poolse trein

Gestart door n/a, 19 februari 2009, 12:53:32 PM

n/a

Hallo,

Dit is een mooi en groot forum. Want ik zit namelijk met een probleempje. Ik zal hier mijn verhaal doen:

Ik ben een liefhebber van modeltreinen. Ik heb gekozen voor de schaal H0. Maar als land verschil ik heel erg met de rest. Ik heb gekozen voor Polen. Daar is maar heel weinig van in model en wat er is, is meestal ook nog erg aan de prijs.
Ik droom al heel lang om de railbus van de PKP(Poolse Staats Spoorwegen) in model te hebben.
Het gaat om deze railbus; http://spz.logout.cz/foto2007/en57_1414gogolin.jpg

Het is zeker geen makkelijke trein om na te maken. Daarom ben ik er ook nooit aan begonnen. Omdat hij erg lastig is.

Ik ben zeer serieus!!!
Zoudt u voor mij die railbus willen maken?
Ik kan aan een H0 kartonnen bouwpakket komen. Dat scheeld u al een heleboel tijd voor de afmetingen.
Wat u dus moet doen is het overtrekken op styreen(plastic) en in elkaar zetten. Ik praat nu als of het niets is. Natuurlijk is het wel een hoop werk. Maar alle afmetingen heeft u dan al.

Als u het wil doen, hoeveel vraagt u er dan voor?
Hoe lang denkt u dat u er mee bezig zult zijn?

Alvast bedankt.

Ik wacht graag uw antwoord af.

Gerolf

#1
citaat:
Geplaatst door martinmack
Het is zeker geen makkelijke trein om na te maken. Daarom ben ik er ook nooit aan begonnen. Omdat hij erg lastig is.
Een stomer zou nog een pak lastiger zijn [:)]
Ik zou op zoek gaan naar een gelijkend model, en dit verbouwen. Ik vind dat dit treinstel nogal wat Franse/Italiaanse trekjes heeft.
Is het voorbeeld in Polen gemaakt, in licentie gemaakt of gekocht in het buitenland? Mogelijk bestaat het model wel...
Voor alle duidelijkheid: ik ben g??n kandidaat om het te bouwen. Ik reik enkel wat tips aan [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

#2
Eigenlijk is dat geen railbus, maar een elektrisch motorwagenstel. Ook ik heb al teveel hooi op mijn vork om je voor te stellen het stel te bouwen. Kijk eens bij Rees Cees....
Polakken troef hoor!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Kees-Jan

#3
Nee ik doe hier niet aan mee, sorry.

Hij had me het zelfde bericht waarmee hij dit topic starte al gemaild naar mij.

Kees-Jan

tonycabus

#4
Oow Zoow..... Sorry, CeeJay!
Maar ik bedoelde ook niet door jou laten bouwen, maar misschien tips ivm livrei en evt maatschetsen h?[8D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Michiel

#5
Dat kartonnen model van dat Pools motorstel, is dat kwa detail en schaal goed? Want met karton kan tegenwoordig heel wat!

Als het niet echt goed is, kan je het inpregneren met secondenlijm (wordt het keihard), en dan met een modeleerpasta bijwerken, detailleren met handleidingen etc. en een passend onderstel zoeken. Lijkt me niet ondoenmaar (maar ik doe het niet, geen ervaring genoeg om voor derden te bouwen).

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)