Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Belgische overweglichten

Gestart door Hannelore, 15 april 2009, 20:50:59 PM

Peter

Ook Jocadis heeft verschillende overweglichten, met een bijbehorende print. In metaal, vrij stevig en toch fijn
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Even een oud draadje oprakelen.
Ik heb het Bush-setje ook.
Wat ik me afvraag is of de lichten knipperen volgens de werkelijkheid. Ik verklaar me nader: de rode lampen gaan als volgt: de twee buitenste en dan de twee binnenste (enzovoort uiteraard).
Ik wil de lichten langs ??n zijde van de overweg gebruiken, dus links en rechts van de rijweg (de achterzijde is voor de toeschouwer onzichtbaar, hier komen dummy's).
Wat is correct? Buiten/binnen of links/rechts?

Ik kom blijkbaar te weinig in Belgi? om te weten hoe het in werkelijkheid is. [V]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik kom blijkbaar te weinig in Belgi? om te weten hoe het in werkelijkheid is. [V]



't Is grappig dat je het zegt. Ik woon in Belgi? en ik weet het zelfs niet. [:D]

Ik heb het setje ook en heb het ooit eens getest. Als ik me niet vergis knipperen ze beide links/rechts.
Hoe het in werkelijkheid zit weet ik dus niet. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door doomslu


Wat ik me afvraag is of de lichten knipperen volgens de werkelijkheid. Ik verklaar me nader: de rode lampen gaan als volgt: de twee buitenste en dan de twee binnenste (enzovoort uiteraard).



Beste Luc en alle andere ge-interesseerden, ik heb daarnet een reeks snelfoto's genomen vanuit mijn venster. Even bekeken en ik kan U zeggen dat de rode knipperen als volgt : buiten-buiten, binnen-binnen.
De foto's :




De witte knipperen gelijktijdig.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foto's bijgeplaatst ! [;)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Ge zijt nen engel, Rixke. [:X]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ge zijt nen engel, Rixke. [:X]



Dat wisten we al langer h? Luc [;)] , wow dat is nog eens een uitzicht h? , vanuit je raam naar de treinen kijken.[:p]

eve

Ik een 30 jaar geleden eens een schemaatje ontworpen voor de "knipperlichten". De toenmalige gebruikers waren erg tevreden.
Bij belangstelling wil ik wel eens zoeken waar het gebleven is (voor-PC tijdperk)...

Erik

railman56

Bij belangstelling wil ik wel eens zoeken waar het gebleven is (voor-PC tijdperk)...

daar heb ik wel belangstelling voor [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

loebaske

Heb ook zo een schema liggen, zoals het echt moet in model...en heb het ook gebouwd en er was veel belangstelling...
zal nen keer in men data geschriften zoeken en zet dit schema hier neer + print lay-out

doomslu

Voil?, de overweglichten staan op mijn module en die zit al in de auto. Morgenavond richting Vlaanderen en vanaf vrijdag kamperen we in Mechelen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *