Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

oud lima rijtuig

Gestart door Binco, 14 augustus 2009, 19:44:47 PM

Binco

ik heb bij het opruimen van mijn kast nog een oud lima rijtuig gevonden
een rood restaurant rijtuig!xx(
nu had ik het idee om dat "om te bouwen" tot een misschien belgisch rijtuig maar wat en hoe weet ik niet
foto's vind je hier: http://picasaweb.google.be/stephen.vandenbrande/lWQvyF#
iemand soms een idee????^xx(


Gerolf

Geen idee, Stephen. Smelten en in een mal gieten? [}:)] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Geen idee, Stephen. Smelten en in een mal gieten? [}:)] [;)]


ja?? kwee ni!?
maar k vroeg mij af zijn het niet de K4 rijtuigen van de nmbs die hier redelijk op trekken?

Rochevalien

Dit lijkt mij een prima oefenobjekt om eens wat technieken op uit te proberen,(als je dat zelf wil natuurlijk)
bijvoorbeeld :
research: in welke mate lijkt dit op een k4 ?
>>> googelen naar foto's

wat schort er aan het lima rijtuig? =t? kort,t? hoog op de poten, fantasie bogies,ruiten zijn niet ingezet,povere detaillering , lompe koppelingen en geen normschacht,enz,enz

wat kan er aan gedaan worden?

ramen zagen en inzetten
koppelingen afzagen en normschacht plaatsen
kast laten zakken op de bogies
details toevoegen :zelfbouw
herspuiten ,desnoods als fantasie werkwagon.

Gerrit

Jurgen

Je kan er ook eens mee tegen de muur gooien.
Heel hard dan, zo weet je meteen welk effect dat heeft. [:D]
Nadien kan je het dan gebruiken als een gesloopt rijtuig bij een ijzerboer ofzo.


Toch ook even een serieuze reactie. [:I] Het lijkt inderdaad van ver op een K rijtuig, maar ik zou zelf niet weten welk. Zoals Gerrit al zei, doe even beetje research. Misschien krijg je nog wel een leuke ingeving. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Er zijn veel beter zaken met te doen, bv op leren air-brushen, leren te verbouwen, en zo kan ik er nog wel enkele bedenken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

Inderdaad, gebruiken als oefenobject om te leren airbrushen.  Kunt er eventueel proberen een I2 restauratierijtuig van te maken in de oranje met witte band kleuren.  

Lukt dat niet meteen dan kan je overgaan naar wat hierboven gesuggereerd wordt, eerst tegen de muur kwakken en dan smelten en een in een mal gieten ...

janjozef

teut fout, lukt het niet kun je erop leren verf te verwijderen, en daarna terug proberen goed te spuiten, en zo kun je nog jaren plezier beleven aan je oude lima

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Binco

en als we nu proberen!!!! om er een resto rijtuig van te maken namelijk dit:http://www.schlafwagen.be/88_bestanden/image027.jpg
want het lima modelletje lijkt er toch nog redelijk op...

vraagje: het limamodelletje bevat teveel ramen hoe zouwen we die best toemaken:
-plastic op maat snijden en er in passen
-...

van verven weet ik niet en nog nooit met een "airbrush" gewerkt
maar mss lukt het wel met de penseel
weet iemand soms de kleuren bv. "merk-kleur-nr."
...
en anders als dat nallemaal niet lukt...
...
..
.

dan gooi ik het gewoon tegen de muur[:D][:D][:D]

ruben13

volgens mij moet dat wel lukken .
ik zou de ramen eerst dicht toen met een stukje plastic en dan gelijk maken.

Binco

citaat:
Geplaatst door ruben13

volgens mij moet dat wel lukken .
ik zou de ramen eerst dicht toen met een stukje plastic en dan gelijk maken.



en voor k ga verven eerst de rode kleur afschuren met bv. schuurpapier

ruben13

ik denk dat dit niet zal lukken de wagon is volgens mij niet geverfd (het kunststof is rood), voor je er de juiste kleur op zet leg best eerst een primer

ysbeer

binco
Wat wil je nu eigenlijk bereiken,een mooie wagen ,of wil je graag zolang knutselen tot je veel geleerd heb (vooral hoe het niet moet denk ik).
Als je wil knutselen,verven, verbeteren, lijmen, zagen enz enz
ga dan gerust door.
Je zult inderdaad veel leren.
Wil je echter alleen een mooie wagen en dan nog snel ook.
Gooi dan de lima in de vuilbak en koopt voor het geld wat je anders aan die lima verknoeit(verf,lijm,schuurspullen,vuller)een goedkope wagen van b.v piko of roco.
wim

Binco

citaat:
Geplaatst door ysbeer

binco
Wat wil je nu eigenlijk bereiken,een mooie wagen ,of wil je graag zolang knutselen tot je veel geleerd heb (vooral hoe het niet moet denk ik).
Als je wil knutselen,verven, verbeteren, lijmen, zagen enz enz
ga dan gerust door.
Je zult inderdaad veel leren.
Wil je echter alleen een mooie wagen en dan nog snel ook.
Gooi dan de lima in de vuilbak en koopt voor het geld wat je anders aan die lima verknoeit(verf,lijm,schuurspullen,vuller)een goedkope wagen van b.v piko of roco.
wim



IK ZOU GRAAG DIT RIJTUIG OMBOUWEN TOT EEN EX GRILL EXPRESS RESTO RIJTUIG VAN DE NMBS IK BEN ER VAN OVERTUIGD DAT IK ZO OOK EEN HELEBOEL ZAL BIJLEREN
[xx(]caps lock vergeten uitzetten[xx(]

ysbeer

poeh poeh Sorry hoor.
wim