Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Bergdiorama

Gestart door chrisdriessen, 28 februari 2009, 12:43:48 PM

chrisdriessen

We hebben nu toch vakantie :Dkunnen we ook nog wat experimenteren:

imghttp://i484.photobucket.com/albums/rr206/chrisdriessen/BILD0047.jpg/img

imghttp://i484.photobucket.com/albums/rr206/chrisdriessen/BILD0054.jpg/img

imghttp://i484.photobucket.com/albums/rr206/chrisdriessen/BILD0055.jpg/img

imghttp://i484.photobucket.com/albums/rr206/chrisdriessen/BILD0060.jpg/img

De beelden spreken voor zich, heeft iemand nog goede tips waar ik verweerpoeders kan kopen? Op sommige plekjes moet ik de rotsen nog wat donkerder maken;)

MVG Chris Driessen

PeterC

Chris,
Ik denk dat je beter eerst een 'wash' van donkere verdunde verf over je rotsen legt (opdeppen met tissue terwijl de verf nog nat is) en daarna drybrushen met een lichtere toon van je gondverf (borstel met heel weinig verf en over het relief aanbrengen).
Voor verweer poeders kan ik je alleen maar doorverwijzen kunst-speciaal-zaken waar ze pastelkrijtjes verkopen.  Pastelkrijtje op fijn schuurpapier tot poeder schuren en met een vlak penseel aanbrengen.  Verschillende poeders van pastelkrijtjes mengen tot het gewenst resultaat.

Ik ben zelf momenteel bezig met het experimenteren met rotsen ( http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8199 ) en heb net een wash aangebracht (sterk verdunde 'chocoladebruine' acrylverf).
Groetjes, Peter


chrisdriessen

Een snelle update: Ik heb de rotswand geweatherd. Nu laten drogen en dan gras, struikjes en boompjes planten.
ik heb een wash gebruikt van donkere verf en dat met water verdund en dat uitgesmeerd en details aangebracht. PeterC heb je daar nog foto's van? Ik zie in jou topic alleen de ruwbouw. (snel snel)[:D]





chris

PeterC

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

... PeterC heb je daar nog foto's van? Ik zie in jou topic alleen de ruwbouw. (snel snel)[:D] ...


Chris, vanaf een bepaalde (meer een onbepaalde) leeftijd is snel snel niet meer van toepassing[:D][:D].
Ik heb deze middag de wash aangebracht en ga nu wat foto's nemen en in 'mijn' draadje plaatsen.  Ik houd je op de hoogte!

Edit: foto's bijgeplaatst.
Groetjes, Peter


loebaske

een klein tipje, om te beginnen achter je berg liggen geen sporen, maar voor degene dit wel hebben is het belangrijk dat je eerst plastiekfolie op je bergframe gaat nieten, reden; dan kan er nadien geen plaaster op je sporen vallen...ten tweede; gebruik beter voleire draad inplaats van kippe draad, de jutte, lakens of dergelijk dat je eerst in de plaaster emmer heb gedrenkt hebben meer houvast op voleire draad...struktuur in de plaaster doe je als het bijna droog is, en dit doe ik met een vork (bestek) als alles uitgedroogd is kom het schilderwerk, je spuit je plaaster in met voldoende water, nadien met verdunde zwarte waterverf tamponeer je uw bergen,om diepte gang te verkrijgen,dan verdunde blauwe verf tamponeren en dan bruine verf, nadien kan je het nog bijwerken naargelang je keuze....

chrisdriessen

citaat:
Geplaatst door loebaske

een klein tipje, om te beginnen achter je berg liggen geen sporen, maar voor degene dit wel hebben is het belangrijk dat je eerst plastiekfolie op je bergframe gaat nieten, reden; dan kan er nadien geen plaaster op je sporen vallen...


hoi ik heb geen rails achter mijn diorama liggen. De wagons die je ziet staan staan er gewoon voor de sier. Het zijn mijn allereerste wagonnetjes die nog op mijn m-rails baan hebben gereden

citaat:
ten tweede; gebruik beter voleire draad inplaats van kippe draad, de jutte, lakens of dergelijk dat je eerst in de plaaster emmer heb gedrenkt hebben meer houvast op voleire draad...struktuur in de plaaster doe je als het bijna droog is, en dit doe ik met een vork (bestek)


Ik heb dit gaas genomen niet om gebruiksvriendelijke reden maar gewoon uit noodzaak ik had niks anders[:D]
En ik heb geen jutte of laken gebruikt. Eerst papier-mache daarna een flinke kwak gips erop een beetje goed modeleren laten drogen. een uurtje later met een mesje en ander gereedschap finishing touch.[8D]


chrisdriessen

Dan nu de update







Dan nu nog de sfeerplaatjes









Het verweren van de berg doe ik later op sommige plekjes mag hij nog wat donkerder maar dat komt later. Ook moet ik de rails nog een beetje verweren en de railzen in een roest kleur verven :P

Dat was het weer.


Chris

ysbeer

De Ballast van de rails is grijs,ik zou nu ook grijze ballast naast de rails gooien en zeker geen bruine.
Je kunt ook de railballast bruin maken natuurlijk.
Maar twee kleuren is niet natuurgetrouw.
Maak de helling van de ballast iets minde stijl,ook dat helpt
Maar (belangrijk) een kleur
wim

PeterC

Chris,

Ik sluit mij aan bij Wim (Ysbeer): de twee verschillende kleuren in je ballast gaan niet zo goed samen.  Ook zou ik proberen om wat meer contrast in de kleuren van je berg te steken.
Groetjes, Peter


Gerolf

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

't is volledig off-topic, maar ik kan het niet laten [;)]
Daar zou ik toch iets mee doen ... wat een grote wielflenzen [:0] Draaibank?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

We willen je alleen maar helpen/leren Chris, maar je sporen zien er winkel nieuw uit, roest maken is al een stuk beter, en zekers zoals Wim al gezegd heeft....die ballast is om ommiddelijk ziek van te worden [:(]
hier eens rondneuzen, heb al foto's geplaatst van hoe een bedding er uit moet zien...[;)]
Gerolf, is wel een wisselstroomloc h

Doornroosje

Soms eerst even lezen wat onder laatste foto staat:

Het verweren van de berg doe ik later op sommige plekjes mag hij nog wat donkerder maar dat komt later. Ook moet ik de rails nog een beetje verweren en de railzen in een roest kleur verven :P

Jullie reacties zijn goed bedoeld, maar ik denk dat hij jullie voorstellen al van plan was voor jullie iets neerschreven...

chrisdriessen

[:D]Weer een (kleine) update [8D]

De rails (een beetje) verweerd met een bruinachtioge roestkleur. De railstaven heb ik in een roestkleur van modelmaster geverfd. Misschien nog een keertje eroverheen met de bruinachtige kleur zodat de balast en rails dezelfde kleur zijn





En nu! het seinhuis[:D]

@doornroosje ik geef je groot gelijk[;)]
@alle lezers. Voordat je iets zegt dat ik moet doen even mijn laatste reactie doorlezeen. Ik zet altijd in mijn reactie wat ik daarna ga doen. voorkomt misverstanden[:D]

De berg wordt inderdaad ook nog een keer onderhanden genomen te zijner tijd. ik heb geen poeders meer die ik voor het laatste puntje op de i wil gebruiken[:(!]

@Gerolf Peeters. Ik vrees dat ik niks ana mijn wielflenzen kan doen. Ik wil het eigenlijk ook niet[8)] Marklin heeft het niet voor niets zo ontworpen[;)]

ysbeer

Oke dan geen opmerkingen meer.
Het is jou baan,en als jij hem mooi vind,is het mij best
wim

chrisdriessen

citaat:
Oke dan geen opmerkingen meer.
Het is jou baan,en als jij hem mooi vind,is het mij best


Volgens mij begrijpen wij mekaar verkeerd Wim. ik wil zoveel mogelijk opmerkingen algaal zijn ze negatief. Dat maakt me niet uit. Ik heb hier heel veel geleerd op het forum, eerlijk waar. Mijn punt was alleen dat men eerst de berichtjes door moet lezen voordat  men reageert. Dit geldt voor iedereen en ook voor mezelf[8)], Ik vindt dat je pas een goed oordeel mag geven als je alles weet wat de bouwer heeft gedaan en waarom.

Dus iedereen opmerkingen als u tijd en zin hebt[:D]