Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Tekening slagboom

Gestart door dingske, 30 juli 2009, 20:48:33 PM

dingske

Ik ben al een hele tijd bezig met de bouw van een nieuwe baan. Nu op deze baan moet ook een overweg met slagbomen komen. Ik zou deze slagbomen willen bedienen met een servo zoals het systeem dat er te koop is bij conrad met referentienummer 240618 - 89.

Nu ben ik opzoek naar een plan of een tekening van een belgische overweg. Maar dan vooral van de slagbomen en de mecaniek.

Zou iemand mij hier mee kunnen verder helpen?

Mvg Wouter

Ik wil groot zijn in iets kleins.

Rochevalien

En in welk tijdperk? een hedendaagse overweg is toch niet zo ingewikkeld? dat kan je toch eenvoudig z?lf opmeten,fotograferen ?n bouwen.

Gerrit

dingske

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

En in welk tijdperk? een hedendaagse overweg is toch niet zo ingewikkeld? dat kan je toch eenvoudig z?lf opmeten,fotograferen ?n bouwen.

Gerrit

Dat is waar, maar ik ben opzoek naar een tekening of plan van uit tijdperk IV. De aanwezige overweg is een aantal jaar geleden vervangen door een nieuwe.

Alvast bedankt voor de reactie

Mvg Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Gerolf

Heb je al in de archieven van Dgrrr en Rixkske gekeken?
Overweg TPIV - voor mij is het daarmee nog niet duidelijk welke je bedoeld, hoor. Foto?
Servo-sturing - daar is net een nieuw draadje over geopend. Toegegeven, de start hievan is wat high-tech, maar misschien... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw