Lijn 50A

Gestart door chef garde, 19 juni 2009, 11:17:09 AM

chef garde

De werken op de lijn 50A Brussel-Zuid Oostende zijn inmiddels begonnen, als je al eens een dag niet passeert op het viaduct merk je al het verschil niet meer met de vorige keer, tgaat immens rap vooruit.  4 sporen, zal da zoveel schelen??  

Tussen Brugge en Gent zijn de voorbereidingen ook al een ruime tijd geleden gestart, daar moeten op termijn ook 4 sporen komen.  60 kilometer is dat maar ...  Ten koste en ten bate van wie???  Heel wat huizen worden onteigend en afgebroken.  Historische stations zoals Drongen, Hansbeke en Beernem gaan tegen de vlakte.  In de plaats komen 4 sporen; voor tgoederenverkeer, we zitten in volle crisis en vragen ons af of de economie nog dermate zal terug openbloeien, voor het toenemend reizigersverkeer, wie zal die extra treinen blijven bedienen als de meeste depots nu al volk tekort heeft??  

Ten bate van wie, the rich and the famous misschien??  Extra sporen is extra plaats is extra goederen.  En eens het reizigersverkeer privatiseert zal ook de trein met de duurste tickets voorrang krijgen op een andere ...

Greg

Idd hier zijn de werken ook al volop bezig (regio schepdaal-ternat)
Het worden dus 4 sporen, in hoofdzaak met als bedoeling er 2 te voorzien voor het gewone verkeer, en 2 voor het sneltreinverkeer dacht ik. Het is in het kader van het GEN project, en het hoofddoel is de ontsluiting van de steden door betere verbindingen (lees snellere verbindingen).
Wat het allemaal zal opbrengen en of de baten tegen de kosten opwegen, daar heb ik niet de juiste info voor om daar een mening over te vormen.[;)]
Persoonlijk denk ik wel dat het zou kunnen werken, want ik rij dagelijks van rond brussel naar gent, en dat werkt prima, maar in omgekeerde richting een echte ramp. Ik zou er niet graag tussenstaan, en als ik dan de trein als alternatief heb dan zou ik daar dankbaar gebruik van maken om naar men werk in brussel te gaan. Al denk ik dat het dringend tijd wordt dat men in belgie ook eens werk gaat maken van een betere verbinding naar en van de stations. En een betere aansluiting van de rest van het openbaar vervoer, dat zou ook al veel helpen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG