Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Interieur K-rijtuigen

Gestart door just4fun, 13 mei 2009, 12:35:50 PM

just4fun

Beste,
ik plan om het interieur van m'n stam K-rijtuigen een kleurtje te geven, uiteraard zo dicht mogelijk de realiteit benaderend.
Nu heb ik op 'tinternet' al enkele foto's gevonden en zie daar dat er, naast de houten banken, ook rode en groene zetels zijn. Ik weet dat de ene kleur voor 'rokers' is, de andere dus voor 'niet rokers'. Wat ik niet weet is welke kleur aan wat moet gelinkt worden.
Hier weet vast iemand raad op.
Dank en groet,
Paul

Michiel

Het antwoord staat in dit document. [;)] (met dank aan Patrick en zijn archief)
http://www.tassignon.be/trains/Rixke/Voitures/rijtuigen_nl.htm

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Heb het interieur van mijn K en M rijtuigen geschilderd en meer gedetailleerd (zijdelingse hoofdsteunen enz.)

Hierbij een foto van de vordering aan een M rijtuig



Vergeet niet bij de K rijtuigen de rugleuningen van de houten banken te verlagen. Deze hadden wel een steun met bagagerek, maar geen hoge rugleuning.

Het toppunt van interieur zie je op beide foto's van Heike. Ze tonen een Quick-pick rijtuig van Ade. (let op de pakjes Marlboro[:D])



Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

citaat:
Geplaatst door just4fun

Beste,
ik plan om het interieur van m'n stam K-rijtuigen een kleurtje te geven, uiteraard zo dicht mogelijk de realiteit benaderend.
Nu heb ik op 'tinternet' al enkele foto's gevonden en zie daar dat er, naast de houten banken, ook rode en groene zetels zijn. Ik weet dat de ene kleur voor 'rokers' is, de andere dus voor 'niet rokers'. Wat ik niet weet is welke kleur aan wat moet gelinkt worden.
Hier weet vast iemand raad op.
Dank en groet,
Paul



Tot zover de 1e klasse, in 2e klasse was het groen in de rokers-afdelingen en blauw in de niet-rokers (simili-leder) !
Edit : op deze link vindt U de juiste verhouding blauw/groen van alle oudere rijtuigen. (naar onder scrollen)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

citaat:
Geplaatst door Saraan

Het antwoord staat in dit document. [;)] (met dank aan Patrick en zijn archief)
http://www.tassignon.be/trains/Rixke/Voitures/rijtuigen_nl.htm


Ouche! Eric, het kwam uit jouw archief! Sorry voor de vergissing. De eer aan jouw dus!

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Hartelijk dank aan allen.
Ik was al op zoek gegaan op Patrick en Rixke's site, maar waarschijnlijk nog net niet op de juiste link geklikt. Daar staat dan ook zo'n gigantische schat aan info op! Maar toch dank voor het delen van die info.
Groet,
Paul