Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

TSP koopt HLE 2201

Gestart door Anarchy, 02 april 2009, 15:06:50 PM

Anarchy

Eerst het slechte nieuws dat vandaag de laatste dag is van de reeksen 22 en 25. Goed nieuws dan toch is dat TSP de 2201 zal bewaren ;) Vandaag de nieuwe ODB gekregen en er staat daar een artikel over in.

Jurgen

All?, goed nieuws. Alleen spijtig dat hij waarschijnlijk net als de reeks 18 ook nooit meer zal mogen rijden.

Hopelijk verven ze hem terug in de livrei zoals het M?rklin model. Dan heb ik in 1 keer ook weer een museumloc extra op mijn baan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

als je de tweekleurenversie bedoelt, die al niet veel meer op mijn baan te zien zijn, kan, nog steeds, evengoed naar de koffiemolen luisteren
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

itchy

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Eerst het slechte nieuws dat vandaag de laatste dag is van de reeksen 22 en 25. Goed nieuws dan toch is dat TSP de 2201 zal bewaren [;)] Vandaag de nieuwe ODB gekregen en er staat daar een artikel over in.



Kijk eens wat er op geschreven staat, op die 2201 (gezien te Stockem op 21/4; dat ze hem maar rap komen halen!):
Steven


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Ik had het draadje over de reeksen 22, 25 en 25.5 ook al gelezen. Ik moest meteen aan dit draadje denken.
Maar misschien gaat men er gewoon voor zorgen dat deze loc ook nooit meer kan rijden op het Belgische spoorwegnet, net zoals bij de reeks 18 die door het TSP was aangekocht.

Ach ja, misschien hebben ze het bij de NMBS nog steeds niet begrepen dat er af en toe ook eens iets naar een museum mag gaan. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbs

Is heel waarschijnlijk TSP zelf die dit opschrift heeft aangebracht, kwestie van zeker te zijn dat ze er niks van gaan gebruiken.

Mvg Stephane