Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

rixke rail

Citaat van: Gerolf op 11 mei 2015, 21:11:21 PM
ook erg schokkerige "travelling shots" ...

Is de bedoeling : moet een Preiseriaantje voorstellen, die aan het filmen is, terwijl hij/zij voorbijwandelt.
(Met een spy camera gemaakt.)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TBCédric

#481
Nieuwe aanwinsten.
De 610 had ik al een tijdje maar nu pas de tijd gehad om hem te fotograferen.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Prachtig model die 610, wou dat ik er zo eentje had, maar had in de tijd niet gedacht dat het zo zou aflopen met jocadis ...

TBCédric

Hierbij zitten twee nieuwe aanwinsten ten toon: de HLD 6246 & 6329. De rest van de foto's is gemaakt op 29 mei.  8)













Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#484
Achtergrond geplaatst op de Stoombaan. Alleen nog niet definitief.






Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ThierryDS

Weer mooie foto's hier, Cedric. Is dat bij u of in een club?

TBCédric

Citaat van: ThierryDS op 13 juni 2015, 21:55:09 PM
Weer mooie foto's hier, Cedric. Is dat bij u of in een club?
Dank je! Helaas heb ik nog niet zo'n pracht van een baan én zijn al deze foto's genomen in de club "Het Spoor".  ;) :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

Das maar ne nipte ze daar op dat brugske ;)
mooie foto wel

TBCédric

Citaat van: Union Pacific op 07 juli 2015, 21:44:14 PM
Das maar ne nipte ze daar op dat brugske ;)
mooie foto wel

Dank je! Reden is dat die brug eigenlijk voor de trammetjes bedoelt zijn.  :D  :P  8)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Mooie sfeerbeelden. Vooral die eerste is erg knap.  :P
Jammer dat er bovenleiding ontbreekt.
Als een elektrische loc op een draadloos stuk rijdt laat hij wel zijn panto zakken.  ;) ;D

Misschien ook eens de witbalans van de tweede foto corrigeren?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Mooie foto's alleen die panto dat is zoals een vlag op een modderschuit als er geen bovenleiding is. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Normaal gesproken kunnen er geen telefoon/telegraafpalen staan als er bovenleiding staat. (soms een zeldzame uitzondering)
Jaren geleden hier op lijn 52 zijn we de palen zelf (zonder draad) nog een tijdje blijven staan alhoewel dat niet mag.
De reden is dat er groot gevaar op elektrokutie bestaat moest zo'n houten paal scheef zakken en de rijddraad raken/beschadigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Luc, dat is een goed idee. In het vervolg dus naar beneden houden. Helaas noemt het de stoombaan maar ik denk dat dit ook wel een mooie baan zou zijn met bovenleiding maar dat gaat 2/3 de van de club volgens mij niet echt graag horen want die rijden met stoom en diesel.  ;D

Johnnytrein, ik laat ze meestal naar beneden maar ik wou er toch nog eens een paar foto's met een vlag  bovenop. :D Ga die eens moeten vast zetten met een draadje.

Peter, moest hier ooit bovenleiding op komen (volgens mij niet want het is de stoombaan  ;D ) zouden die telefoonpalen wel verdwijnen denk ik. 

Maar vanaf dat Lijn 71 een stuk scenery met bovenleiding heeft, zal die baan in de "spotlights" staan.  ::)  ;)

@ Luc, beter zo?

NMBS Hle 1319 H0 by Trainced, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.