Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

MSM 80

Gestart door doomslu, 09 maart 2009, 18:54:24 PM

janjozef

Het moet niet bijzonder zijn, voor zwitsers materiaal kun je veel beter zwitserse modelboekjes lezen staat veel meer in dan hier zou kunnen, en echt voor mij hoeven de SJ van 15 jaar geleden niet terug te komen, laat een belgisch boekje belgisch blijven,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Jan,

De titel is ModelspoorMagazine en niet Belgisch Modelspoormagazine.  Meer woorden maak ik er ook niet aan vuil.  Laat het gewoon een evenwichtig pakket wezen met evenveel belgisch modelspoor als andere thema's.  
[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Jan,

je hoort ons Hollanders toch ook niet klagen dat er zoveel Belgisch in staat?[8D]

René

De wereld is immers groter dan Vlaanderen en eindigd ook niet bij de grenzen van Europa.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

janjozef

Klaas tot nader order is MSM nog belgisch, in Rail hobby staat ook geen belgisch, en in de zwitsese loki staat ook geen belgisch, waarom zou dan in een belgisch boekje zwitsers of nederlands moeten staan. En met belgisch bedoel datgene wat in belgi? rijdt natuurlijk,

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

René

citaat:
Geplaatst door janjozef

Klaas tot nader order is MSM nog belgisch, in Rail hobby staat ook geen belgisch, en in de zwitsese loki staat ook geen belgisch, waarom zou dan in een belgisch boekje zwitsers of nederlands moeten staan. En met belgisch bedoel datgene wat in belgi? rijdt natuurlijk,




Is dat de stellingname van de redactie van MSM of jouw persoonlijke mening?
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Klaas Zondervan

Nou Jan, het was dan niet in Railhobby, maar in het eveneens Nederlandse RailMagazine, dat er vorig jaar een artikel stond over een Belgische modelspoorbaan, in dezelfde maand dat er in MSM een artikel stond over een Nederlandse modelspoorbaan. Ik vond dat wel frappant. Maar niet verkeerd, de wereld houdt niet op bij de grens h?? En van een beetje spieken bij de buren kan je veel leren, in beide richtingen.

Gerolf

Bij mijn weten is MSM hoofdzakelijk gericht op modelspoor naar Belgisch voorbeeld. Dat wil zeggen dat er ook wel eens over de grens gekeken wordt. Ik denk trouwens dat er al banen uit alle buurlanden in de kijker hebben gestaan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Ren?

Deze was toch best interessant. Ik heb ze gezien die minder waren.
Ach misschien komt er ooit wel weer iets RhB in te staan. [;)]



>>> Ik denk dat de baan van de zoon van Wim (Ijsbeer) helemaal niet zou misstaan in MSM ,integendeel zelfs[:p][:p].
De Rhb is misschien een beetje "afgezaagd" als onderwerp voor een modelbaan maar ik heb er toch al verschillende h?le mooie gezien,bv die laatst op On tracks te zien was.

Gerrit

DelticPower

citaat:
>>> Ik denk dat de baan van de zoon van Wim (Ijsbeer) helemaal niet zou misstaan in MSM ,integendeel zelfs.



Die baan zou een aanwinst zijn in MSM. Heb deze enkele maanden terug mogen bezichtigen en heb zeker wel een uur op een krukje van de baan en het treinverkeer zitten genieten. Een geweldig staaltje modelbouw, maar ja zo vader zo zoon. [:)][:)]

Groeten van Jan

prulleman

Ik denk er zo over: een Belgisch onderwerp krijgt de voorkeur, maar dat is geen reden om een goeie baan naar buitenlands voorbeeld te weigeren. Als het maar goeie modelbouw is, daar gaat het om[:p] En ik lees graag een boekske in mijn eigen taal. De Loki mag dan een goed tijdschrift zijn, ik lees hem niet als ontspanning. het is een vreemde taal en dat is toch wel een karwei. Ik denk dat er velen net zo denken[:D] De modelbouwwereld is namelijk niet aan landsgrenzen gebonden[8D] Met kortzichtigheid bereik je niks. Ik stel voor dat we van MSM het beste en meest gevarieerde magazine van de wereld maken(moet niet altijd te bescheiden zijn)[;)]

erik50

De reden waarom ik M.S.M koop is omdat het Belgisch geori?nteerd is.
Als ik over de grenzen wil kijken dan koop ik wel een ander tijdschrift.
Natuurlijk is het grensoverschrijdend gebeuren ook belangrijk voor wie naar Belgisch voorbeeld werkt.
Een buitenlandse baan daar en tegen vind ik dan weer minder interessant.
Voor mij dan toch.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Rochevalien

Beste collega's ,als een blad als MSM (had net zo goed anders kunnen heten) het moet hebben van puur Belgische banen (als thema) ,zou de "voorraad" zeer snel uitgeput zijn.Zeker als men het niveau hoog wil houden[;)] Vandaar dat men al eens over de grens gaan kijken naar banen in een andere schaal,van een ander land,en met een andere spoorbreedte.Via het opvolgen van de nieuwe modellen(loks,wagons,autotjes) blijft men een sterke voeling met de puur Belgische modelspoorder behouden. Dit alles wordt dan nog aangevuld met universele onderwerpen:de electronica bouwsels van Gerolf,de bomen van Jos,de plaaster muren van Theo,de digitale dinges enz,enz,Daar is toch niets mis mee??

Gerrit

erik de noorman

Ik sluit mij aan bij Erik. Voor mij hoeft het echt ook niet.
Trouwens die buitenlandse banen heb ik ondertussen al gezien in de buitenlandse tijdschriften. Om in MSM in baanbespreking te lezen die ik 6 maanden terug in railmagazine en dan nog eens 2 maanden later in railhobby voorgeschoteld kreeg (of omgekeerd)neen dank U. Dit betreft dan enkel nog maar de nederlandstalige tijdschriften.

Erik

prulleman

Niet iedereen koopt al die boekjes. Ik blijf bij MSM. Zeker omdat het toch van een zeer behoorlijk niveau is. Vroeger las ik ook HP1. Maar ik ben ermee gestopt omdat dat  feitelijk een one-man show is met materiaal dat je alleen daar kan kopen. in feite een grote reclamefolder. Hoewel het fotowerk en modelbouwwerk ronduit schitterend zijn. Rail magazine is ook zo een beetje. De sterkte van MSM zit in de grote schare aan medewerkers die allemaal hun steentje bijdragen[;)] Zo kom je met verschillende invalshoeken op hetzelfde onderwerp terecht. Elk zijn specialiteit en toch elkaar aanvullen. Aan diegenen die vinden dat het meer zo of zo moet wil ik gewoon zeggen, grijp je kans en maak een artikel. Iedereen heeft de mogelijkheid om MSM bij te sturen. Al dat niet fantaschtisch is weet ik het niet meer[;)]