Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

NMBS Flitspaal in MOL

Gestart door eve, 01 maart 2009, 09:01:24 AM

eve


Gerolf

... maar die paal wordt toch niet beheerd door de NMBS, of wel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Mmmm ... ik denk niet dat dit de problemen zal oplossen. Het zou beter zijn dat de slagbomen de overweg volledig kunnen afsluiten i.p.v. half , en wat met de voetgangers en de fietsen die oversteken ?
 

eve

De flitspalen (er zouden er 70 komen) worden geplaatst door Infrabel.
Ze staan ook op het "grondgebied" van de NMBS.

De slagbomen (4 stuks) aan deze overweg sluiten de baan volledig af.

Fietsers en voetgangers zijn verkeersdeelnemers die ook het verkeersreglement moeten volgen. Identificatie van overtreders is moeilijk, zoniet onmogelijk...

Erik

B-Modelbouw

Ik ben waarschijnlijk heel dom ... maar is dat geen onderdoorgang in MOL voor voetgangers en fietsers.
Indien de bomen volledig sluiten zie ik eveneens het gevaar niet in dat een wagen door zou rijden. Of ze willen misschien de kosten van de defecte slagbomen kunnen achterhalen aan de vluchter ???

hobbyist

Ik heb die ook al een tijdeje geleden opgemerkt maar in Mol heeft men cameras ingebruik op zicht te hebben als er al dan niet wagens stil staan op het spoor door opstopping van het verkeer in Mol

Doornroosje

Het aanpassen van slagbomen naar volledige lengte wordt door ons (Infrabel) volledig afgeschoten. Als we naar dat soort overwegen (cat1) besluiten, moeten we minstens 2 camera's voorzien en iemand om naar deze camera's te kijken alvorens we de slagbomen kunnen sluiten.

Automatische werking van deze slagbomen is niet toegestaan vanwege het gevaar van het 'vangen' van een voertuig tussen de slagbomen. Vandaar de camera's bij cat1 overwegen. Bij cat2 overwegen (de gewone met slagbomen halve lengte) is dit niet noodzakelijk, het voertuig wordt nooit gevangen en kan dus automatisch uitgevoerd worden.

Het beleid dat we nu voeren is:
- zoveel mogelijk overwegen naar cat 2 opwaarderen (dus met halve slagbomen)
- zoveel mogelijk overwegen totaal sluiten (vervangen door overbrugging, ondertunneling of nagaan of ze niet overbodig is geworden)
- slagbomen voorzien voor de zwakke weggebruikers
- overwegen cat1 worden wel zoveel mogelijk behouden, maar met het project van de concentratie van de seinhuizen zie ik de meeste overwegen cat1 in de toekomst ook verdwijnen...

boke

citaat:
Geplaatst door eve

Fietsers en voetgangers zijn verkeersdeelnemers die ook het verkeersreglement moeten volgen.


Daar merk ik op de weg weinig van... [}:)] Niet moeilijk met een politiekorps dat zich bijna uitsluitend bezig houdt met het beboeten van automobilisten... [:I] Verscholen achter hoek en kant is het gemakkelijk om vlug een nummerplaat in te geven en achteraf de rekening te sturen. Maar een voetganger of fietser recht in zijn aangezicht beboeten is natuurlijk niet zo populair...    
Kan iemand eens het percentage geven van PV's uitgeschreven aan automobilisten op het totaal aantal PV's van alle weggebruikers?

hobbyist



de omcirkelde camera houdt het verkeer in de gaten dat op de spooroverweg staat. Wat dan de andere camera doet is me en raadsel. Snel rijden is hier bijna onmogelijk. Autobetuurders flitsen die een overweg op rijden op moment dat het rood wordt is toch niet gemakkelijk want dan zou deze toch aan de andere kant moeten staan om bewijs te hebben dat ze bij rood knipoperlicht werkelijk zouden zijn opgereden.

eddy

Bij het ander draadje afbraak station Mol,ziet men in het seinhuis twee beeldschermen waarop men de overweg kan observeren.

groeten Eddy

hobbyist

van de omcirkelde bewakingscamera's zijn er twee van geplaatst. de andere in de tegenover gestelde richting en dus niet te zien op de foto.vandaar de twee beeldschermen. alleen die nieuwe is me een raadsel. Woensdag en donderdag heb ik alle ritten richting Mol. Als ik de kans zie zal ik eens navraag doen over deze nieuwe flitspalen.

eve

Op een ogenblik T gaat er een belsignaal en worden de lichten afwisselend rood. Na een tijd T + 10 s tot T + 15 s sluiten de slagbomen op de rijrichting van de straatvoertuigen. Als deze dicht zijn, sluiten de bomen op de tegenrijrichting.

Eea. uiteraard bediend door het personeel onder kontrole van twee kleurencamera's met schermen in het seinhuis.

Terwijl ik stond te kijken reden na respectievelijk 4 s rood en 8 s rood twee auto's nog over de overweg...

De flitser is dubbel (zie foto) : voor beide rijrichtingen op ??n paal.



Erik


Anarchy

En heeft die dan daadwerkelijk geflitst bij de twee die in overtreding waren?

eve


ronny-vdv

Ha, het is nog niet in het Staatsblad verschenen !

Dan mogen ze nog geen boetes uitschrijven.

Waar gaan ze nog allemaal aan beginnen om geld in het laadje te krijgen. Het is te merken dat het crisis is, overal rijzen flitspalen uit de grond. Gelukkig heb ik een abonnemnet op mijn gps. En alle weken is er een update met nieuwe flitspalen.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv