Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Stadsbus Gent MIVG

Gestart door MickeyMouse, 05 juni 2009, 21:41:42 PM

MickeyMouse

Niet echt met model'spoor' te maken alhoewel hij er bij mij wel zal opkomen...
Heb hier een lijnbus type Van Hool A120 in mijn bezit.
Deze zou in de blauwe-creme uitvoering moeten komen van de Gentse MIVG-maatschappij van de jaren 70-80.

Heeft er iemand een idee welk kleur best genomen wordt voor het cr?me op de bovenste helft van de bus (RAL-code, Humbrol, ...)?

Alvast bedankt!!

Geert

marc goovaerts

Geen idee van verfnummers, maar als je aan het experimenteren slaat, dan kan je je stalen even gaan vergelijken in Antwerpen (vlakbij Berchem station) in het Vlaams Tram- en busmuseum. Ze hebben ook heel wat Gents materieel staan. Of misschien kunnen zij je de RAL-codes bezorgen ? Alle info over hen vindt je via de site van De Lijn.

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Geen idee van verfnummers, maar als je aan het experimenteren slaat, dan kan je je stalen even gaan vergelijken in Antwerpen (vlakbij Berchem station) in het Vlaams Tram- en busmuseum. Ze hebben ook heel wat Gents materieel staan. Of misschien kunnen zij je de RAL-codes bezorgen ? Alle info over hen vindt je via de site van De Lijn.


Goed idee, ga daar eens horen. Bedankt voor de tip !!
En zeggen dat ik er 2 jaar terug nog op bezoek gewwest ben...

Geert

marc goovaerts

Nu, op die twee jaar is er heel wat bijgekomen, vooral bussen.
En wacht er niet te lang mee, want 'kortelings' zouden ze sluiten omdat De Lijn eindelijk akkoord gegaan is met de kosten, nodig om het gebouw te renoveren (hoog nodig).