Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

vulpasta

Gestart door joble, 20 augustus 2009, 09:56:45 AM

joble


Om in een plastic model openingen en oneffenheden weg te werken, zou ik een vulpasta willen gebruiken.

In MSM 54 werd gesproken over Magic Sculp, dit is een optie, maar zijn er andere meer courante producten waar jullie ervaring mee hebben? Magic Sculp lijkt me niet zo vlot verkrijgbaar.

Producten uit de bouw (knauf,...) zullen, veronderstel ik, niet in aanmerking komen, omdat de korrelgrootte te grof is.

Groeten,
Johan


joble

Hier staan wel enkele interessante tips die ik eens ga uitproberen.

Bedankt!

Groeten,
Johan

Peter

Het beste vind ik nog steeds Milliput.De grijze voor het groffere werk (nou ja, wat heet grof) en de witte voor heel fijn werk.
Bestaat telkens uit twee staafjes (plasticine-achtig) waarvan je de benodigde hoeveelheid afsnijd (verhouding 1:1) samen kneden en aanbrengen. Kan met een vochtige vinger al gelijkgesmeerd worden. Wordt beenhard en laat zich gemakkelijk schuren of in boren.
Het grote voordeel: het krimpt na het aanbrengen zo goed als niets.

Edit: Je kan het ook gebruiken om kleine dingetjes te maken, waarvoor je anders een pak DAS-klei moet openen
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Milliput gebruik ik ook, en het krimpt inderdaad zogoed als niets en het hecht ook goed

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Misschien raar maar ik gebruik daar secondelijm van bizon voor.
De secondelijm wordt weliswaar in meerdere laagjes aangebracht.

Erik

ysbeer

Voor kieren en scheuren.
Kier vullen met maagzout (drogist)dan enkele druppels seconde lijm er op.
Keihard in 10 sec,te schuren en te vijlen.
goedkoop ook nog
wim

Binco


Gerolf

Tamiya Putty, maar dat staat ongetwijfeld al in de geciteerde draadjes. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw