Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Lenz decoder

Gestart door Peter, 19 mei 2009, 20:28:03 PM

Peter

Een par maand geleden heb ik een nog nieuwe (die ik nog had liggen) Lenz LE130 ingebouwd in een Roco 6215.
Tot voor kort funktioneerde die perfekt, tot...de lok plots niet meer wou rijden. Geen rookwolkje, gewoon niets.
Heb de decoder er uitgehaald om in een ander lok te proberen doch geen resultaat. Zo op het oog is er trouwns niets aan op te merken.
Wat kan het probleem zijn? Los kontakt, onderbreking in de draad.
Kan zo iets eigenlijk nagekeken worden??
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

Hoi Peter,

Ik heb mij een proefstand van ESU aangeschaft,daar kan men een decoder 8 of 21 pins inpluggen,ook zijn er klemmen voorzien voor decoders zonder stekker.Met dit toestel kan men een decoder gemakkelijk testen zonder inbouw in een lok.Maar een eventuele foutmelding geeft dit toestel ook niet.Mischien de decoder terug naar de handelaar(eventuele garantie?)Zelf nakijken zal moeilijk zijn zonder enig schema.Onderbreking in de draad kan men zelf nameten met een multimeter.

groeten Eddy

ysbeer

Op sturen naar lenz,met kort briefje,je krijgt vrijwel zeker een nieuwe.(ervaring)
Waarschijnlijk geen 030 meer mar een nieuwer versie.
wim

Kees-Jan

Hallo,

Een diagnose stellen op afstand is moeilijk.

Wat ook heel goed mogelijk kan zijn is dat de toen de lok op de rails stond je misschien ergens op de baan een kortsluiting gehad hebt. Sluiting kan er voor zorgen dat soms een decoder de weg kwijt raakt (ik zeg "soms" dus dat hoeft niet de oorzaak te zijn).

Reset de decoder eens en kijk dan of de decoder het wellicht nog wil doen op adres 3.

succes.

Kees-jan

INFO

Dit is een LE130, deze decoder beschikt niet over de mogelijkheid van een reset. Dit is overigens de beste decoder ooit door lenz gemaakt, maar dit terzijde.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

citaat:
Op sturen naar lenz,met kort briefje,je krijgt vrijwel zeker een nieuwe


Opsturen naar Lenz Duitsland of naar Lenz Belgie (De Prest?)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Direct naar Lenz (duitsland)werkt het best.
wim

Peter

Heb vandaag de decoder terug gekregen met een briefje waarin staat dat de lichtuitgang en een processor defekt waren. Beide werde hersteld en met 0 (Nul) euro kosten. Werd geleverd door DPD trouwens.
Over service gesproken[:D][:D][:D][:D][:D]

ps: door omstandigheden de decoder pas begin jumi naar Lenz kunnen sturen
Met vriendelijke groeten
Peter