog steeds, vruchteloos, wachten, en wachten, en .....[:(]

Dus je hoeft echt geen schrik te hebben dat er na 2015 geen modellen meer zouden over zijn om ze uit te brengen.

Ik kan echter wel beide collega's ( Sicco en Ronny) volgen in hun redeneringen, enerzijds waarom brengen ze geen , volledig nieuwe, locs of treinstellen uit ( AM96 - M6'en - Reeks 28 nieuwe of oude versie - Traxx enz...)er is daar voldoende vraag naar, anderzijds datgene dat Sicco zegt is natuurlijk ook waar, de Reeksen 22-23 enz... zijn er in veel verschillende nummers en kleuren , dus hierop kan LS dan weer makkelijk geld verdienen.

Trouwens Itchy, goed gezien, Limited Series Models ( LS-Models)[;)]

Ach ja , we zijn het wachten al gewoon h?, dus wachten we nog maar even verder.

Jurgen

Tja, ik vraag me al een hele tijd af waarom men steeds weer met de moderne(re) locomotieven op de markt wil komen.

Een beetje minder modern en wat meer oudere modellen zou wat mij betreft niet slecht zijn. Ik heb nu wel voornamelijk TP IV en V materieel, maar ik kan het al lang niet meer bijhouden hoor.

Vroeger kocht ik 1 loc per jaar waar ik dan een heel jaar voor moest sparen. Toen kwamen er ook niet veel meer moderne locs op de markt, maar tegenwoordig gooit men ze naar je hoofd.

De initiatieven voor modern materieel te produceren juich ik wel toe, maar het mag iets minder zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

O,maar er is nog meer als genoeg om in model uit te brengen, ook in tijdperk IV en V.
Wat te denken van L-rijtuigen (Die van Jocadis zijnniet slecht maar toch...[:I]) Of van K3[:D][:D] rijtuigen
Er zijn nog heel wat motor-rijtuigen (40, 43, 46 en 49)
Treinstel bv. een AM 50, 75 en 86
En lokomotieven, wat te zeggen van een 71 of een 72 of zelfs een 91.
En een elok reeks 28 (de oude versie) is ook niet echt te versmaden.

Maar dat ze al eens eerst geleidelijk uitleveren wat nog op hun lijstje staat, en dan zijn we al wat jaren verder. (en ouder)[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy


ronny-vdv

Ze beginnen vorm te krijgen  8)
Mvg,

ronny-vdv

Eddytje

Bij mij werken de links niet.