Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

raf

ik heb nog geen mooi stukje baan waar ik mooie foto's op kan maken dus dan moet het maar op het stuk dat een beetje op iets trekt



dit zou ook gereden hebben ooit in een ver verleden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

in ieder geval ik woonde aan de lijn  naar Oudenaarde, de laatste trein had 's avond laat altijd één of meerdere goederenwagon mee richting Gent (omgekeerd mogelijk ook maar die heb ik nooit gezien('k was nog een klein baaske toen) dieselloc-enkele pasagierswagons-één of meerdere goederenwagons type colli wagon maar toen dacht ik dat het er waren zonder gelestreep ; mogelijks voordat er NMBS colli wagons reden ?

Groeten Peter ;)

loebaske

Klopt Peter, dat was met pakjes en de post, nu doen ze dat niet meer, men rijd liever rond met vrachtwagens bij de post, want als er nu 1000 vracht auto's meer op de baan zijn...wat maakt het uit ...er is plaats genoeg op de baan, en waarom met de trein, als het toch nog wat roet in de lucht kan gegooid worden door de post...
en die dwaze mannen maar neuten dat wij  bevuilers zijn, dat ze maar eens bij hun zelve beginnen....

raf

als er nu een trein samenstelling rijd met Bv platen staal van alz in genk
zijn dan alle platte wagons ook wagons van de nmbs of zitten daar ook DB en FS en zo tussen
zodat er dus een gemengde samenstelling ontstaat wat de wagons betreft
net zoals auto transport of kollie transport wagons
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

dit moet kunnen


want ik heb dit gevonden

het is wel maar met 4 rijtuigen een korte TEE maar het begin is er

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

Citaat van: Anarchy op 03 november 2014, 13:18:13 PM
Rixke,

De K-pakwagen in model, is dat van OVB?

Yep !

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2014, 16:27:50 PM
in ieder geval ik woonde aan de lijn  naar Oudenaarde, de laatste trein had 's avond laat altijd één of meerdere goederenwagon mee richting Gent (omgekeerd mogelijk ook maar die heb ik nooit gezien('k was nog een klein baaske toen) dieselloc-enkele pasagierswagons-één of meerdere goederenwagons type colli wagon maar toen dacht ik dat het er waren zonder gelestreep ; mogelijks voordat er NMBS colli wagons reden ?

Groeten Peter ;)

Op lijn 35 voor de electrificatie was een typische samenstelling :
hld 64 + M1 + één of meerdere colli-wagens ...

Citaat van: raf op 03 november 2014, 21:13:46 PM
dit moet kunnen


want ik heb dit gevonden

het is wel maar met 4 rijtuigen een korte TEE maar het begin is er

gr raf

Een korte TEE, getrokken door een Bolle Neus : absoluut gebeurd !  8)

Doe zo voort mannen ...  :D
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Ik doe in ieder geval verder :
Diesel Power :
5541 + 5531



De blauwe dient vooral om elektriciteit voor de rijtuigen te leveren ...

5515



5502 met één I6 = scholierentrein .



Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Ik blijf erbij dat de Märklins perfect passen naast de B-Models! Mooie foto's.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

raf

ik ben nog opzoek naar de tee bagage wagon maar gekke prijzen dat ze soms vragen niet normaal
de koop/verkoop werkt bij mij niet dus daarom hier vragen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


just4fun

Citaat van: reeves op 09 november 2014, 19:53:13 PM
... baantje:
Groet Tom
Hoe noemt ge dat? Baantje?  ;)
Ziet er wel mooi uit met mooie lange slepen.
Paul

Re 460

Ik wil nog graag even terugkomen op de info betreffende het wegslepen van de legerlok uit het kamp van Brasschaat.

Het transport vond plaats op 9 februari 2009 en de lok werd opgehaald door twee dikke neuzen.
CFL lok 1603 en NMBS 202020.
Op de foto staan de twee locs vertrekkensklaar op de afbuiging vanaf het zijspoor, naar het kamp van Brasschaat.
Deze wissel naar het kamp vertrok vanop het zijspoor in Kapellen - Lijn 12
Inmiddels is deze wissel weggenomen en is er geen aansluiting meer met het NMBS net.
Vanaf deze zomer kan je trouwens met een Rail-bike vanuit het fort van Kapellen over de sporen fietsen naar het Kamp van Brasschaat.

Tijdens de opnamen reeks heb ik in de "vlucht" ook nog een andere lok opgemerkt in de loods.
Ik wil ook graag deze foto meegeven, ze is wel niet van de beste kwaliteit (we mochten in loods niet fotograferen)

Dit zijn twee foto's van de reportage die ongeveer 100 foto's groot is.

Beste groetjes


http://s1184.photobucket.com/user/paulre460/slideshow/Dikke%20neuzen

Metpetergaathetbeter


Ikar

 

loebaske

Heel mooi en vooral omdat de baan mooi is afgewerkt, je mag nog zo een mooi treinstel hebben, als het niet in een mooi decor is gezet trek het op niets  ;) ;)