Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Museumstuk??

Gestart door Peter, 27 april 2009, 13:53:11 PM

Peter

Ondanks alle vragen en goede bedoelingen van verschillende mensen die zelfs bedrijven bereid hadden gevonden, om die wagons te restaureren en op hun bedrijfsterein veilig (tijdelijk) te plaatsen, is door de (blijkbaar) koppige houding van een aantal mensen bij Stad Antwerpen, dit het resultaat.Nu moeten ze die niet meer in het toekomstig scheepvaart museum op de kaaien plaatsen. Het is gewoon schroot.

Schandalig gewoon:

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Zomaar/P4240136.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

patrick.janssens@stad.antwerpen.be

Mischien kunnen we met zijn allen op bovenstaand e-mail adres verantwoording vragen aan de burgemeester

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Inderdaad h??l erg,het zijn bovendien nog wagons geweest van de ETAT BELGE ,dus nog zeldzaam ook.Maar men wil blijkbaar van die dingen af en dit past blijkbaar niet bij een scheepvaartmuseum .
Kan het zijn dat die middenste wagon een brandje gehad heeft??
Je kan dat zien aan de doorgezakte dakbalk en de gedeeltelijk verroeste balken op de kop.

Gerrit


Peter

Gerrit,
De middelste wagen is door vandalen een tijdje geleden in brand gestoken. Daarvoor waren er al gaten in het dak gemaakt, planken van de zijkanten ingstampt zodat ze er binnen konden (drugs???)
Ik vind het in elk geval schandalig, en kan me in zo'n verspilling opwinden (slecht voor de bloeddruk)
De tankwagen is nog "redelijk", de lage boord wagen begint ook al serieus onder vandalisme te lijden.
Een beleefde mail aan Stad Antwerpen en paar weken geleden werd NIET beantwoord.[}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Tja, de "verveling" zal toegeslaan hebben onder enkele vandalen zeker?!  En tgeld van Stad Antwerpen zit in dat weekendje paardenjumping een paar honderd meter verderop stroom afwaarts ...

Peter

Een tijdje geleden zagen ze er nog zo uit.
Wel wat vervallen, maar toch .....nog redelijk



Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Als iemand ze nu eens gewoon gaat opladen. Waarschijnlijk is er zelfs geen kat die er erg in zal hebben.

Ik vind het spijtig dat men dat daar gewoon laat verkommeren. Toen ik als klein manneke eens naar Antwerpen ging stond ik daar minutenlang bij die wagens te gapen en te dromen dat daar nog volle bedrijvigheid was. Ik heb het dan wel nooit echt weten gebeuren die bedrijvigheid, maar als kind heb je wel wat fantasie.
Spijtig om diezelfde wagens daar nu zo te zien staan. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Ondanks alle vragen en goede bedoelingen van verschillende mensen die zelfs bedrijven bereid hadden gevonden, om die wagons te restaureren en op hun bedrijfsterein veilig (tijdelijk) te plaatsen, is door de (blijkbaar) koppige houding van een aantal mensen bij Stad Antwerpen, dit het resultaat.Nu moeten ze die niet meer in het toekomstig scheepvaart museum op de kaaien plaatsen. Het is gewoon schroot.

Schandalig gewoon:







Het geteisem dat dit op zijn geweten heeft mogen ze wat mij betreft ook in de fik steken. Geen genade met dat krapuul, op de brandstapel ermee!
MC

Rochevalien

"Het geteisem dat dit op zijn geweten heeft mogen ze wat mij betreft ook in de fik steken. Geen genade met dat krapuul, op de brandstapel ermee!"

[:0][:0][:0][:0][:0]

Vindt ik een h??l akelige redenering!!!!! hopelijk is dit om te lachen??????

Gerrit

nmbs

Van mij mogen ze ook opfikken, dus neen niet om te lachen.  Zou je er ook mee lachen als het jouw auto was?  Of de fiets van je kleine?  Zo een wagon vliegt niet 'per ongeluk' in brand.  En het is niet omdat er ergens iets afgelegen staat dat men het direct mag vernielen...Je zal maar in een afgelegen straat wonen.  Ik ben er zeker van dat 'eens lachen' niet echt helpt.
Ik heb de indruk dat sedert de legerplicht afgeschaft is, er bij de meeste ouderen en jongeren totaal geen discipline meer is.
Ik ben geen oude zak, ik zie alleen wat ik zie.

Mvg Stephane

factageklerk

Dat niet alleen er worden gewoonweg geen fatsoenlijke straffen meer uitgesproken. Ons rechtssysteem draait vierkant en daarbij ze steken liever tijd en geld in debiele projecten (lange wapper)en stemmen ronselen onder de nieuwe belgen. Dit zo laten staan kan en mag, ah jah wat kan ons (Mr. sossen uit A-pen) dat schelen maar wel reclameren om een blote tiet in de brandweerkazerne [:(!][:(!][xx(][xx(]

citaat:

Ik heb de indruk dat sedert de legerplicht afgeschaft is, er bij de meeste ouderen en jongeren totaal geen discipline meer is.
Ik ben geen oude zak, ik zie alleen wat ik zie.

Mvg Stephane

 

marctje

Het geteisem dat dit op zijn geweten heeft mogen ze wat mij betreft ook in de fik steken. Geen genade met dat krapuul, op de brandstapel ermee!

adm. deze keer komt dit niet van mij; maar ik kan wel de gedachtengang volgen. als stadsambtenaar zie ik voortdurend kafkaiaanse toestanden (ik had bijna afrikaanse toestanden geypt)en vraag mij dikwijls (elke dag) af waar de logica is. ben ik te slim om voor de stad te werken, of ben ik zo lomp om mij slim voor te doen en voel ik mij hierdoor onbegrepen (ai,ai filosofisch). in ieder geval hoop ik dat er mensen zijn die zowel het geld, als de goesting en het verstand hebben om deze wagons te restaureren  (wat nog kan natuurlijk) en deze dan echt tentoonstellen op een plaats die hiervoor geschikt en beveiligd is
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter

Ik betwijfel of er nu nog een bedrijf is dat voor het restaureren van een of meerdere waggons te vinden zal zijn.[B)]
Geld voor het gedrocht en buiten alle proporties uitgegroeide MAS heeft waarschijnlijk heel dat (voorziene) budget opgebruikt.
Kunst ?? ja, maar dan moet het blijkbaar wel elitair zijn[V]
Met vriendelijke groeten
Peter

poco loco

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
[br
[:0][:0][:0][:0][:0]

Vindt ik een h??l akelige redenering!!!!! hopelijk is dit om te lachen??????

Gerrit



Maar de verzuurde oprispingen gaan door, Gerrit.
Hier wordt gelynched zonder proces.
Mensen worden op de brandstapel gezet, zonder enige kennis van feiten.

Ontspoord in vooroordelen.

Ook al zou dit het resultaat van vandalisme zijn (wat goed mogelijk is): vernielzucht is van alle tijden en plaatsen.
Het is aan de eigenaar om dit patrimonium te beschermen.
Die wagens staan daar al decenia te verloederen.

Luc.