Oude foto's Depots

Gestart door joble, 28 augustus 2009, 23:51:29 PM

joble

Hoi,

Ik ben op zoek naar oude foto's van Belgische locomotiefdepots uit het stoomtijdperk. Deze moeten dienen om ideeen op te doen voor een baan die zich afspeeld begin de jaren '60.

Op internet is hier redelijk wat over geschreven, maar blijkbaar zijn er weinig foto's te vinden. Vooral recente foto's en slechts enkele autentieke.

Iemand een idee waar ik kan zoeken op't internet. Of is er een bepaald boek dat interessant info kan bieden?

Groeten,
Johan

Michiel

In de gekende werken: "Belgisch Stoom" (3 delen), "Een eeuw Stoom" (3 delen) en "Vapeur en Belgique" (2 delen) vind je tientallen foto's genomen van op Belgische depots. Heb je de boeken niet ter beschikking, kan je een afspraak maken met de Fototheek van de NMBS. Daar kan je in alle vrijheid e rust deze werken doorbladeren en fotocopijen laten maken van wat je interessant vindt. Ik heb er althans mijn ding gevonden.

succes met je zoektocht,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Op onderstaande link staan een aantal foto's
Heel die website is trouwens een van de mooiste, zeker over vroeger, die ik ken

http://www.pixagogo.com/6576994245
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Een paar in de laatste spoorwegjournaal (170)

rixke rail

Op internet weet ik zo niet en boeken zullen er ook wel over geschreven zijn.
Maar in "Trains" van april 1952 vond ik zowaar 9 bladzijden foto's van evenveel verschillende depots. Het ging hier over de vernielingen van en wederopbouw na de 2e w.o.
Wie mij een p.m. stuurt, kan krijgen ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
P.s. : er hoort ook tekst bij (frans), die wil il ev. ook wel inscannen.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

Spoorwegjournaal nummer 89 tot ik denk 99 of zoiets, staat een hele serie in over stoomdepots,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

joble


De 7-delige reeks uit Spoorwegjournaal waar Jan over spreekt interesseert me wel. Iemand enig idee of je oude tijdschriften nog kan bestellen? De reeks dateert van '95-'96.

Spoorwegjournaal 170 heb ik ondertussen al te pakken. Het artikel van Trains, interesseert ook zeker. Dus effe een p.m. sturen[:)]

De boeken, moet ik eens in de bib kijken. En de interessante boeken later ook zelf eens kopen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Johan


Gerolf

Die oude spoorwegjournaals zijn bij mijn weten niet meer na te bestellen, maar die kom je op ruilbeurzen wel eens tegen. Sommige boeken ook trouwens [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

joble

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Die oude spoorwegjournaals zijn bij mijn weten niet meer na te bestellen, maar die kom je op ruilbeurzen wel eens tegen. Sommige boeken ook trouwens [;)]



Ik heb ze ondertussen te pakken[:D]. Erg interessante reeks!!!

Groeten
Johan

Michiel

Johan,

staat er ook iets in over het oude depot van Brussel-Noord?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

joble

citaat:
Geplaatst door Saraan



staat er ook iets in over het oude depot van Brussel-Noord?





Ik heb de 6 artikels die ik heb effe doorgelopen en zie nergens iets specifiek staan over Brussel-Noord.

Wel Kinkempois, Ath, Antwerpen-Dam, Hasselt, Oostende, ...

Groeten,
Johan


MickeyMouse

Joble, je hebt een pm.

Geert

joble

Ik herinner me ooit op de website "www._spoorwegnostalgie_.be" ooit ook wat interessante info heb gezien over depots.

Jammergenoeg is deze website ondertussen besmet met een virus en laat mijn virusscanner het bezoeken van deze site niet meer toe. Zelfs google blokeert deze site als je google't op "spoorwegnostalgie". Terwijl deze site duidelijk met goede bedoelingen op het internet is geplaatst.

Heeft iemand een idee wie deze site beheert? Het is jammer dat deze info niet meer bereikbaar is door dit virus.

Groeten,
Johan

ps: toch maar effe de link aangepast met underscores, voor het geval dat iemand zonder de post te lezen al klikt en de virussen binnenhaalt.

trainfreak

De site www.spoorwegnostalgie.be is sinds kort weer beschikbaar.
Ik heb het via een ander forum gemeld aan de beheerder van die site.

Binnenkort zouden er ook weer updates komen...
Spoorse groeten
Dimitri

joble

Inderdaad, Super!

Google blokeert de site niet meer. En McAfee reageert ook niet meer op deze site.

Groeten,
Johan