Roco 20 Blauw NMBS 2009

Gestart door nohab, 19 maart 2009, 17:52:24 PM

eric

Die van mij doet het uitstekend.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even dit " oude " draadje terug herlezen , ik ben van plan om mij een 20er te gaan aanschaffen , maar hoe zijn de rij-eigenschappen eigenlijk van deze loc , en is hij voldoende sterk om een lange sleep containers te trekken , moet een schuttle-trein worden tussen de haven van Antwerpen en Zee-Brugge.[^]


Ervin,
Zorg er vooral voor dat je koppelingen goed vast zitten (dat is vaak nodig).
Groeten Peter[;)]

the_gold

Der zit allesinds genoeg leven onder de kap [;)] Aanrader!

Brossel

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even dit " oude " draadje terug herlezen , ik ben van plan om mij een 20er te gaan aanschaffen , maar hoe zijn de rij-eigenschappen eigenlijk van deze loc , en is hij voldoende sterk om een lange sleep containers te trekken , moet een schuttle-trein worden tussen de haven van Antwerpen en Zee-Brugge.[^]



De Roco 20 was altijd al een van de sterkste modelspoor loks ooit! Voldoende gewicht, dikke motor....dat gaat zeker lukken!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Stefke

citaat:
Geplaatst door Brossel

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even dit " oude " draadje terug herlezen , ik ben van plan om mij een 20er te gaan aanschaffen , maar hoe zijn de rij-eigenschappen eigenlijk van deze loc , en is hij voldoende sterk om een lange sleep containers te trekken , moet een schuttle-trein worden tussen de haven van Antwerpen en Zee-Brugge.[^]



De Roco 20 was altijd al een van de sterkste modelspoor loks ooit! Voldoende gewicht, dikke motor....dat gaat zeker lukken!



Is deze Loc ergens nog verkrijgbaar?
 

Metpetergaathetbeter

Stefke,
2 verschillende actuele 20's zijn momenteel bij Olaerts te koop, verder denk ik dat je daar de 2024 en 25 in die speciale schildering (geel met blauw) kunt kopen waarmee enkel die 2 loc's in de jaren 80 rond reden.Her en der zijn de 20's nog te koop in hun originele groene kleur.Persoonlijk vind ik die 2 blauwe loc's niet zo geslaagd daar de kleur nogal veel afwijkt van de kleuren van de andere fabrikanten van Belg. loc's(waarvan het blauw het origineel dichter benaderen).Maar ja, dit is iets persoonlijk en of je daar een boodschap aan hebt dat is iets waar jij enkel kunt over beslissen.Ik ben in het bezit van een groene, de 2024 en 2025 en een viertal andere loc's en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben.
Groeten Peter
PS bij modelparadise zijn die 2 van Olaerts ook te koop

OMC

Ik zou niet twijfelen, doen. Ik heb zo'n 2 jaar geleden een 20 van Roco gekocht en het is een vrij sterke loc en rijdt prima.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Dank U wel collega's , dan gaat er ??n dezer dagen-weken ??ntje verschijnen in Mol-Cargo.[;)]

vanmiegroet

Hopelijk niet via ST.Niklaas want die is achter onze rug in panne gevallen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Stefke

Misschien loop ik er nog eentje tegen het lijf in het West Vlaamse...

Een tweede 20 in de Vkast zou niet misstaan of op de baan. (moet ik ook een serieus werk van gaan maken [:(] ) Op het test baantje rijd m'n huidige 2018 helaas voor geen meter.  (jaren geleden eens aangeschaft toen digitaal nog in de kinderschoentjes stond, er zit alvast geen nem stekker in)

 

ERVIN

En uiteindelijk is ook hier de Reeks 20 aangekomen , pracht van een lok , oer-sterk met uitstekende rij-eigenschappen!!




the_gold


Kees-Jan

oef mooi maar een okkazie uit 2005 [:D][:p][:D]

Kees-Jan

(blauw is geen kleur maar een toestand......wachtende op mijn 147 GTA)

ERVIN

@the gold , dat zijn de originele panto's hoor , gewoon een kleurtje gegeven.[;)]

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw