NMBS krijgt goede punten voor reiscomfort

Gestart door chef garde, 04 augustus 2009, 11:55:37 AM

chef garde

Uit Metro van 04/08/2009

De Belgische treinreiziger is over het algemeen tevreden over de reisomstandigheden.  Dat blijkt uit een enqu?te van de site www.navetteurs.be.  Voor het onderzoek werden 473 reizigers in de maand juli ondervraagd.  Vooral de treinbegeleiders scoren erg goed bij de pendelaars.  De stiptheid van de treinen laat wel nog te wensen over, net zoals de treinaansluitingen.  Ook het aantal beschikbare zitplaatsen en de prijs van een ticket kunnen volgens de reizigers beter.  Vooral het personeel op de treinen en in de stations, zowel als het onthaal op het station, kunnen op veel sympathie rekenen.


boke

Zelfs zonder uniform vond ik u een sympathieke kerel, Wouter! [;)]

Peter

Dat het treinpersoneel vriendelijk en hulpvaardig is geef ik volmondig toe; Wat de zuiverheid van de treinen betreft ben ik het slechts gedeeltelijk mee eens. Op grote lijnen en nieuw (zelfs vernieuwd) materiaal klopt dat wel, doch op L-treinen laat dit soms te wensen over. Lege drankblikjes die over de vloer rollen, of uitgelopen zijn op zetel en vloer, en vuile stinkende toiletten zijn regelmatig een probleem op de motorstellen hier op lijn 52.
Ik weet dat dit de schuld van "sommige" reizigers is, maar een snellere interventie zou toch mogen.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

citaat:

Ik weet dat dit de schuld van "sommige" reizigers is, maar een snellere interventie zou toch mogen.



Moeten ze soms zoals een slaaf met een vuilnisbak naast de reizigers gaan staan[V]? Elke dag worden de treinen gepoetst in de onderhoudsposten en tractiewerkplaatsen en om toch maar weer aan de klagende reiziger tegenmoed te komen zet men zelfs mobiele schoonmaakbrigades( B-clean) in die de trein proper maken. Steek deze mensen ook maar eens gerust een hart onder de riem die dagelijks ondanks de kritiek van de reiziger toch maar weer eens de treinen reinigt en er geen eer van hebben van hun werk. En moest men hier geen begrip voor kunnen opbrengen dat ze niet overal tegelijk kunnen zijn hier : www.despoorwegenwervenaan.be probeer het dan zelf maar eens. Succes

@ Peter dit is niet tegen jouw bedoeld hoor[;)] maar voor al diegene die van klagen hun beroep gemaakt hebben.
 

Greg

Moesten de reizigers iets meer manieren en dicipline hebben zou het ook al veel helpen.
Maar verder sluit ik me aan bij Peter, op de grote lijnen is alles perfect, op de regionale lijnen niet.
Ik heb ooit eens in duitsland de trein genomen en daar was het echt perfect in orde (zoals dat wel meer het geval is ginder)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

Die mobiele kuisploegen plegen heel goed werk, maar zoals altijd bij de nmbs, zoals peter al aangaf, worden de l-treinen weer dikwijls vergeten. Het onthaal in de stations, over welk onthaal heeft men het eigenlijk. Men durft het zelfs aan een trein met een kwartier vertraging aan te kondigen ... als hij reeds 20 minuten te laat is,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

De straffen voor vandalen enz. zijn hier in Belgie een lachertje.
In Duitsland 500,00 euro boete + de herstel/reinigingskosten
? propos: wat hebben die 6 die ze gepakt hebben in Hasselt een paar dagen geleden gekregen??[}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter