Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

LS models reeks 27 met lokpilot basic

Gestart door BartT, 19 augustus 2009, 00:08:19 AM

BartT

Hakko,

Gisteren na mijn reeks 27 van LSM (2e leverserie) bij mijn vakhandel afgehaald. Echt een prachtig model. De handelaar vertelde dat de 21 polige basic uitvoering van de lokpilot ook te gebruiken was, als ik de knipperende lichten niet nodig had (de V3.0 kon hij nl niet leveren). Echter de lichten werken niet. Licht aan/uit (F0) doet niets. F3 schakelt de rode lichten aan de verkeerde zijde(alleen in combinatie met F0). De rest doet niets. De koplichten zijn dus altijd uit, evenals de cabine verlichting. Dit is de 1e keer dat ik met een 21 polige decoder werk. De lok werkt analoog (zonder decoder) prima. De decoder is correct gemonteerd. Hoe los ik dit op??

Alvast bedankt.

Bart

DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

conducteur

Je moet verschillende instellingen (cv's) wijzigen in je decoder om van alle functies gebruik te kunnen maken. Dat is natuurlijk een van de grootste nadelen[;)]. Normaalgezien zou een goede handelaar een blaadje hebben waar de te wijzigen cv's op staan met hun nieuwe waarde.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

Niet zeker dat een Basic geschikt is voor de 27 : zie HIER

BartT

Vandaag ergens een ESU V3.0 DCC 52614 gekocht. Eerst geprobeerd zonder programmeren:  totaal geen licht.
Na alle gegevens handmatig met Intellibox geprogrammeerd te hebben nog steeds geen licht ( en andere functies). Ik snap er niets van.
Wie kan mij helpen?

bedankt.
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

ERVIN

BartT ik blijf dit uiterst vreemd vinden, ik heb , net als U, een Reeks 27 van LS-Models , ik heb die 21-polige decoder ingeplugd en alles werkte prima, ik heb geen enkele instelling moeten veranderen via mijn Twin-Center.

In de link die dgrr57 geeft staat nochtans dat je ??n en ander moet instellen, in mijn loc zit ook een ESU V3.0 DCC 52614 in , hier dus geen problemen.

Ik blijf echter even meedenken naar een mogelijke oplossing.[;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ERVIN

BartT ik blijf dit uiterst vreemd vinden, ik heb , net als U, een Reeks 27 van LS-Models , ik heb die 21-polige decoder ingeplugd en alles werkte prima, ik heb geen enkele instelling moeten veranderen via mijn Twin-Center.

In de link die dgrr57 geeft staat nochtans dat je ??n en ander moet instellen, in mijn loc zit ook een ESU V3.0 DCC 52614 in , hier dus geen problemen.

Ik blijf echter even meedenken naar een mogelijke oplossing.[;)]


Ervin, blijkbaar heeft uw handelaar u een 52614-ls verkocht. Dat doen de goede handelaars toch [;)]

ERVIN

@dgrr57 , is er dan een verschil tussen de ESU V3.0 DCC 52614 en de 52614-ls?? Wist ik helemaal niet??[:I]

In ieder geval heb ik dus het geluk gehad dat ik een " goede" winkelier heb.[^]

treinliefde

@ Erwin,

En waar geraak je aan de juiste decoder?

Peter

citaat:
En waar geraak je aan de juiste decoder


In de (goede) winkels waar ze LSM verkopen. Ik heb die van mij samen met mijn 27 gekocht bij TU... in Nieuwk...
Winkels als Van B, Joc en Het Sp zullen die ook wel hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

LokSound

citaat:
Geplaatst door BartT

Hakko,

Gisteren na mijn reeks 27 van LSM (2e leverserie) bij mijn vakhandel afgehaald. Echt een prachtig model. De handelaar vertelde dat de 21 polige basic uitvoering van de lokpilot ook te gebruiken was, als ik de knipperende lichten niet nodig had (de V3.0 kon hij nl niet leveren). Echter de lichten werken niet. Licht aan/uit (F0) doet niets. F3 schakelt de rode lichten aan de verkeerde zijde(alleen in combinatie met F0). De rest doet niets. De koplichten zijn dus altijd uit, evenals de cabine verlichting. Dit is de 1e keer dat ik met een 21 polige decoder werk. De lok werkt analoog (zonder decoder) prima. De decoder is correct gemonteerd. Hoe los ik dit op??

Alvast bedankt.

Bart




Bart,

ik wil wel eens weten wie die handelaar is.

Je kan de functies alleen goed hebben met een ESU-52614.
zie aub: http://www.loksound.be/15/27.htm
Desgevallend contacteer je onze helpdesk.
zie aub: http://www.modeltrainservice.com/NL/helpdesk.htm

je kan de cv's aanpassen, volgens de lijst die vermeld werd of met een LokprogrammerBox.

groeten,  Patrick
LokSound Benelux

LokSound

citaat:
Geplaatst door treinliefde

@ Erwin,

En waar geraak je aan de juiste decoder?



je kan een ESU-52614 aanpassen naar een ESU-52614-LS
zie:
http://www.loksound.be/15/27.htm
http://www.loksound.be/15/15.htm

groeten,

Patrick

treinliefde

We weten al van Erwin waar we aan de goede decoders geraken, en met de glimlach.

We kunnen een lijstje maken en naar elkaar sturen met de winkels met goede service, en tegenwoordig wordt dat soms een probleem.

Peter

Het is zoals met alle artikelen,: je hebt verkopers die op de hoogte zijn en je hebt "doosjes" verkopers, en ik heb de indruk dat de laatste kategorie het meest (begint) voor te komen, en niet alleen bij modelspoor. Het is, volgens mij die laatste kategorie, die er mede verantwoordelijk voor is dat modelspoorders " in spe" snel afhaken, doordat ze slecht of onvoldoende beraden worden.[:0][:0][:0]

Toen ik vannamiddag in een van de grote media en elektro ketens vroeg waar het vervangscheerblad voor een Braun scheeerapparaat hingen bekeek de verkoper me met grote ogen en zei doodleuk. Dat hebben we niet, vraag het eens wat verderop bij Kruidv... daar hebben ze dat want die verkopen ook scheerschuim[:(!][:(!][:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

BartT

Mag ik iedereen van harte bedanken voor hun reactie, in het bijzonder Train service Dankaert.
Ik was opgehouden te programmeren bij CV 117 (had niet gezien dat er nog heel veel achteraan kwam!!!
Hij rijdt nu fantastisch en het openen / sluiten van de lok begin ik nu wel onder de knie te krijgen. [B)]
Ik begrijp dat de rangeerstand F3 nu is opgeofferd voor andere functies?

groeten Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

dgrr57

citaat:
Geplaatst door BartT

Mag ik iedereen van harte bedanken voor hun reactie, in het bijzonder Train service Dankaert.
Ik was opgehouden te programmeren bij CV 117 (had niet gezien dat er nog heel veel achteraan kwam!!!
Hij rijdt nu fantastisch en het openen / sluiten van de lok begin ik nu wel onder de knie te krijgen. [B)]
Ik begrijp dat de rangeerstand F3 nu is opgeofferd voor andere functies?

groeten Bart



En F6 al geprobeerd ?