Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

De klassiekjes verdwijnen!!

Gestart door chef garde, 30 april 2009, 17:18:11 PM

OlivierV

Citaat van: Havoc op 01 oktober 2013, 13:34:22 PM
De vraag is eerder of er echt genoeg (rijvaardige) Desiro's zijn om die te vervangen. Er rijdt een serieuse hoop van die tweetjes rond.
Zelfs nog bordauxjes, al zijn ze schaars aan het worden denk ik.

Desiro, nog nooit mee meegereden maar mooi is wat anders in mijn ogen, net een groot uitgevallen tram.

De nieuwe 18 is wel mooi naar mijn mening, maar niks boven een 20 (op e-loc vlak toch) volgens mijn gedacht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

#16
Citaat van: Michiel op 01 oktober 2013, 07:59:50 AM
Mattias, je hebt je verraden! Je bent treinbestuurder!

Valt dat zo hard op???  ;)


Citaat van: Michiel op 01 oktober 2013, 07:59:50 AM
Maar geef toe, ze reden ALTIJD, of niet soms.

Die bakken blijven rijden, tenzij ze écht kapot zijn of onderdelen kapot zijn die niet direct te vervangen zijn..
Zo heb ik al 4 keer mijn trein moeten laten staan met een defect.. (als ik mij niet vergis)
1 keer met een break, omdat die in brand is gevlogen in Brussel Centraal.
1 keer met een 21 (+M5) omdat die last had van de hitte en niet meer in gang te krijgen was
2 keer met klassiekjes omdat 1) de smeltzekering defect was van de compressor en 2) omdat de hoofdsmeltzekering gesprongen was...

Dus... In 5 jaar tijd 2 klassiekjes kapot, dat ten opzichte van 1 break en 1 21...

Die rotbakken hebben hunne tijd gehad.. Tijd om te slopen!  8)

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

dieselfreak

Die rotbakken hebben hunne tijd gehad.. Tijd om te slopen!  8)
[/quote]

Ik ben er wel zeker van dat de huidige rotbakken (de Desiro's) het geen 50 jaar zullen volhouden!
MC

chef garde

Citaat van: Rangeerduivel op 01 oktober 2013, 13:29:44 PM
Aan het smileytje te merken zijn de Desiro's niet zo erg in trek...

Dat is dan ook weer een persoonlijke smaak,ikzelf vind ze heel mooi.

De moderne look,we moeten mee met onze tijd jongens!

De nieuwe 18 vind ik daarentegen veel minder...ik had veel liever bij de 13 gebleven.

;)
Over smaak en goesting kan men eindeloos discuteren.

Daar waar men tot over een 10 à 15-tal jaar geleden nog materiaal (MS96/I11/M6) maakte dat comfort bood aan de reizigers - zijnde genoeg beenruimte, mogelijkheid om bagage mee te nemen, 1 tot soms 2 wc's per rijtuig - bieden de Desiro's niets tot bitter weinig comfort aan de reizigers. 

Het zijn veredelde trams die zo veel mogelijk volk moeten kunnen vervoeren.  Komt er een basketter voor u zitten, dan zit die gegarandeerd met zijn knie in uw kruis, 1 wc voor 3 rijtuigen, een 1ste klas die niet te onderscheiden is van 2de klas, ...

Bestuurders zijn er tevreden over, treinbegeleiders zouden liever de desiro's verschroten en nog met de klassiekjes voortdoen!   ;)


Mattias

Citaat van: dieselfreak op 01 oktober 2013, 17:44:00 PM
Ik ben er wel zeker van dat de huidige rotbakken (de Desiro's) het geen 50 jaar zullen volhouden!
Maar 50 jaar zal ik ook niet meer werken hoor...  ;D
Nog zo'n goeie 35 jaar mogen ze meegaan...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Citaat van: chef garde op 01 oktober 2013, 18:20:59 PMTreinbegeleiders zouden liever de desiro's verschroten en nog met de klassiekjes voortdoen!   ;)

Das waar... De klassiekjes hebben zachtere zetels in 1e klasse om in te slapen...  ::) ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Citaat van: chef garde op 01 oktober 2013, 18:20:59 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 oktober 2013, 13:29:44 PM
Aan het smileytje te merken zijn de Desiro's niet zo erg in trek...

Dat is dan ook weer een persoonlijke smaak,ikzelf vind ze heel mooi.

De moderne look,we moeten mee met onze tijd jongens!

De nieuwe 18 vind ik daarentegen veel minder...ik had veel liever bij de 13 gebleven.

;)
Over smaak en goesting kan men eindeloos discuteren.

