Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Rijtuigen K1 NMBS

Gestart door Bundesbahnfreak, 01 mei 2009, 22:14:08 PM

Bundesbahnfreak

Hoi Knapperds


Weet iemand of de K1's van de NMBS ook in Duistland gereden hebben in de jaren '70-80.
En in welke samenstelling (2?klas-1?klas-pakwagen)?

Hebben de "intersoc-versie" ook door Duitsland naar Zwitersland gereden, alleen of in combinatie met andere rijtuigen?

Alvast bedankt

Groeten

Rudy


Bundesbahnfreak

Niemand?

Spijtig

Weeral een ontgoocheling meer

janjozef

Ze zullen wel door Duitsland gereden hebben en om naar zwitserland te gaan en voor de soldatentreinen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Niemand?

Spijtig

Weeral een ontgoocheling meer



Sorry dat wij niet dag en nacht aangelogd zijn om aan uw vragen te beantwoorden [:(][:(][:(]
Zo een post is voor mij ook een ontgoocheling [:(]
Niettemin, zie hieronder een antwoord op uw vraag [;)]



Dus alleen K1 A9 (ex A2B7) naar buitenland. Niets anders.
Het zou mij verwonderen dat er eerste klasse rijtuigen gebruikt werden voor soldatentreinen. Maar ik kan mij vergissen [;)]

doomslu

Als we Patrick niet hadden h?. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bundesbahnfreak

Bedankt,

Sorry voor de wat agressieve toon.

Groeten

Rudy

Peter

citaat:
Het zou mij verwonderen dat er eerste klasse rijtuigen gebruikt werden voor soldatentreinen. Maar ik kan mij vergissen


Zal de foto eens opzoeken en inscannen.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Het zou mij verwonderen dat er eerste klasse rijtuigen gebruikt werden voor soldatentreinen. Maar ik kan mij vergissen


Zal de foto eens opzoeken en inscannen.[:D]


Dit zou me veel plezier doen.
Ik ben altijd blij als ik iets bij-leer [:)]

quf

citaat:
Het zou mij verwonderen dat er eerste klasse rijtuigen gebruikt werden voor soldatentreinen. Maar ik kan mij vergissen

Alle burgerpersoneel (leerkrachten, familie officieren) en officieren reden in eerste klas. Zeker in de jaren 50 en 60. Later reden ze meer en meer met de auto (BZ nummerplaten, benzinebons en tanken, juist aan de duitse grens...)

Groeten

Frank

bollen neus

Bij deze internationale treinen waren het niet alleem NMBS rijtuigen die meereden.

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Peter

Zoals beloofd, de foto's uit 1965. Deze werden genomen op de terugreis van Elsenborn naar Soest (Dtsl) Gelijkaardige foto's laten dezelfde rijtuigen zien bij onze reis heen een weer van Soest naar Lombardzijde (tot Oostende dacht ik, daarna met Bedford vrachtwagens)
Aan het interieur is duidelijk te zien dat het K rijtuigen zijn. Op de onderste foto zie je de B-folders aan de bagagerekken (kant middengang) hangen.

Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Bedankt voor de foto's.