AM 612

Gestart door nmbs, 27 mei 2009, 01:48:03 AM

nmbs

Deze avond in gemoderniseers AM/MS 612 gezeten, en wat me direct opviel was de reuk van 'het is nieuw':D  Maar wat was er nieuw, buiten de modernisatie van alweer een tijd geleden? :o) Wel, de zetels in eerste klasse zijn in een nieuwe donkergrijze kleur ipv dat roze/paars van de andere gemoderniseerde stellen

Mvg Stephane

chef garde

Een "multifunctioneel" platform in het compartiment, net na de vouwbalgen (vroegere rokersruimte), in het rijtuig waar ook 1ste klasse zich bevind, snappie???  Dus in dat rijtuig hebben we eerste klasse, dan tweede klasse, dan platform met de toegangsdeuren en dan dat kleine compartiment, waar vroeger de zetels 4 + 6 stonden, staan ze nu per 6 tegen de zijwanden met 2 palen in het midden.  Daarnaast bevatten de AM's ook SIV borden op de fronten, maar die worden momenteel niet gebruikt.

chef garde

Oops, foutje hierboven, daarin heb ik de AM9OO's beschreven, meer gekend onder de City Railkes.  

Even kort de geschiedenis schetsen:
1. groentjes
2. bordeautjes
3. new looks
4. city rails

Stephane, jij had het over de new looks dacht ik, die hebben geen multifunctioneel platform, en geen SIV.

nmbs

Nee idd, ik had het gewoon over AM612, nen New Look, maar met een ander motiefke en kleur van zetels in eerste klasse vergeleken met de andere New Looks en City rails.

Mvg Stephane

chef garde

Stephane, dit moet treffen, maar vorige week heb ik met het stel 612 omnibus gespeeld van Gent naar Brugge en terug.  Inderdaad, de zetels in 1ste klasse zijn van een ander stofke, viel mij direct op en daarna het nummer gezien van het stel.  Tja, just tekort stof en misschien nog ergens wat lappen van een ander motiefke gehad zekers??