Minitreinlandschap gaat in vlammen op

Gestart door cyberbeast, 09 mei 2009, 17:01:12 PM

Bundesbahnfreak

Het moet vreselijk zijn als je droom in roken opgaat.
Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen.
Als je ziet (ik zeg niet dat het daar zo was!) hoe sommige laks omspringen met electrische installaties dan verschiet ik er niet van dat er soms iets in brand schiet.  Niet al te min ik vind het verschrikkelijk voor deze man[:(]

Ik heb nog geen baan, maar tijdens de verbouwingen van mijn huis heb ik in de zekeringkast een aparte schakelaar voorzien waarmee de baan gevoed gaat worden, maw Rudy zit niet op de zolder, de spanning staat af

Groeten

Rudy

René

Het kan natuurlijk geen kwaad om alle stekkers bij het verlaten van de zolder eruit te trekken. Vergeet dan ook niet dat een brand niet percee onder je modelbaan hoeft te ontstaan maar ook als die op een lager gelegen etage ontstaat (wat ook niet te hopen is) dan is dat genoeg voor het volledig verwoesten van je modelbaan. De ruimte erboven zal snel geneigd zijn vlam te vatten en wordt door de brandweer nat gehouden. Ook dan is je baan naar de ..... (vaantjes heet dat bij jullie).

Erg sneu dat een werk van jaren nu verwoest is. Aan de andere kant is dat wel de gelegenheid om eens iets nieuws te bouwen. Iets dat zo velen van ons ook doen ook al het erg vervelden als je werk ongevraagd ter ziele gaat.
Zo heeft de club waar ik zelf bij zit dit jaar een grote modelbaan moeten slopen (vrijwel niets was met goed fatsoen nog bruikbaar) omdat we de clubruimte niet langer meer konden blijven huren.  De treinen zijn in zo'n geval wel gered, het werk aan de baan was in een paar weken tijd gedaan en vrijwel alles is naar de afvalverwerker gebracht. Toch wel pijnlijk om je eigen werk te moeten slopen. De toevallige bijkomstigheid is dat de verhuurder die het huur wilde beeindigen een brandweermuseum was.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl