Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Loconet

Gestart door PeterC, 14 juni 2009, 17:59:24 PM

PeterC

Ik ben in het bezit van een IB.  Daar ik al uit verschillende bronnen vernomen heb, dat de IB seri?el verbonden met een PC 'onverklaarbare' resets geeft in combinatie met treinbesturingssoftware (Koploper), overweeg ik om mijn (toekomstige) baan niet met de IB aan te sturen.
Ik overweeg om alles via Loconet te gaan besturen, maar waar begin ik dan mee?  Ik heb ten eerste een interface tussen de PC en Loconet nodig (Wim?), verder een interface voor de terugmeldmodules (S88) en  booster(s).  Voor de interface tussen de PC en de S88 interface heb ik op het net en via dit forum al een oplossing gevonden, maar voor de booster helaas nog niet.  Bestaat er een project voor een zelfbouwbooster die het Loconet protocol omzet in M Motorola protocol?  De besturing van de booster liefst met een PIC processor (daar heb ik de nodige programmeer-tools voor).  Help!?
Groetjes, Peter


INFO

Peter, als je de IB aansluit op een externe LocoNet interface (Buffer) en je verteld je besturingsprogramma dat hij het LocoNet-protocol moet praten. Dan heb je het perfecte digitale systeem. Meer hoef je niet te doen. Je kunt dus voor de rest alles laten zoals het is.
Kijk voor een goede interface op mijn website. Je bent op dit moment veels te moeilijk aan het denken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jean

Wel heb je Koploper 6.6 hiervoor nodig...

INFO

Jean, wat wil je daarmee zeggen? Snap je opmerking niet helemaal.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

conducteur

Ik ken er niets van ,Wim maar ik denk jean bedoelt dat koploper in een oudere versie dan 6.6 geen loconet-taal begrijpt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

In het verhaal van PeterC staan zoveel verhalen van ik heb de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Dat ik niet weet waar ik moet beginnen om het uit te leggen.

tipje van de sluier.

S88LN s88 to Loconet adaptor KLIK

LocoNet-Interface om van je Intellibox een perfect en stabiel systeem te maken voor weinig euro's KLIK
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Wim,
Ik hoor de klok al geruime tijd luiden en begin stilaan te weten waar de klepel hangt (IB en seri?le interface werken niet zo goed)!  Ik heb je voor persoonlijke zaken een PM gestuurd.

Bij mij gaat het hem om het feit dat ik graag met ?C's experimenteer (momenteel PIC's) en zou graag een systeem opzetten dat stabiel is en alle mogelijkheden van een IB in zich heeft, zonder echter een IB te moeten gebruiken.  Op die manier kan ik mijn IB verder gebruiken waarvoor hij nu dient (om een teststrookje te voorzien van signalen, programmeren van decoders en als centrale voor mijn experimenteer-doeleinden).

Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie protocolbeschrijving van het Loconet-protocol.  De 'LocoNet Personal Use Edition 1.0 SPECIFICATION' heb ik reeds.  Bestaat er nog ergens een andere - uitgebreidere protocolbeschrijving?  
Ook ben ik op zoek naar de mogelijkheid om het Loconet protocol om te zetten in het M? Motorola protocol (om zelf een Loconet-MM booster te bouwen).
Groetjes, Peter


LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

In het verhaal van PeterC staan zoveel verhalen van ik heb de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Dat ik niet weet waar ik moet beginnen om het uit te leggen.

tipje van de sluier.

S88LN s88 to Loconet adaptor KLIK

LocoNet-Interface om van je Intellibox een perfect en stabiel systeem te maken voor weinig euro's KLIK



Wat u doet en aanbeveelt is verkoop van producten aan derden.
Heeft u daarvoor de inschrijving bij de KvK een een BTW-nummer?
Verder houdt dit dus in dat deze aan de Europese  Normen (EN55014 en EN50082-1) moeten voldoen. Bent U daarmee in orde?

Ik vrees van niet....


Gerolf

Wim had dit via pm moeten doen. 't Is inderdaad reclame, en volgens de forumregels niet goed.
Stom van mij dat ik het niet eerder gezien had [:I]
Patrick's reactie is ook niet echt correct. Dit is een persoonlijke reactie, en die hoort ook via pm te gebeuren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Ik heb hier een vraag gesteld omdat ik met een probleem zat.  Wim is blijkbaar ??n van de weinige (misschien de enige) op dit forum die expert is op het vlak van LocoNet.  Hij heeft mij een oplossing geboden om mijn probleem te verhelpen.  Reclame?  Neen, ik zie dit als hulp want mijn probleem is nu opgelost!
Groetjes, Peter


Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door PeterC

Neen, ik zie dit als hulp want mijn probleem is nu opgelost!
Kijk, en daar gaat het maar om, dat iemand op een kostenvriendelijke manier van zijn probleem wordt afgeholpen.
Al de rest is kinnesinne.

PeterC

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
Al de rest is kinnesinne.


[?][?][?]  Klaas, graag een vertaling [?][?][?]

Edit: kinnesinne = afgunst, jaloezie
Dat kan ik alleen maar beamen!
Groetjes, Peter


Klaas Zondervan

Ik dacht dat het wel een bekend woord zou zijn.
Al eens op het idee gekomen om in een woordenboek te kijken, of bij Google?

INFO

Klaas, ik denk dat het komt omdat jij meer uit de buurt komt van de mogelijke bron van het woord. Namelijk Mokum. Het is een van oorsprong Joodse uitdrukking.

Alleen de waarheid ligt in het midden.