Uhlenbrock 63340 of zelfbouw

Gestart door Iebor, 13 april 2009, 19:13:17 PM

Iebor

Voor een collega stel ik een vraagje hier en namelijk de volgende. Voor zijn club wil de collega beginnen met een digitale baan, gebaseerd op Loconet (vanwege de te verwachten resets). Hij heeft al een Intellibox en S88 heb ik afgeraden (ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan). nu zijn er bezetmeldermodules te koop van Uhlenbrock 63340 met 8 aansluitingen voor ongeveer 68 Euro, dit wordt voor zijn club wel erg prijzig. Zijn er misschien zelfbouw loconet bezetmelders te koop, helaas kan ik deze bij Uhlenbrock op de site niet vinden maar misschien heeft iemand ze al eens gevonden.

Klaas Zondervan


INFO

Beste Rob, neem maar even contact met mij op. Dan doe ik je een voorstel.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

citaat:
Geplaatst door Iebor

... Hij heeft al een Intellibox en S88 heb ik afgeraden (ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan)...


Ik leer graag bij: wat is er mis met de combinatie Intellibox - S88?
Groetjes, Peter


INFO

PeterC, eigenlijk niet zoveel, bakerpraatjes dus. Omdat er door een aantal wordt gezegd dat de resets veroorzaakt worden door de S88, ook dat zijn bakerpraatjes, die worden veroorzaakt door een bug in de (software) verbinding intern, van de RS232C aansluiting op de IB of de TC.
Echter is er een betere oplossing beschikbaar, waarbij je de S88 kunt herbruiken, en via het loconet kunt aansluiten. Hetzelfde geldt voor de verbinding met de computer, ook deze moet via het LocoNet verlopen. En dan heb je een perfect systeem zonder resets.

Met alle voordelen van het LocoNet zelve.
Alleen de waarheid ligt in het midden.