Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Beneluxtrein ...

Gestart door quf, 07 juli 2009, 14:03:51 PM

quf

Dit las ik zo?ven op de internetsite van "De Standaard"...

=> Fyra brengt treinreiziger op 1u46 van Brussel naar Amsterdam
dinsdag 07 juli 2009Bron: BELGA Auteur: jbs Vanaf het najaar van 2010 zijn Brussel en Amsterdam maar een treinreis van 1 uur 46 minuten meer van elkaar verwijderd. De NMBS zet vanaf dan, samen met het Nederlandse NS-Hispeed, een nieuwe hogesnelheidstrein in tussen de twee steden. De nieuwe hst kreeg de naam Fyra en werd dinsdag voorgesteld in Amsterdam.
De nieuwe treinverbinding betekent een tijdwinst van een uur.

De hogesnelheidstrein, die maximaal 250 km/uur rijdt, zal ingezet worden op het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel en op Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda. NMBS en NS Hispeed hebben samen 19 hogesnelheidstreinen (respectievelijk 3 en 16).

De komende tijd worden testritten uitgevoerd met het dinsdag voorgestelde prototype. De testen worden uitgevoerd door de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda, die al die tijd ook eigenaar blijft van deze trein  <=

Hopelijk minder vertragingen en minder afgeschafte treinen.

Groeten

Frank

Michel F

naast het feit dat deze snavelbek treinen oerlelijk zijn heb ik er bij de genoemde fabrikant ook weinig vertrouwen in dat deze stellen foutloos afgeleverd gaan worden. :(

chef garde

Ging die niet "Albatros" heten ipv "Fyra"?

JanD

Fyra??? " ons Nederlanders" een beetje kennende: de NS hoeft helemaal geen naam aan " dat beest" te geven, wacht maar een jaartje, en dan krijgt ie z'n echte naam in het normale spraakgebruik!
JanD

pabe

Op de website van De Standaard kan je nu ook een filmpje bekijken van de introductie...  niet echt een 'beauty' te noemen... Geef mij dan maar een Thalys of beter nog een ICE3 !!

groetjes,  Paul

nmbs

citaat:
Geplaatst door Michel F

naast het feit dat deze snavelbek treinen oerlelijk zijn heb ik er bij de genoemde fabrikant ook weinig vertrouwen in dat deze stellen foutloos afgeleverd gaan worden. :(


Dat is iets waar we eigenlijk probleemloos geld gaan kunnen op inzetten [:D]

conducteur

...Zullen de 11en dan buitendienst gesteld worden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

nmbs

Neen, daar is nog niks over beslist.  Heel waarschijnlijk zullen ze wel gaan meedraaien in het binenlands verkeer.  Ze kunnen er mss nog een GF koppeling op monteren [:o)]

ems

citaat:
Geplaatst door JanD

Fyra??? " ons Nederlanders" een beetje kennende: de NS hoeft helemaal geen naam aan " dat beest" te geven, wacht maar een jaartje, en dan krijgt ie z'n echte naam in het normale spraakgebruik!
Ik ga voor "kruimeldief" [:)]
Groet, Edwin

Michel F

citaat:
Geplaatst door ems
Ik ga voor "kruimeldief" [:)]



of gewoon lelijk eendje.

chef garde

Nu kan een vertraging of technisch defect eindelijk eens op de Nederlanders gestoken worden ipv te lopen janken over "Het is een tenslotte maar een Belgische lok!"  Chapeau trouwens voor die lok die het vanaf half jaren tachtig tot nu presteerde om dagelijks een paar keren Brussel - Amsterdam over en weer te rijden.

Bert Ossevoort

Chef Garde,
weet niet of je het weet maar dat "schitterende stel"wordt niet in nederland gebouwd maar italie,oke geef toe dat dat geen keus is voor degelijkheid ,het is een experimenteel stel.
En ten tweede de NMBS heeft ook 3 stellen gekocht ,echter weet niet of die ook in hi-speed kleuren zullen verschijnen .
Maar de elfjes waren naar mijn inziens een degelijk belgische product ,en dat waar jij op doelt is denk ik dat hi-speed traxx loks had gehuurd en stil stonden ,het argument om ze ingezet  te krijgen was de elfjes de vertraging toe te wijzen ,echter de traxx loks konden het ook niet volhouden ,zeker in het begin niet .
dus we zullen zien ;soap hi-speed.
Bert.

chef garde

Idd, gemaakt in Itali?, getest in Tsjechi?.  Int verleden heb ik die benelux ook nog bedient, nog voor de traxx er was, en toen werden vertragingen, vooral door de Nederlandse pendelaars op die treinen, weggelachen door "Tligt weer aan die Belgische lokomotief", terwijl de rijtuigen ervoor (of erachter) eigenlijk nog een stuk ouder waren dan dien belg, en best ook veel miserie kennen: omvormers die uitschakelen, laatste deur die niet sluit bij vertrek, en dan enkel het UIC-regime voor de deuren dwz dat de deuren onder de 5km kunnen geopend worden, ook in volle baan, tenzij de treinbegeleider daar vlug nog zn sleutel kan op steken.

Bert Ossevoort

Dat is mooi nostalgie ,
Maar was het wel met de elfjes ,want dan moet ik teleurstellend reageren de loks waren er al en toen kwamen de rijtuigen  uit de fabriek ,dit was een vervolg serie op de toen lopende bouw icr rijtuigen buurtland [vooral voor naar duitsland en de toen rijdende luxemburg express,de mooie tijden]
En wat de deuren onder de 5 km dat was tot enkele jaren geleden heel gewoon in nederland ,nu hebben de gemoderniseerde icr,s in combinatie met Bds [stuurrijtuig] de zelfde werkwijze als treinstel .
Dus de machinist moet ontgrendelen.
En volgens mij is de Hi-speed gekleurde rijtuigen de werkwijze nog als met de 5km ,dus ontgrendelen ten alletijden bij stilstand en moet de conducteur de deuren vergrendeld houden.
Bert.

chef garde

Idd Bert, de gekleurde Hi-speed hebben nog altijd het UIC-regime voor de deuren, onder de 5km/u kunnen ze open.  Belgische internationale rijtuigen (I6, I10 en I11) hebben dit ook, hiervoor moet een schakelaar gedraaid worden of een knop ingedrukt, maar hier op ons net rijden die rijtuigen altijd in B-regime, dwz dat deuren enkel door de treinbegeleider kunnen vergrendeld en ontgrendeld worden en wanneer er minder dan 5 per uur gereden wordt blijven de deurtjes dus veilig en wel gesloten.