Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bewegende preisers

Gestart door Gizzmo, 03 mei 2009, 20:24:32 PM

Gizzmo

Heeft iemand zich al eens gewaagd aan wandelende preisers?
Het lijkt me wel leuk om naast bewegende treinen en autos ook een aantal preisers in bijvoorbeeld een station te laten rond lopen ...
Wie speelt er nog meer met dit idee of heeft het ooit al eens ergens gezien? ?
Alvast met dank voor de tips!
David.

Kees-Jan

Ja maar dat was op een bewegende roltrap.

Echt "bewegende" Preisers heb ik alleen gezien bij MW Oberhausen waar ze toch meervoudige bewegende Preisers hadden (oa een kolenboer die kolen schepte en ze van de vrachtwagen afgooide.

Kees-Jan

ERVIN

Preiser heeft ook wandelende reizigers die op een perron heen en weer wandelen, nog niet in het echt gezien, maar lijkt mij wel leuk.

Gerolf

'k Heb al wel eens preiserkes laten bewegen, maar die waren niet aan 't wandelen [:D]
Wandelende preiserianen? Niet simpel, mijn gedacht [:0]
Je kan ze voorbij laten glijden ? la roltrap, maar laten stappen wil zeggen hun benen losmaken, laten scharnieren ?n die laten bewegen in een ritme [B)]
@Erwin: als je daar een website over vindt [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gizzmo

Echt wandelen met losse benen lijkt me bijna onhaalbaar ... ik had eerder iets in gedachten op de achtergrond, of eventueel binnenin een stationsgebouw, waar je de benen minder goed ziet.

als er beelden/fotos zijn van een dergelijke roltrap .. [8D]
Thx
D.

adrievans

Faller heeft toch zoiets,dat reizigers op een perron heen en weer schuiven.
Moet het eens opzoeken.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

De bewegende figuren van Faller zijn wel (min of mer) vast verbonden met hun bouwdozen zoals bv. hun perron 120200 of goederenloods 120250.
Het zijn niet echt "bewegende" figuren. Ze schuiven gewoon rondjes, aangedreven door 1 motor.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Ze schuiven gewoon rondjes, aangedreven door 1 motor.
Dus eigenlijk een transportband met er op gekleefde figuurtjes. Dat zou geen groot probleem mogen zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Dat is het ook niet. voor de roltrap heb ik een ketting van fischertechniek gebruikt om ze te laten bewegen.

zal proberen er donderdag een video van te maken.

Kees-jan

adrievans

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Peter
Ze schuiven gewoon rondjes, aangedreven door 1 motor.
Dus eigenlijk een transportband met er op gekleefde figuurtjes. Dat zou geen groot probleem mogen zijn.



Het is meer dat op de vloer het onderwerp staat met een ijzeren kern erin en onder de vloer beweegt een magneet die het onderwerp dan meetrekt.
Althans zo ging het bij de wegwals(faller 180684),alleen bewoog het geheel wat schokkerig.(kwam waarschijnlijk door de constructie)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

stoomloc

Hallo David,

Ik heb wel een link voor jou, maar echt lopen doen ze niet eerder schuiven. Ga even kijken op Youtube onder innovationen von Roco, wel het filmpje uitkijken want de bewegende figuren komen pas op het einde van de film in actie.[:D]

Groeten
Wim

Dirky

als je met een magneet werkt zal je altijd het schokkerig effekt hebben. De wrijving tussen het te bewegen voorwerp en de vloer moet overwonnen worden en die is meestal zo groot dat de magneet intussen al een eindje weg is. Dan springt natuurlijk het manneke (of vrouwke :-)) meteen al een eindje ver... probeer maar gewoon eens met een magneet en een stukje ijzer door je tafel heen... en doe dan hetzelfde met het stukje ijzer wat ingevet > gaat veel vlotter!
op het youtube filmpke zie je ook de gladde perronoppervlakte...
echt mooi vind ik het niet... dan nog liever stilstaande mannekes! en vrouwkes :-) maar ja, da's weer persoonlijke smaak!

ysbeer

Dat geschuif vind ik ook niet mooi,op een baan vorig jaar in koln was een perron dat na dat de trein vertrokken was in zijn geheel (heel snel) om klapte dan zag je een leeg perron.
ERgens halfweg sloeg het perron dan weer terug en zag je een vol perron.
Leuk maar voor mij behoeft het niet.
Ik wacht wel tot dat  preiser aangeklede mieren gaat verkopen.
wim

adrievans

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Dat geschuif vind ik ook niet mooi,op een baan vorig jaar in koln was een perron dat na dat de trein vertrokken was in zijn geheel (heel snel) om klapte dan zag je een leeg perron.
ERgens halfweg sloeg het perron dan weer terug en zag je een vol perron.
Leuk maar voor mij behoeft het niet.
Ik wacht wel tot dat  preiser aangeklede mieren gaat verkopen.
wim



Heb je wel wat extra ledematen aan je poppetjes[8D]











Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Pol

citaat:
Geplaatst door adrievans

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Dat geschuif vind ik ook niet mooi,op een baan vorig jaar in koln was een perron dat na dat de trein vertrokken was in zijn geheel (heel snel) om klapte dan zag je een leeg perron.
ERgens halfweg sloeg het perron dan weer terug en zag je een vol perron.
Leuk maar voor mij behoeft het niet.
Ik wacht wel tot dat  preiser aangeklede mieren gaat verkopen.
wim



Heb je wel wat extra ledematen aan je poppetjes[8D]




Gewoon twee pootjes afknippen![:D][:D][xx(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...