trafo van roco (16VAC/50VA)

Gestart door koploper4221, 28 mei 2009, 19:55:18 PM

koploper4221

hallo,

trafo van roco kan in behuizing van conrad(211990 - 89)?

die behuizing lijkt op intellbox, piko digi-box en fleischmann

moet ik roco trafo openmaken en naar nieuwe behuizing?


thijs kouwenoord

ysbeer

#1
Ja dom van mij hoor.
Maar wat vraag je nu eigenlijk ?
In regel een zeg je hij past
in regel 4 vraag je of hij past
leg het nog even rusig en duidelijk uit,dat geeft het beste antwoord.
wim

ysbeer

#2
A.U.B wijzig niet je eerste bericht,dan snap niemand meer waar het over gaat(of ging).
Gewoob nieuw reageren,dan blijft het een verhaal
wim

Klaas Zondervan

#3
citaat:
Geplaatst door koploper4221

moet ik roco trafo openmaken en naar nieuwe behuizing?
Je mag zo'n trafo helemaal niet open maken, en zeker niet als je niet terzake kundig bent.

koploper4221

#4
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door koploper4221

moet ik roco trafo openmaken en naar nieuwe behuizing?
Je mag zo'n trafo helemaal niet open maken, en zeker niet als je niet terzake kundig bent.



als trafo in behuizing niet past dan.....?

thijs

Klaas Zondervan

#5
Thijs, niet aan beginnen. Alleen al het feit dat je deze vragen stelt, en de manier waarop je ze stelt, geeft aan dat je niet kundig genoeg bent om dit tot een goed einde te brengen.

koploper4221

#6
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Thijs, niet aan beginnen. Alleen al het feit dat je deze vragen stelt, en de manier waarop je ze stelt, geeft aan dat je niet kundig genoeg bent om dit tot een goed einde te brengen.



ik heb gewoon niet ervaring met forum

hobbyist

#7
Waarom openmaken als er een veilige behuizing rond is. Alleen om die behuizing van Conrad op die van Intellibox lijkt. Niet doen Kost alleen maar. Koop dan liever een losse tranfo en een goede automatische zekering

koploper4221

#8
citaat:
Geplaatst door hobbyist

Waarom openmaken als er een veilige behuizing rond is. Alleen om die behuizing van Conrad op die van Intellibox lijkt. Niet doen Kost alleen maar. Koop dan liever een losse tranfo en een goede automatische zekering


trafo zijn alleen in 15V/18V , maar ik heb 16V nodig

hoe oplossen we dan?

hobbyist

#9
De transfo's die gebruikt worden op de treinbaan hebben maar 12 a 14 v. Enkel voor de grote modellen zoals LGB hebben 18v. voor een 16 v uitgang moet je een schakeling maken en die vind je bij de links. Hiervoor zou ik toch geen transformator ope maken. koop beter een losse transfo, het kastje en de schakeling appart

koploper4221

#10
citaat:
Geplaatst door hobbyist

De transfo's die gebruikt worden op de treinbaan hebben maar 12 a 14 v. Enkel voor de grote modellen zoals LGB hebben 18v. voor een 16 v uitgang moet je een schakeling maken en die vind je bij de links. Hiervoor zou ik toch geen transformator ope maken. koop beter een losse transfo, het kastje en de schakeling appart


mijn intellbox(II) heeft 16VAC nodig om te werken
die roco trafo heb ik al 2,5 jaar
en behuizing heb ik al
daarom roco trafo past miet in behuizing

Peter

#11
Ik gebruik voor mijn Intellibox al jaren een Titan 108 trafo.
Het is mischien niet de goedkoopste, maar de uitvoering is zeer verzorgt met voldoende kapaciteit.
4 amp?re, - 60 VA
Uitgangen: 2-6-8-9-10-11-14-16-19 en 25 volt.
Zo'n trafo heb je normaal voor de rest van je leven.
Voor verlichting, seinen en wissels gebruik ik de gewone Roco trafo's uit de digitale beginsets.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#12
Conrad 506313 - 89 = 18V/60VA
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

koploper4221

#13
ik heb ringtrafo van 300VA 24V 6,25A
die kan met intellbox?

Peter

#14
Nee, Intellibox ingang altijd 16 volt wisselstroom

NOOIT 24 volt [:0][:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter