Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

onderdeel Lima

Gestart door Jean, 17 april 2009, 19:41:56 PM

Jean

Spoorweggenoten,

Wie kan mij helpen aan stroomafnemers voor een Lima Ae6/6.  
Zie de foto hieronder.

imghttp://i679.photobucket.com/albums/vv157/schwarzburgbahn/SBB/13.jpg/img

Zoals je ziet zijn bij de ontmantelde stroomafname de uiteinden te kort. Afgebroken.
De afnemer is van het type verenstaal ongeveer 0,25mm dik. Als iemand weet waar dat te krijgen is, graag. :)


url="http://www.everyoneweb.com/schwarzburgbahn/"Groeten van Jean /url

Kees-Jan

#1
Buig een stukje verenstaal wat bijvoorbeeld bij een conrad wisselmotortje zit......................

Heb er helaas geen liggen maar ws een forumgenoot wel!


Kees-Jan

Succes

Jean

#2
Die had ik al geprobeerd, maar die is wat aan de dikke kant.
Als plan B heb ik nog wel een andere oplossing, maar eerst richt ik mijn aandacht even op een origineel onderdeel of verenstaal dat even dik als het originele ding.

Groeten van Jean



jacques timmermans

#3
Jean,

Verenstaal zou ik bij uitstek niet gebruiken omdat het een harder metaal is dan de wielbanden waardoor deze op den duur gaan inslijten. Je kunt beter een stripje fosforbrons op maat buigen en dat als stroomafnemer gebruiken. Dit laat zich in tegenstelling tot verenstaal bijzonder goed solderen.

Jacques Timmermans

loebaske

#4
Ik gebruik veerbrons, versnijden volgens je het nodig heb (liefst met oude schaar, anders is de snede eraf )en monteer de sleeper aan de achterkant van de wielen en niet op de flens, hetgeen je hier nodig heb is blijkbaar een heel fijn gebogen U profiel ??

adrievans

#5
Jean,
Op de beurs in Houten staat er altijd iemand met enorm veel onderdeeltjes van oude loks.
Volgens mij staat ie altijd in de hal links als je binnenkomt langs de infobalie.
Edit:als je verenstaal zoekt ga eens kijken bij een zaak voor radiografisch bestuurbare modellen.

AtMoPo

#6
Of de "Lima man" in Houten
AtMoPo

Jean

#7
Vandaag heb ik voor 30 euro cent bijna een meter verenstaal met dezelfde dikte als de originele clips kunnen scoren bij een plaatselijke modelbouwzaak. [:)] Inmiddels is dat op de juiste plekken gebogen en daarna geplaatst.

Ik veronderstel dat het inslijten wel mee zal vallen, de originele stroomafname clips zijn van hetzelfde materiaal.

Heeft iemand het telefoonnummer van de 'Lima man' voor mij. Ik ben meer tegengekomen wat vernieuwing behoeft.


Groeten van Jean


Gerolf

#8
Zo lang als er geen scherpe kant tegen de wielen drukt zal dat inslijten inderdaad wel meevallen. Op de foto zie ik trouwens dat de veer tegen de achterzijde van het wiel drukt, dus niet op de wielband.
Anderzijds: Fosforbrons is w?l een beter materiaal voor stroomafname.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

#9
citaat:
Geplaatst door AtMoPo

Of de "Lima man" in Houten



Waarschijnlijk bedoelen we dezelfde persoon.[8D]

Jean

#10
Aan de wielen van het middendraaistel zijn extra stroomafnemers geplaatst van ........ juist: fosforbrons. [:D]

Binnenkort wellicht een volledig ombouwavontuur van deze loc op de Schwarzburgbahn site.


Groeten van Jean

Die nog op zoek is naar een telefoonnummer of emailadres van de 'Lima man'.

AtMoPo

#11
Het enige dat ik weet is dat hij John noemt.
Misschien weet Adrie of de andere Nederlandse forumgenoten iets meer?
AtMoPo

adrievans

#12
citaat:
Geplaatst door AtMoPo

Het enige dat ik weet is dat hij John noemt.
Misschien weet Adrie of de andere Nederlandse forumgenoten iets meer?


Ik weet niets meer,ik zie alleen altijd iemand staan met veel bakjes met onderdelen van oude loks,ik sta er weleens te zoeken of er niet iets bij zit om te knutselen.
Hoor hier dat het de Lima man wordt genoemd.

Brunel

#13
Hij heet John van der Linden en het telefoonnummer ben ik natuurlijk vergeten. Stel de vraag eens op //www.beneluxspoor.net en je hebt binnen de kortste keren het telefoonnummer in je postvakje.

Jean

#14

De loc is inmiddels weer rijvaardig.


Jean