Daar waar men tot over een 10 à 15-tal jaar geleden nog materiaal (MS96/I11/M6) maakte dat comfort bood aan de reizigers - zijnde genoeg beenruimte, mogelijkheid om bagage mee te nemen, 1 tot soms 2 wc's per rijtuig - bieden de Desiro's niets tot bitter weinig comfort aan de reizigers. 

Het zijn veredelde trams die zo veel mogelijk volk moeten kunnen vervoeren.  Komt er een basketter voor u zitten, dan zit die gegarandeerd met zijn knie in uw kruis, 1 wc voor 3 rijtuigen, een 1ste klas die niet te onderscheiden is van 2de klas, ...

Bestuurders zijn er tevreden over, treinbegeleiders zouden liever de desiro's verschroten en nog met de klassiekjes voortdoen!   ;)
Kan ik gerust beamen.

M6, MS96, M4, Breaks, Klassiekjes, allen zijn ze comfortabel om in mee te reizen met voldoende/aangename beenruimte. Ik heb gelukkig de eer gehad nog niet in zo'n Desiro te mogen meerijden. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Omwille van de plaats is het comfort in de M6-en ook teruggeschroefd... zeker in eerste klasse.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Die klassiekjes hadden misschien 2 wc's per rijtuig, maar die stonken soms voor 12 (1986-1994). Onderhoud was toen duidelijk niet de prioriteit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Citaat van: Mattias op 01 oktober 2013, 16:41:25 PM
Zo heb ik al 4 keer mijn trein moeten laten staan met een defect.. (als ik mij niet vergis)
1 keer met een break, omdat die in brand is gevlogen in Brussel Centraal.
1 keer met een 21 (+M5) omdat die last had van de hitte en niet meer in gang te krijgen was
2 keer met klassiekjes omdat 1) de smeltzekering defect was van de compressor en 2) omdat de hoofdsmeltzekering gesprongen was...

Dus... In 5 jaar tijd 2 klassiekjes kapot, dat ten opzichte van 1 break en 1 21...
Ik ben in de afgelopen 5 jaar 3 x uit de trein gezet wegens defect aan de trein: 2 x een HLE21/27 en 1 x een HLE 18. Vele keren (5-tal?) dat ik te vergeefs op het perron stond te wachten, met dan te laat de ludieke omroep: "Wegens defect aan de locomotief rijdt trein xxx vandaag niet. Met dank voor uw begrip!". Meestal ging het om dan om een P-trein (HLE21/27/18). Alhoewel ik mijn meeste pendeluren met een klassiekje meereed, heb ik nooit een zodanig defect meegemaakt dat ze het niet meer deden en dat ik de trein moest verlaten. Mogelijk dat bij gekoppelde stellen, als eentje defect geraakt, ze dan werd gesleept door de andere?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Inderdaad, klassiekjes staan meestal stil omdat de bovenleiding het begeven heeft, niet omdat er iets mis mee is. Ook niet veel dat mis kan gaan. Eenmaal in een break gezeten waar de vonken tot voorbij de ramen vlogen. Toen zijn we moeten uitstappen in het veld ergens tegen Erps-Kwerps om naar het andere stel te gaan. En eens uren stilgestaan omdat er voor ons een loc in de fik stond. Veel meer niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krisds

Ik zit tijdens de werkweek vanuit Jette dagelijks nog in klassiekjes, zelfs nog in bordeaux uitrusting. Al bladert de verf op sommige stellen zo hard af dat de originele groene verf tevoorschijn komt. Fabrieksplaat is op sommige stellen ook nog aanwezig.  :) Buiten op een warme zomerdag gaat er toch weinig boven het zitconfort van zo'n klassiekje.

OlivierV

Citaat van: krisds op 05 oktober 2013, 22:41:23 PM
Ik zit tijdens de werkweek vanuit Jette dagelijks nog in klassiekjes, zelfs nog in bordeaux uitrusting. Al bladert de verf op sommige stellen zo hard af dat de originele groene verf tevoorschijn komt. Fabrieksplaat is op sommige stellen ook nog aanwezig.  :) Buiten op een warme zomerdag gaat er toch weinig boven het zitconfort van zo'n klassiekje.
Warme zomerdag in een klassiekje => Ruiten open, dat is iets wat mij niet zo zint bij die nieuwere rijtuigen, daar zitten bijna nergens raampjes die open kunnen bij eventuele panne op een hete zomerdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

itchy

Waarmee wordt tegenwoordig de "Aixpress" gereden? (Liège-Guillemins < > Aachen Hbf)? Nog steeds met klassiekjes?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

Ondertussen zijn alle bordeau stelletjes uit roulatie gehaald.

Iemand een idee waar ze nu staan en wat ermee gedaan wordt???  Verschroten of doorverkopen???