Foto's en afmetingen

Gestart door eve, 05 maart 2009, 15:28:11 PM

eve

In het draadje "Afbraak station Mol gestart" oppert men een vouwmeter te gebruiken om afmetingen van bvb. een gefotografeerd gebouw over te nemen...

Ik heb twee houten balkjes 18 x 18 mm 1 meter lang per 10 cm afwisselend zwart en wit geschilderd. Best te gebruiken...

IMGhttp://img9.imageshack.us/img9/6750/dsc000322.jpg/IMG

Erik

Dirky

Ja, die "men" ben ik. Prima stokjes!

De enige redenen waarvoor ik naar de vouwmeter ga is dat die groter is. Feitelijk zou ik liefst in mijn auto een electriekbuis van 3 m liggen hebben (en dan nog bij voorkeur met je ZW bandjes) maar een vouwmeter lijkt me praktischer. Voor de minder grote dingen zoals bvb een rolbareel zijn jouw stokken zeker beter...

thx voor de bevestiging en de verduidelijking van wat ik bedoel!

Dirk

Dieter

Je zou ook een baken kunne gebruiken (E baak zoals ze het ook wel eens durven noemen
Bestaat telescopisch of klapbaar.
Word hoofdzakelijk in de bouw gebruikt. Bij graafwerken of bij het uitzetten van niveau's


Zijn te verkrijgen in lengtes van 3, 4 en 5m en de telescopische versie zelfs tot 7m.
Zo heb je toch ineens een hele lengte.




Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

domie-o2

Lang geleden , toen ik nog student bouwkunde was en voor het vak bouwconstructie's een gebouw moest gaan opmeten gingen wij als volgt tewerk; foto's nemen ( zoveel mogelijk ) toen nog polaroid
       horizontale afmetingen nemen met een rolmeter (lint 20 m )
       hoogte afmetingen;ter plaatse tellen van het aantal lagen bak
       stenen ( 1 laag = hoogte v.d.baksteen+1 voeg )
Nu, zovele jaren later dus , tel ik nog altijd het aantal lagen baksteen metselwerk als ik een prijscalculatie moet opmaken.
T'is simpel en ge moet niet uitpakken met grote vouw of stokmeters.
Groeten,
Dominiek


 

janjozef

zo meet ik meestal ook, samen met het aantal dals voor de lengte, dat is ook altijd een goed meetinstrument
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem