Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Probleem met Trix 201 (reeks 59)

Gestart door Peter, 08 augustus 2009, 13:43:26 PM

centauri167

Heb 2 modellen van de reeks 59 van trix en eentje omgebouwd van marklin. Die 2 van trix hebben ook nooit goed gereden, bij eentje is er ook iets weggehaald door iemand die er verstand van had en daarna reed hij ietsje beter maar voor mij alvast nooit meer een trix, dat staat vast.

jacques timmermans

Peter,

koppel de decoder eens volledig los en kijk eens wat er gebeurt als je de loc analoog laat rijden. Doet hij dit zonder mankeren, dan zit de fout in de decoder en nergens anders!

Jacques Timmermans

eric

Heb hier iets gelijk aardigs voorgehad.
Een andere decoder erin en rijd nu perfect.
Het luidsprekerke heb ik ook afgekoppeld.

Peter

Moet die van mij eerst gaan terughalen, als hij bij de ha,delaar terug binnen is.
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Hoi peter,

Ik weet ni wat ge al geprobeerd hebt , maak de decoder los en test hem analoog , blijft U probleem  tandwielen is controleren ( speling en vet( doet soms rare dingen , gaat vast zitten enz... )
Wat ook dikwijls helpt is de motor helemaal uit elkaar halen en weer monteren ( ik heb dat met al mijn omgebouwde marklins moeten doen na jarenlang inactiviteit geen enkele wou vlot draaien , allemaal ging het met horten en stoten , decoders gingen zelf in beveiliging , blijkbaar gaat alles vastzitten als men het ni gebruikt ( dit was op aanraden van mijn winkelier en dat heeft toen geholpen )en anders van motor wisselen ,(met een beetje prutswerk kan er een maxon motertje in ( zie Miba 71 of draadje 55 reeks met post van break032))(ongeveer 21 euro ipv 80-100 euro voor SB motor  )
Ik heb dat hier zojuist bij mijn 1ste 55-tiger gedaan en dit maakt een wereld van verschil ( was een 5 polige hamo met een hels geratel ) , rijdt vlot en bijna geruisloos , nu kan eindelijk de sound tot zijn recht komen.
Had dit ook al toegepast op mijn 16-ner en omdat ik daar tevreden met was heeft dat de doorslag gegeven om mijn 55-tiger ook om te bouwen

Heeft het niks met de motor te maken zou ik zeggen , marklin/trix decoder deruit en een andere in.
voor de sound van trix moet ge het ni laten , want dat is bij mijn weten enkel de hoorn die werkt ( wilt ge normale sound zou ik esu voorstellen , heb dat hier op mijn roco 59-tigers steken en ben daar best tevreden over ( klinkt redelijk )

Veel geluk met uwe 201 , hopelijk krijgt ge hem opnieuw tot leven zonder veel kosten
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m