Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Am 800 Lichten

Gestart door Artologic, 24 juli 2009, 17:04:27 PM

Artologic

Hey Iedereen,

Ik zat wat foto s te kijken van de am 800, omdat ik zelf een paar dingen wil wijzigen eraan (het model dan). Toen ik echter op de stand van de lichten lette, merkte ik op dat de ene keer wit langs de buitenste lampen scheen en de andere keer wit in de binnenste lampen scheen? Wie weet hoe dit in elkaar zit en of er hier een structuur/reden achter zit? Het betreft de ingebouwde lampen, niet de later opgezette lampen

Mvg
 

Gerolf

Normaalgesproken hoort wit aan de binnenkant, rood aan de buitenkant. Ik denk dat er een herstelling nodig is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nmbs

Kheb het ook nekeer bekeken en inderdaad, bij de ene 800 zitten de witte lichten de ene keer aan de binnenkant en de rode aan de zijkant, bij de andere staan ze omgekeerd. Was blijkbaar al ten tijde van de grijze versie.  Zie foto's op http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

Bij de oude 18 zaten de witte lichten ook aan de zijkant.

Mvg Stephane

Artologic

Hey,

@Gerolf: Het komt regelmatig voor hoor, anders zou k het niet meteen opgemerkt hebben.

@Nmbs: Zouden ze per stel wel aan de juiste kant zitten? Bedoel kant eerste klasse bv binnen en andere kant buitenaan?

Bedankt voor het reageren allebei!

Mvg
 

nmbs

citaat:
Geplaatst door Artologic

Hey,


@Nmbs: Zouden ze per stel wel aan de juiste kant zitten? Bedoel kant eerste klasse bv binnen en andere kant buitenaan?




Bij de NMBS kan alles en is alles mogelijk... Het is een beetje te vergelijken met die gele band die van de koppen die doorloopt op de zijkant.  Bij sommige is de streep op de deur ook nog geel, bij anderen is die al wit, en dat is verschillend enerzijds langs uiteinde(kant 1e klsse wit, andere geel) EN langs de zijkant van de kop (ene kant wit andere kant geel)....kortom:[:o)][:D][:p]
Op volgende fotos zie je direct alles, de lichten en de deuren [:p]




Mvg


ERVIN

Toch best vreemd hoor, en het is de eerste maal dat ik dit zie, eigenlijk had ik er nog nooit op gelet.[:I]

Toch weeral maar eens een bewijs dat ook in het "echt" alles mogelijk is.

Gerolf

En zeggen dat ik zowat elke werkdag met zo'n varkensneus naar Essen rij. Het is me nooit opgevallen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nmbs

citaat:
Geplaatst door Gerolf

En zeggen dat ik zowat elke werkdag met zo'n varkensneus naar Essen rij. Het is me nooit opgevallen [:I]



Beter concentreren ipv den Humo te lezen [:D]

Artologic

Humo bevat nogthans intressante artikels *kuch* heel leerrijk :-). Zelf heb ik het ook nooit gemerkt tot mijn "oog" erop viel. Heb ik mogen krabben om die er weer af te krijgen

Mvg
 

nmbs

citaat:
Geplaatst door Artologic

Humo bevat nogthans intressante artikels *kuch* heel leerrijk :-). Zelf heb ik het ook nooit gemerkt tot mijn "oog" erop viel. Heb ik mogen krabben om die er weer af te krijgen

Mvg


En nu ben je er mee getrouwd zeker? [:D]

SuSke

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door Artologic

Hey,


@Nmbs: Zouden ze per stel wel aan de juiste kant zitten? Bedoel kant eerste klasse bv binnen en andere kant buitenaan?




Bij de NMBS kan alles en is alles mogelijk... Het is een beetje te vergelijken met die gele band die van de koppen die doorloopt op de zijkant.  Bij sommige is de streep op de deur ook nog geel, bij anderen is die al wit, en dat is verschillend enerzijds langs uiteinde(kant 1e klsse wit, andere geel) EN langs de zijkant van de kop (ene kant wit andere kant geel)....kortom:[:o)][:D][:p]
Op volgende fotos zie je direct alles, de lichten en de deuren [:p]


Mvg



Zolang er maar wit van voren en rood van achteren brandt zeker.
Als ze dat omdraaien krijgen we spookrijders [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.