Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

het ultieme?

Gestart door Dirky, 11 juni 2009, 15:05:56 PM

Dirky

Wat is tegenwoordig het "cr?me de la cr?me" in de digitale bestuursystemen? Is er een merk dat uitblinkt boven al het andere?

KoenD

Volgens mij is er op dit moment geen echt ultiem systeem, elk heeft zijn voor- en nadelen. Wat je kiest is afhankelijk van wat je er mee wil doen.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

ysbeer

Er zijn eigenlijk maar 2 systemen die zijn aangeslagen.
Dat is voor marklin het motorola systeem en het tweede is DCC
Er zijn nog meer systemen maar die verliezen terrein en/of zijn teveel aan een merk gebonden.
Beginners zou ik altijd DCC aanraden ,tenzij je marklin wil rijden,want dan kom je automatisch bij motorola terecht.
Dus niets geen kwaad van alle andere,maar ze zijn slecht verbreidt en moeilijk te bekomen.(maar soms technisch niet minder,maar ook niet veel meer)
wim

conducteur

IK verkies het eenvoudige, bv de lokmaus van roco.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

Ik verkies een Profi-Boss van Fleischmann, of in ieder geval een digital systeem welke het LocoNet ondersteund.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Zamateur

Ik koos CTE, met een systeem XPressNet.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

ERVIN

Ik volg INFO zijn redenering.

mahtoska1

Voor spoor Z heb ik voor Roco Multimaus gekozen. Het was veruit het goedkoopste om te starten en toch voldoende mogelijkheden.

Beste Z groeten,

Pieter

Koen

Ik werk met de Intellibox en ben tevreden (hoewel ik onlangs de pulsvormers heb mogen vervangen).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

citaat:
Ik werk met de Intellibox en ben tevreden


Idem,maar samen met een Roco Multimaus
Met vriendelijke groeten
Peter

LokSound

ik zou de ECoS voorstellen... maar dan spreek ik voor mijn eigen bollenwinkel.

Hey jongens: men vroeg toch naar systemen en niet naar merken.
Dus: DCC of motorola of Selectrix of Mfx.
Ik sluit me dus aan bij Ysbeer.
Goede redenering.

Michiel

Ik sluit me ook aan bij Wim Ysbeer. Zonder dat andere systemen technische moeten onderdoen, blijkt DCC toch door te breken als kwasie standaard. Maar een "Rolls de la Royce" der besturingscentrales bestaat (nog) niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

cyberbeast

Ik ben zelf wel te spreken over Marklin Central Station. Maar vooral MFX is een erg goed systeem.
CS is wel voor verbetering vatbaar.
 

INFO

Nou van dat hele MFX gebeuren kan ik niet echt een ...... plasser krijgen.

Een systeem met LocoNet ondersteuning heeft de voorkeur.
En om wat merken en types te noemen
Profi-Boss Fleischmann
Intellibox Uhlenbrock
Intellibox-Basic Uhlenbrock
IB-Com Uhlenbrock
Twin-Center Fleischmann
Piko Digital
Digitrax
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Greg

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Ik ben zelf wel te spreken over Marklin Central Station. Maar vooral MFX is een erg goed systeem.
CS is wel voor verbetering vatbaar.



Hier ben ik het mee eens, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen andere goede systemen zijn.
Maar ik vind het toch erg geslaagd, locs die zichzelf aanmelden, niet moeten knoeien met CV-waarden e.d. Nog vrij veel andere mogelijkheden ook om makkelijk dingen in te stellen en af te regelen. Het CS is zeker niet perfect (eerste generatie), maar een kennis heeft het icm een pc en de goede software, en dan is het echt wel een zeer goed systeem.
Maar de marklin locs met soft sinus icm mfx rijden wel zeer goed. Andere mfx locs ook, maar dan rijdt er wel iets rond dat verdacht veel op een koffiemolen lijkt qua geluid.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG