Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

boompjes...

Gestart door RDH000, 06 juni 2009, 15:48:29 PM

RDH000

hey... heb zo eens zitten denken voor mijn baan onder andere... moest je nu in plaats van zoon fake boompjes, bonzai- boompjes zetten? (is iets duurder maar desnoods maak je ze zelf)
zou het veel kwaad kunnen dat die blaadjes daarvan op je sporen vallen? (en je ze daarna terug opkuist)
zou zeker realistisch zijn 8D
misschien echt water ook in een door midden gezaagde grijze PVC buis met wat aarde enzo in...?
zijn allemaal misschien domme idee?n maar... het moet uiteindelijk toch mogelijk zijn....?
 

ysbeer

Nee hoor zo dom is dat niet,ik denk dat ieder van ons daar wel eens aan gedacht heeft.
Maar ja in de praktijk denk ik toch dat het tegen valt.
Een bos(je) bonzia bomen kost veel geld,en ziet er toch niet echt natuurgetrouw uit.
Het moet geknipt,met water besproeid ,kort gezegt een stevige klus.
Water en onze treinen zijn ook nog vijanden van elkaar.
En als je 2 maanden er niets aan doet heb je een stinkend ourwoud.
Nee dan toch maar harsachtig water pluisbomen en dergelijke.
wim

RDH000

je kan bonzais zelf kweken [:0]
en uiteindelijk...
je plant ze in een door midden gezaagde pvc buis
en je steekt er een automatisch watergevertje in... kost zo extreem veel nie... kost misschien 200-300euro?
dusja...
daarmee kan je ze allemaal om het uur of 2 uur 5cl water geven zeg maar, zeer nauwkeurig...
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door RDH000

je kan bonzais zelf kweken [:0]
en uiteindelijk...
je plant ze in een door midden gezaagde pvc buis
en je steekt er een automatisch watergevertje in... kost zo extreem veel nie... kost misschien 200-300euro?
dusja...
daarmee kan je ze allemaal om het uur of 2 uur 5cl water geven zeg maar, zeer nauwkeurig...



Proberen,wie weet wordt het wat.
Maar sorry ik doe niet mee.
wim

RDH000

maakt TL-licht zoveel kapot...?
[:I]
 

grove den

Als ex- hovenier kan ik je verzekeren dat het met echte levende boompjes niet zal lukken ook niet met 10 tl lampen!per vierkant meter
Er zijn van die speciale "groeilampen"te koop maar die moeten geloof zelfs de hele dag aan blijven, gelijkend het zonlicht in het echt...maar zels die lampen geven maar een( ruime) fraktie licht vergeleken met het echte zonlicht!
Dus kortom: niet proberen...het is zonde van je gekocht bonsaiboompjes!

Jos

Gerolf

't Is een idee zoals een ander, natuurlijk [;)]
Toch: bonzai's kan je nooit zo'n fijne blaadjes geven als wat we nodig hebben op onze courante modelbouwschalen. Op 1/32 en vooral groter is het misschien wel te verantwoorden.
... en dan is er natuurlijk het probleem om de zaak "levend" te houden [8]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Je kan natuurlmijk naar Nederland gaan en daar lampen kopen  die ze gebruiken om weed te telen.  
Maar dan heb ik zo'n flauw vermoeden dat het niet lang zal duren of de politie staat aan uw deur want die dingen verbruiken nogal wat en als je echte planten wil op je modelbaan, dan heb je veel en lang licht nodig [:D][:D][:D]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

RDH000

[:D][:D] bonzai-weed [;)]
 

loebaske

een idee waar ik me niet aanwaag, persoonlijk vind ik het geen goed idee en vrij dure oplossing [:(][:(][:(] zal men mini boompjes wel zelf maken, trouwens zijn we modelbouwers [;)][;)]

just4fun

Prachtig idee, maar als je de goedkoopste manier van 'bonzai maken' kiest, begin je met een pot grond en een zaadje. Maar voor je een degelijk bonzai-boompje hebt, ben je reeds heel veel jaren verder.
Paul