Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station Leuven

Gestart door ERVIN, 21 augustus 2009, 19:42:53 PM

ERVIN

Vandaag dacht ik nog eens een slag te slaan in Leuven , vrouwtje ging in de Bondgenotenlaan schoppen en ik was zo vrij als een vogel in Leuven, normaal trekt een man dan richting Oude Markt om er de nodige Jupilers of Stella's achterover te slaan, maar ik dus niet, ik ben een bezoek gaan brengen aan het station van Leuven , groot was mijn teleurstelling dat ik na twee uur spotten, nog geen enkele goederentrein had zien passeren!!???

Wat is er gaande in Leuven, rijden daar geen goederentreinen meer doorheen, vroeger was het daar een drukte van jewelste, maar nu, alleen maar reizigersmateriaal , af en toe een Thalys of een ICE3 Full Speed, maar dat is dan ook het meest intressante.

Na 2,5 uur heb ik het maar opgegeven :-(

Weten jullie hier mss meer over??

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Vandaag dacht ik nog eens een slag te slaan in Leuven , vrouwtje ging in de Bondgenotenlaan schoppen en ik was zo vrij als een vogel in Leuven, normaal trekt een man dan richting Oude Markt om er de nodige Jupilers of Stella's achterover te slaan, maar ik dus niet, ik ben een bezoek gaan brengen aan het station van Leuven , groot was mijn teleurstelling dat ik na twee uur spotten, nog geen enkele goederentrein had zien passeren!!???

Wat is er gaande in Leuven, rijden daar geen goederentreinen meer doorheen, vroeger was het daar een drukte van jewelste, maar nu, alleen maar reizigersmateriaal , af en toe een Thalys of een ICE3 Full Speed, maar dat is dan ook het meest intressante.

Na 2,5 uur heb ik het maar opgegeven :-(

Weten jullie hier mss meer over??



Misschien 's nachts langs komen [;)]
In Ieder geval, als ik in Leuven passeer met de trein (rond 23 u) zie in bijna alle dagen goederentreinen. In den dag is dat veel minder (crisis ?).

B-Cargo

idd, de crisis heeft roet in uw treinspotplannen gegooid! vermits dat de ertstreinen naar Blanchisserie nog steeds niet rijden, en Sibelit het momenteel ook met h??l wat minder transport moet doen, is er in Leuven niet veel te zien buiten het reizigersverkeer.
Je hebt wekelijks de kalktrein Jemelle=>Gent Zeehaven, de dagelijkse ledige en beladen wagens voor 'de zandtrein' Balen<=>P?tange (deze heeft locwissel in Leuven), enkele doorgaande treinen Main Hub<=>Athus (nog gesleept met 23'ers wat ook al een zeldzaamheid ah worden is) en enkele containertreinen Ronet<=>Antwerpen..

ERVIN

All?? mannen , en heb ik dat allemaal gemist??[:(]

Persoonlijk dacht ik dat ze de goederentreinen tegenwoordig langs een andere lijn lieten rijden , niet dus, maar tussen 12.00u en 14.30u. heb ik echt geen enkele goederentrein gezien, toch wel vreemd h???

13erke

Tja Ervin, het leven is momenteel hard voor spotters, al het verkeer dat jij daar ziet is ook het verkeer dat dan verder over lijn 139 richting Ottignies rijdt, op dat lijntje kan het nu ook gebeuren dat je gedurende 3, 4, 5 uur gewoon niets ziet afkomen. De enige lijnen die nog een beetje trafiek te verwerken krijgen zijn de alombekende lijn 24, de lijn 130, de lijn 27A en de lijn 59 (stuk Gent SP-Gent-Zeehaven). Op de andere assen (ik denk hierbij aan de Athus-Meuse, lijn 140, 125, 50 en 53, 40,.. is de trafiek nagenoeg volledig verdwenen.
Om maar een voorbeeld te geven, daar waar er vroeger een stuk of 15 goed fotografeerbare goederentreinen reden op de Athus Meuse, zijn dit er nu nog maar een stuk of 5 op een hele dag (dus met de nachtelijke ritten erbij)!
Daar waar er vroeeger tot 40 goederentreinen op foto te zetten waren op lijn 24, zijn dit er nu nog een stuk of 20-25.
Overschakelen naar de reizigerstreinen is een optie, ofwel meer aan alternatieve fotografie gaan doen, een oude stelplaats bezoeken, een fabrieksaansluiting,...[;)]

trainfreak

Ik heb woensdag een klein uurtje in Beernem gestaan (L50a) en toch zo'n 3-4 goederentreinen zien doorkomen hoor.
Het was wel al meer naar de avond op.

Ook waar ik woon (L50, tussen Schellebelle en Gent dus...) zie ik vaak nog een goederentrein, wel minder als voor de crisis, maar langzaamaan komt dat wel in orde
Spoorse groeten
Dimitri

swa

Kom maar eens kijken op de lijn Antwerpen-Brussel! Ik woon in Duffel, en daar hebben ze blijkbaar nog geen gebrek aan goederenverkeer, van allerlei pluimage... Qua machines zie ik zowat van alles passeren, ook dubbeltracite, en af en toe een loc van de SNCF met een flinke sleep. Ik heb eigenlijk nog nooit geteld hoeveel goederentreinen er dagelijks passeren, maar het zijn er zeker enkele tientallen. 2,5 uur wachten om er eentje te zien, zoals in Leuven, is er zeker niet bij!

Peter

Erwin,

Kom (nog) eens naar Antwerpen. Winkels in overvloed voor je echtgenote, en in het station van Berchem kan je hopen foto's maken van goederentreinen. De beste plaats is perron 2-3, dan sta je voor dat de lijnen, enerzijds richting Brussel, anderzijds richting Gent en Waaslandhaven, gesplitst worden.
Veeeel goederen, en een zeer afwisselend reizigers verkeer.
Met vriendelijke groeten
Peter

KoenD

Richting Brugge-haven valt het inderdaad nog goed mee, vooral containertransport en autovervoer.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Jurgen

Hey Erwin, ik heb gereageerd op je mailtje. Maar hier heb je al een antwoord gekregen zie ik. Een antwoord dat zeker en vast meer verklaart dan dat van mij. [:D]

Maar het is zoals ik zeg in mijn mail, het goederenvervoer langs Aarschot is ook fel verminderd. Enkel langs de lijn uit Diest naar Lier komen nog verschillende goederentreinen langs. Al moet je hier soms ook wel even wachten.


EDIT: ik zie net dat je me ondertussen ook al hebt teruggemaild. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gottardo

Ik ga soms de andere kant uit, nl. richting Aachen-Westbahnhof.  Tot voor een paar maanden was het daar een quasi continu binnen- en buitenrijden van goederentreinen (op zaterdagmiddag pakweg elke 10 minuten een beweging).  En behalve de NMBS-loks (vroeger diesels reeks 55, nu eloks reeks 28), zie je er een veelheid aan machines: DBAG, Railion, SBB-Cargo, DHL, Crossrail, en andere priv?-exploitanten.  Er staan ook heel vaak collega-spotters.

Mvg,

Gottardo

PS : en vlakbij is een een pracht van een winkelwandelstad voor de dame (met daarbij ook ??n winkel voor de heer) :-)

ERVIN

THX Gottardo , op 1 september, als onze kinderen terug naar school moeten ( [}:)] ) ga ik nog eens een poging wagen, mss toch maar eens de grens over trekken dan.

janjozef

Waarom ver lopen, hier in Mortsel passert bijna alles wat uit de haven vertrekt, en richting Mechelen en richting Lier

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Nochtans, hier in Haacht, langsheen lijn 53, passeren nog steeds heel wat goederentreinen. Zelfs tijdens het weekeinde. Komen die dan allemaal vanuit Aarschot langs de verbindingsboog tussen l. 34 en l. 53 ?
Niet alleen B-Cargo hoor, ook DLC, SNCF-Fret en Ruhrtalbahn.
Je had dus iets verderop, richting Mechelen, moeten komen staan, Erwin.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN